Η Ομάδα Εργασίας για την ενδυνάμωση του ελληνικού οικοσυστήματος υπηρεσιών υγείας και βιο-επιστημών της Επιτροπής Καινοτομίας του ΣΕΒ, διοργάνωσε το 7ο Healthcare& Life Sciences Meetup στα γραφεία του συνδέσμου.

Το αντικείμενο της συνάντησης αφορούσε στην εμπορική αξιοποίηση της έρευνας, ένα θέμα ιδιαίτερα επίκαιρο καθώς η καινοτομία εξελίσσεται σε κρίσιμη προτεραιότητα για τις ελληνικές επιχειρήσεις, τα τελευταία χρόνια. Αυτό ισχύει ιδιαιτέρως για τον χώρο της υγείας, αφού για τον σχεδιασμό και τη παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών απαιτούνται πολλά χρόνια έρευνας (ακαδημαϊκής και μη). Ανάμεσα στους 49 συμμετέχοντες στην εκδήλωση υπήρχαν καθηγητές, ερευνητές, στελέχη νεοφυών επιχειρήσεων, τεχνοβλαστών, εκπρόσωποι της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας καθώς και επενδυτές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα κρισιμότερα βήματα στον οδικό χάρτη για μια επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή μιας ερευνητικής ομάδας, όπως αναδείχθηκαν, περιλαμβάνουν: 1) την ανάθεση της διοίκησης της εταιρείας σε ειδικούς και επαγγελματίες που γνωρίζουν καλά την αγορά, 2) τη δημιουργία ομάδας που θα μπορέσει να αναλάβει επιχειρηματικές αρμοδιότητες, 3) τον πολύ καλό προσδιορισμό της αγοράς στόχου–το 42% των αποτυχιών οφείλεται στο ότι δεν υπάρχει ουσιαστική ανάγκη στην αγορά στόχο, και 4) το σχεδιασμό ενός αποτελεσματικού Quality Management System (QMS).

Επίσης, στο πλαίσιο της εκδήλωσης τονίστηκε ότι οι ερευνητές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι:

1) χωρίς εξωτερική χρηματοδότηση μπορεί να μείνουν αναξιοποίητες εμπορικές και τεχνολογικές ευκαιρίες όταν παρουσιαστούν και έτσι να καθυστερήσει η επιχειρηματική ανάπτυξη,

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

2) το κόστος για την πιστοποίηση κατά CE των medical devices και την ένταξή τους σε εθνικό σύστημα υγείας για αποζημίωση είναι πολύ υψηλό και γι’ αυτό θα πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη κατά τη κατάρτιση του επιχειρηματικού σχεδίου,

3) οι βασικοί παράγοντες οικονομικού ρίσκου είναι οι σχετικά μεγάλες αρχικές επενδύσεις, η αβεβαιότητα στην έγκαιρη προσέλκυση χρηματοδότησης, οι μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς, το κόστος για τη ρυθμιστική συμμόρφωση καθώς και το κόστος έρευνας και ανάπτυξης.

Τέλος, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο καλύτερος τρόπος για να αξιοποιηθεί η Διανοητική Ιδιοκτησία που προκύπτει από πανεπιστημιακή έρευνα είναι μία απλή και καθαρή συμφωνία με σαφή οικονομικά οφέλη για το πανεπιστήμιο και τους ερευνητές. Επίσης, όσο πιο αθόρυβα εισαχθεί μία καινοτομία στην αγορά τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες υιοθέτησής της σε κλίμακα για την τελική επιτυχία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

O Αχιλλέας Γραβάνης, καθηγητής Φαρμακολογίας του πανεπιστημίου Κρήτης, και μέλος της ομάδας εργασίας για τις υπηρεσίες υγείας και τις βιοεπιστήμες του ΣΕΒ σημείωσε ότι: «Ο εφευρέτης-πανεπιστημιακός πρέπει να είναι παρών στην διαδικασία περαιτέρω ανάπτυξης τεχνολογίας, ώστε η εταιρία να είναι διαρκώς ανταγωνιστική με νέες ιδέες, νέα προϊόντα, είναι αναντικατάστατος σε αυτό. Όμως στη επαφή με την αγορά τον λόγο έχουν στελέχη των εταιριών με εμπειρία στην επιχειρηματικότητα».

Η Μάγκυ Αθανασιάδη, Διευθύντρια του τομέα Βιομηχανίας, Ανάπτυξης, Τεχνολογίας και Καινοτομίας του ΣΕΒ δήλωσε «ο ΣΕΒ μπορεί να παίξει έναν σημαντικό ρόλο ώστε να βοηθήσει την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας μέσα στα πανεπιστημιακά και ερευνητικά ιδρύματα. Το σημερινό meetup έχει στόχο να συνεισφέρει στη προσπάθεια των ερευνητών, καθηγητών να αξιοποιήσουν εμπορικά την έρευνά τους και να τολμήσουν το ταξίδι της επιχειρηματικότητας».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης