Τις προθέσεις τόσο τις δικές του, όσο και της δικομματικής κυβέρνησης για την επίλυση των από χρόνια συσσωρευμένων οικονομικών προβλημάτων της Ακτοπλοΐας,την οποία όμως αποτελούν ιδιωτικές επιχειρήσεις με καθαρά καθαρότατα οικονομικά κριτήρια,γνωστοποίησε σε μια άτυπη συνάντηση με τους διαπιστευμένους ναυτιλιακούς συντάκτες ο νέος ΥΝΑ Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης,ο οποίος μάλιστα χαρακτήρισε εθνική καταστροφή μια πιθανή κατάρρευση της Ελληνικής Ακτοπλοΐας,και του στόλου των επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων της.

Πλοία τα οποία όμως διοικούν είτε επιχειρηματίες είτε άνθρωποι μεγαλοεπενδυτών ,ενώ οι περισσότερες εξ αυτών είναι πολυμετοχικές και εισηγμένες στο Χρηματιστήριο,από το οποίο πάλι κάποιες εξ αυτών απεκόμισαν τεράστια κέρδη τη χρυσή εποχή του “Ναού του Χρήματος”.
Αυτό και μόνο κύριε ΥΝΑ Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη σημαίνει ότι την όλη αποκλειστική ευθύνη για την οικονομική κατάσταση που έχουν περιέλθει όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρίες την χουν οι διοικούντες τους και ουχί το επίσημο Κράτος αλλά ούτε και οι εργαζόμενοι σε αυτές,οι οποίοι όμως τώρα την εποχή της σφοδρής και καταστροφικής ύφεσης καλούνται να πληρώσουν το…πάπλωμα.
Βεβαιότατα το επίσημο Κράτος έχει και αυτό μερίδιο των ευθυνών του,αφού εδώ και αιώνες περικλείει ασφυκτικά την ακτοπλοΐα,με τους δικούς του στραβούς και αντιεπιχειρηματικούς νόμους(διαμόρφωση ναυλολογίου,έγκριση δρομολογίων,κρατήσεις υπέρ τρίτων,κ.α),με αποτέλεσμα η ακτοπλοΐα να είναι κολλημένη εδώ και χρόνια στα…ίδια και τα ίδια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και σεις κύριε υπουργέ Ναυτιλίας και Αιγαίου όπως και όλοι σχεδόν οι προκάτοχοι σας θέλετε ντε και καλά να δώσετε χέρι βοηθείας σε αυτούς που με τους υπέρογκους τραπεζικούς δανεισμούς για την ναυλολόγηση νέων πλοίων και όχι μόνο,και δεν θέλετε να δώσετε χέρι βοηθείας στους επί μήνες απλήρωτους έλληνες ναυτικούς αλλά και υπαλλήλους των ακτοπλοϊκών εταιριών.

Και με το….Καλημέρα σας δηλώσατε την πρόθεση σας να συναντηθείτε με τους τραπεζίτες προκειμένου,όπως είπατε,να δείτε τις διαθέσεις τους απέναντι στα οικονομικά ακτοπλοϊκά προβλήματα,τα οποία όμως κύριε ΥΝΑ δεν δημιούργησε το Κράτος ούτε οι εργαζόμενοι αλλά τα δημιούργησαν οι διοικούντες τις ακτοπλοϊκές εταιρίες,οι οποίες να τονισθεί ότι δεν είναι Κρατικές και ότι λειτουργούν με καθαρά χρηματοοικονομικά κριτήρια.

Αναφερόμενος δε κύριε ΥΝΑ στην τριτοκοσμική εικόνα που παρουσιάζουν ακόμα και σήμερα τα περισσότερα ελληνικά λιμάνια,κάτι που τα καθιστά άκρως επικίνδυνα για την ασφάλεια πλοίων και επιβαινόντων,είπατε ότι “κάθε λιμάνι έχει την δική του οντότητα”,λες και είναι οντότητα η ανύπαρκτη λιμενική αλλά και χερσαία υποδομή των λιμανιών της Νάξου,Πάρου,Πάτμου,Ανάφης,Αμοργού,αλλά και των περισσοτέρων λιμανιών μας. Μάλλον κύριε ΥΝΑ η δεν έχετε ιδίαν άποψη για τα ελληνικά λιμάνια η σας ενημερώνουν λάθος και κατά το δοκούν κάποιοι σύμβουλοι αλλά και ένστολοι που μάλλον είναι βολεμένοι στην χαώδη αυτή λιμενική κατάσταση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και να λάβετε υπόψιν κύριε ΥΝΑ ότι τέτοια ακατάλληλα λιμάνια κάποιοι εκ των συνάδελφων σας θέλουν να χρησιμοποιηθούν και από τα μεγάλα και υπερσύγχρονα κρουαζερόπλοια,οι πλοιοκτήτριες εταιρίες των οποίων όμως έχουν γνώση,και ζητούν και μάλιστα επανειλημμένα από τους αρμοδίους τον πλήρη εκσυγχρονισμό των λιμανιών μας.

Και έχουν δίκιο οι ξένοι επιχειρηματίες αν σκεφτεί κανείς ότι το ανύπαρκτο λιμάνι της Σαντορίνης όπου καταπλέουν καθημερινά δεκάδες ξένα κρουαζερόπλοια με χιλιάδες επιβάτες και ναυτικούς δεν προσφέρει καμιά μα καμιά ασφάλεια,αφού δεν έχει ντόκους και προβλήτες παρά μόνο μερικές ποντιζόμενες σιδερένιες μπίντες,οι οποίες όμως έχουν κατασκευασθεί και τοποθετηθεί εκεί στο Αθηνιό από την εποχή του……Β παγκοσμίου πολέμου.

Έτσι με την πρώτη ξαφνική φουσκοθαλασσιά και τους αιγαιοπελαγίτικους ανέμους μετακινούνται και τα δεμένα από αυτές μεγάλα κρουαζερόπλοια οδηγούνται κατ ευθείαν στα απόκρημνα βράχια,ενώ στο λιμάνι της Πάτμου ο μοναδικός υποτυπώδης προβλήτας δεν είναι σε θέση να δεχθεί πάνω από ένα κρουαζερόπλοια,ενώ τα υπόλοιπα αν υπάρχουν παραμένουν περιφερόμενα στη ράδα του ανοιχτού πελάγους κάτι που όμως αν εκεί επικρατούν άσχημες καιρικές συνθήκες(τα Κ/Ζ δεν τα πιάνει το απαγορευτικό) οι επιβάτες υποφέρουν.

Αλλά και στο λιμάνι της Μυκόνου,το οποίο φτιάχθηκε στο άρπα-κόλλα,αφού ουδείς ρώτησε τους άμεσα χρήστες-πλοίαρχοι των πλοίων-όταν ο άνεμος λυσσομανά οι κάβοι των πολύ δυο δεμένων στον προβλήτα κρουαζερόπλοιων σπάνε σαν…..αγγούρια,ενώ να επισημανθεί ότι την ακαταλληλότητα των λιμανιών μας καταγγέλλει κάθε χρόνο σε έκθεση της η ΠΕΠΕΝ, αλλά μέχρι και σήμερα ουδείς αρμόδιος την έχει λάβει σοβαρά υπόψιν του,με αποτέλεσμα κύριε ΥΝΑ Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη να πραγματοποιούνται κάποια βελτιωτικά λιμενικά έργα τα οποία όμως αντί να παρέχουν επιπλέον ασφάλεια στα πλοία που προσεγγίζουν σε αυτά αυξάνουν την επικινδυνότητα.

Αναφερθήκατε ασφαλώς και φυσικά ,μετά από ερωτήσεις συναδέλφων και στην Ναυτική Εκπαίδευση η οποία σημειωτέον εδώ και πολλά πολλά χρόνια δίνει στην παγκόσμια ναυτιλία καπετανάρες και άρτια εκπαιδευμένους μηχανικούς,και τώρα που η ανεργία των ελλήνων ναυτικών έχει χτυπήσει κόκκινο,και πολλοί έλληνες ναυτικοί κινδυνεύουν να πάνε στη φυλακή από τα τραπεζικά στεγαστικά χρέη,η δικομματική κυβέρνηση επιθυμεί να εκτελέσει την χρόνια επιθυμία των ελλήνων εφοπλιστών για την ίδρυση Ιδιωτικών Ναυτικών Σχολών κάτι που αν τελικά εφαρμοσθεί θα αυξήσει και άλλο την ανεργία των ελλήνων αξιωματικών γέφυρας και μηχανής,ενώ θα δημιουργήσει και τα τριτοκοσμικά μισθολόγια,κάτι που επιθυμούν εδώ και χρόνια οι έλληνες πλοιοκτήτες των ποντοπόρων εμπορικών πλοίων.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης