Υπάρχει συσχέτιση μεταξύ της ποσότητας γρήγορου φαγητού που καταναλώνουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας και της πιθανότητας εμφάνισης παχυσαρκίας, σύμφωνα με μελέτη που διεξήχθη από το Geisel School of Medicine του Dartmouth.
«Τώρα γνωρίζουμε από τις μελέτες μας και από άλλους ότι τα παιδιά που ξεκινούν την πορεία της αύξησης του σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια αυτού του πολύ σημαντικού χρονικού πλαισίου τείνουν να το μεταφέρουν στην εφηβεία και στην ενηλικίωση και αυτό έχει σημαντικές συνέπειες για την υγεία τους καθώς μεγαλώνουν» είπε η πρώτη συγγραφέας Jennifer Emond, επίκουρη καθηγήτρια βιοϊατρικής επιστήμης.
Προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι η πρόσληψη γρήγορου φαγητού είναι κάτι σύνηθες μεταξύ των παιδιών – περίπου το ένα τρίτο των παιδιών στις ΗΠΑ καταναλώνουν fast food καθημερινά. Σύμφωνα με αυτές τις μελέτες υπάρχει συσχέτιση μεταξύ κατανάλωσης fast food και περιττών κιλών στα παιδιά. Αλλά δεν είναι σαφές εάν η κατανάλωση γρήγορου φαγητού είναι ένας ανεξάρτητος παράγοντας που συμβάλλει στην υπερβολική αύξηση του σωματικού βάρους σε τόσο μικρή ηλικία.
Οι ερευνητές ακολούθησαν περισσότερα από 500 παιδιά προσχολικής ηλικίας (ηλικίας 3 έως 5 ετών) και τις οικογένειές τους για ένα έτος. Το ύψος και το βάρος των παιδιών μετρήθηκαν στην αρχή και στο τέλος της μελέτης. Οι γονείς ανέφεραν εβδομαδιαία συχνότητα πρόσληψης γρήγορου φαγητού των παιδιών τους -από 11 εστιατόρια αλυσίδων γρήγορου φαγητού- σε έξι ονλάιν έρευνες που ολοκληρώθηκαν σε διαστήματα δύο μηνών.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι στην αρχή της μελέτης, περίπου το 18% των παιδιών ήταν υπέρβαρα και σχεδόν το 10% ήταν παχύσαρκα. Περίπου το 8% των παιδιών είχαν μεγαλύτερη κλίμακα βάρους κατά τη διάρκεια της περιόδου ενός έτους.
«Σε αντίθεση με προηγούμενες έρευνες, μπορέσαμε να λάβουμε υπόψη άλλους παράγοντες -όπως η άσκηση και ο χρόνος μπροστά σε μια οθόνη- που θα μπορούσαν ενδεχομένως να εξηγήσουν αυτή τη σχέση» είπε η Emond. «Τα ευρήματα από αυτή την έρευνα θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για να ενημερώσουν τις κατευθυντήριες γραμμές και τις πολιτικές ώστε να μειωθεί η έκθεση των παιδιών στο μάρκετινγκ των fast food και να βοηθήσουν τους γονείς που αγωνίζονται να υιοθετήσουν πιο υγιεινές συμπεριφορές για τα παιδιά τους».
Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Pediatric Obesity.