Μόνο στην Ελλάδα συμβαίνουν αυτά! Οι τρεις υπάλληλοι του φαρμακείου του ΕΟΠΥΥ στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας αποφάσισαν μόνοι τους να πάρουν και οι τρεις άδεια την ίδια ημέρα – σήμερα Τρίτη 21/1- έκλεισαν το φαρμακείο και πήραν και τα κλειδιά, αφήνοντας σύξυλους τους ασφαλισμένους που βρέθηκαν σήμερα για να παραλάβουν τα φάρμακά τους.
Μάλιστα, το φαρμακείο άνοιξε με κλειδαρά, μετά από παρέμβαση του υπουργού Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος ενημερώθηκε σήμερα το πρωί ότι δεν έχει ανοίξει το συγκεκριμένο φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ, καθώς απουσίαζαν και οι τρεις φαρμακοποιοί-υπάλληλοι!
Μετά από αυτό, ο κ. Γεωργιάδης πήγε στο φαρμακείο και κάλεσε κλειδαρά να μεταβεί στο φαρμακείο προκειμένου να το ανοίξει και να εξυπηρετηθεί ο κόσμος που περίμενε στην ουρά.
Ο κ. Γεωργιάδης μιλώντας στην ΕΡΤ, ανέφερε για το πρωτοφανές περιστατικό: «Καταρχάς, θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη. Ειλικρινά, συγγνώμη από τον κόσμο που περίμενε σήμερα στην ουρά στο φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας. Αυτό που συνέβη ήταν απαράδεκτο. Τρεις υπάλληλοι ταυτόχρονα αποφάσισαν να απουσιάσουν χωρίς να ενημερώσουν τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ. Ως αποτέλεσμα, το πρωί, ο κόσμος που πήγε στις 8:00 για να πάρει τα φάρμακά του αναγκάστηκε να περιμένει σε ουρά. Ειδικά οι ασθενείς που χρειάζονται φάρμακα υψηλού κόστους βρέθηκαν σε μεγάλη ταλαιπωρία, καθώς αυτά τα φάρμακα δεν ήταν διαθέσιμα στα φαρμακεία. Μια ασθενής, που με γνώριζε προσωπικά, με κάλεσε τηλεφωνικά και μου είπε, κύριε Υπουργέ, αυτό που συμβαίνει είναι απαράδεκτο. Περιμένω εδώ για ώρα. Αμέσως έδωσα τις σχετικές εντολές και επικοινώνησα με τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ. Στο σημείο κατέβηκαν ο αντιπρόεδρος του ΕΟΠΥΥ, κ. Ζαμάνης, η Γενική Διευθύντρια κ. Λίτσα και άλλοι συνεργάτες. Ωστόσο, προέκυψε και άλλο ζήτημα: η πόρτα του φαρμακείου ήταν κλειδωμένη και τα κλειδιά τα είχαν οι υπάλληλοι που έλειπαν. Αναγκαστήκαμε να φέρουμε κλειδαρά για να ανοίξει την πόρτα. Μετά την παρέμβασή μας, συγκεντρώσαμε τις συνταγές των ασθενών και ξεκινήσαμε τη διαδικασία εξυπηρέτησης. Όσο περιμέναμε, προσφέραμε καφέδες στους πολίτες που περίμεναν, αν και αυτό φυσικά δεν αναιρεί την ταλαιπωρία που υπέστησαν».
Δείτε το βίντεο:
Απίστευτη ταλαιπωρία για ένα κουτί φάρμακα
Να σημειωθεί ότι πριν λίγες μέρες ρεπορτάζ του zougla.gr κατέγραψε τις ώρες ταλαιπωρίας περνούν καθημερινά οι ασφαλισμένοι στο φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, περιμένοντας στις ουρές για να παραλάβουν τα φάρμακά τους. Η αναμονή μπορεί να ξεπεράσει και τις 5 ώρες, ενώ συνήθως από τις τέσσερεις θυρίδες λειτουργούν οι δύο. Επιπλέον, επειδή οι ασφαλισμένοι που περιμένουν είναι δεκάδες, αναγκάζονται να βρίσκονται εκτός του καταστήματος, μέσα στη βροχή και το κρύο. Πολλοί από αυτούς είναι ηλικιωμένοι και ασθενείς, με προφανείς τους κινδύνους για την υγεία τους.
Πολίτης που μίλησε στη «Ζούγκλα» ανέφερε ότι αυτό είναι σχεδόν μόνιμο φαινόμενο. «Εγώ περιμένω εδώ από τις 8:40 το πρωί και πλέον είναι 12:45! Μαζί με δεκάδες άλλους είμαστε έξω στο κρύο που ειδικά το πρωί είναι τσουχτερό. Ερχόμαστε από νωρίς για να πάρουμε αριθμό προτεραιότητας. Έχω αριθμό προτεραιότητας 103 και το σύστημα έπεσε πάλι στο 101. Περιμένω εδώ και 20 λεπτά να επανέλθει για να μπορέσω να εξυπηρετηθώ μετά από 4 ώρες»…
Η κατάσταση αυτή, παρά τις συνεχείς καταγγελίες, δεν έχει βελτιωθεί ούτε στο ελάχιστο, είπαν στη «Ζούγκλα» πολίτες που βρίσκονται και αυτοί στην αναμονή για πολλές ώρες. Κάποιοι εξ αυτών διακινούν σενάρια ότι αυτό γίνεται επίτηδες διότι υπάρχει έλλειψη φαρμάκων.
Αντίστοιχη καταγγελία είχαμε στη «Ζούγκλα» και για τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ στη Θεσσαλονίκη.
Ανακοίνωση από τη διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ Θεανώ Καρποδίνη
Η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ Θεανώ Καρποδίνη, εξέδωσε δελτίο τύπου με το οποίο ζητάει συγγνώμη από τους ασφαλισμένους για την ταλαιπωρία που υπέστησαν όταν βρήκαν κλειστό το φαρμακείο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας.
«Το συγκεκριμένο φαρμακείο δεν παρέχει φάρμακα σε ογκολογικούς ασθενείς, οι οποίοι εξυπηρετήθηκαν απρόσκοπτα από το όμορο φαρμακείο.
Η καθυστέρηση έναρξης λειτουργίας του φαρμακείου οφείλεται σε ταυτόχρονη ασθένεια και συνεπακόλουθη απουσία υπαλλήλων χωρίς προηγούμενη ενημέρωση της Διοίκησης.
Το τακτικό ωράριο εξυπηρέτησης του κοινού αρχίζει στις 8:00π.μ. και μόλις έλαβε γνώση η Διοίκηση σχετικά με την αδυναμία έναρξης λειτουργίας του φαρμακείου την προκαθορισμένη ώρα, έδωσε άμεσα εντολή σε φαρμακοποιούς από την κεντρική υπηρεσία να μεταβούν στο φαρμακείο» αναφέρει η κ. Καρποδίνη.
«Σημειώνεται ότι η αυξημένη προσέλευση των ασφαλισμένων που παρατηρείται σε ορισμένα φαρμακεία τις τελευταίες ημέρες οφείλεται σε μείωση της ταχύτητας απόκρισης των ηλεκτρονικών εφαρμογών λόγω της πρόσφατης κυβερνοεπίθεσης στο δίκτυο του ΣΥΖΕΥΞΙΣ και στο νέο σύστημα ηλεκτρονικής εκτέλεσης συνταγών που οδήγησαν σε καθυστέρηση στην εξυπηρέτηση, με αποτέλεσμα μέρος των ασφαλισμένων να προσέλθουν και σήμερα» συμπληρώνει.
«Για τη διευκόλυνση των ασφαλισμένων και την παραλαβή των φαρμάκων τους στο σπίτι έχει δρομολογηθεί το σημαντικό έργο της κατ’ οίκον αποστολής φαρμάκων, πρόγραμμα το οποίο ήδη υλοποιείται πιλοτικά από το 2024 και θα εφαρμοστεί καθολικά μετά τα τέλη Απριλίου 2025, με την ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού.
Ο ΕΟΠΥΥ και τα στελέχη του θα συνεχίσουν να καταβάλλουν καθημερινά κάθε δυνατή προσπάθεια για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων» καταλήγει.