To Raptor 250R της Yamaha αποτελεί το πιο ελαφρύ τετράτροχο στην αγορά. Ως διάδοχος του Blaster και του Banshee, το μικρό quad έπρεπε να ανταποκριθεί στα υψηλά standards των πολύ επιτυχημένων αυτών μοντέλων και το κατόρθωσε, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία. Το μικρό Raptor ζυγίζει μόνο 142 κιλά, είναι δηλαδή περίπου 25 κιλά ελαφρύτερο από το Blaster αλλά και από αντίστοιχες προτάσεις των Polaris, Honda και Suzuki.

Δυναμικό και άνετο
Έχοντας στα χέρια μας το ιαπωνικό quad, αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο και αποτελεί το δυνατότερο του ατού είναι η εργονομική του σχεδίαση. Το ατσάλινο πλαίσιο είναι πολύ μαζεμένο και η θέση οδήγησης είναι πολύ βολική και άνετη για κάθε ύψους αναβάτη. Όση ώρα κι αν κάθεται κάποιος στη σέλα του, η αίσθηση που προσδίδει είναι ξεκούραστη κι ανάλαφρη. Σε αυτό συντελούν και οι μαρσπιέδες των 45mm αλλά και οι αλουμινένιοι τροχοί των 19 ιντσών που σε κάθε απότομη αλλαγή κατεύθυνσης υπακούουν άμεσα. Χαρακτηριστική, επίσης, η άνεση που σε συνδυασμό με τις αναρτήσεις που έχουν διαδρομή 7,5 ίντσες μπροστά και 7,9 πίσω στο ψαλίδι «καταπίνουν» οποιαδήποτε ανωμαλία της μορφολογίας του εδάφους γρήγορα, αποτελεσματικά και με ασφάλεια. Η πέδηση γίνεται μπρος πίσω με μεγάλης διατομής υδραυλικά δισκόφρενα δανεισμένα από τις μεγαλύτερες Raptor και γι’ αυτό το μικρό quad σταματά ακαριαία κι αποτελεσματικά ακόμα και σε ιδιαιτέρως γλιστερές συνθήκες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μικρό μέγεθος σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος κάνουν το YFM ιδιαίτερα ευέλικτο και παιχνιδιάρικοΣτο φυσικό του περιβάλλον
Εξίσου εντυπωσιακός είναι κι ο «ελαστικός» υδρόψυκτος τετράχρονος κινητήρας των 249 κ.εκ.. Το 29άρι καρμπιρατέρ της Mikuni κάνει την απόκριση στο γκάζι άμεση και η επιτάχυνση λόγω της σχέσης ροπής και βάρους είναι ευχάριστα γρήγορη αλλά και ελεγχόμενη. Οι πέντε σχέσεις του κιβωτίου δίνουν τη δυνατότητα το Raptor να κινηθεί άνετα και γρήγορα σε οποιοδήποτε μονοπάτι αλλά και λόγω της ελαφριάς του αίσθησης η ζωντάνια του κινητήρα πραγματικά λάμπει μέσα και στην πίστα όπου με προθυμία απογειώνεται αλλά και αποσβαίνει στα άλματα χωρίς απρόβλεπτες αντιδράσεις. Αυτό που κάνει όμως με εξαιρετικό τρόπο και υπερέχει κατά πολύ από οποιοδήποτε ATV είναι το να στρίβει. Το δυομισαράκι Raptor στρίβει με τη σκέψη είτε η στροφή είναι κλειστή είτε χιλιομετράτη, είτε αρνητική είτε με μπερμ. Η αλλαγή κατεύθυνσης και οι απότομες στροφές είναι πραγματικά απολαυστικές με το μικρό Raptor και όλοι μας επαινέσαμε την ικανότητα του να στρίβει περισσότερο από όλα του τα χαρίσματα.

Φώτα για νυχτερινές διαδρομές
Ιδιαίτερα βολικό είναι επίσης ότι το Raptor παίρνει μπροστά με ένα μόνο πάτημα της μίζας και με ό,τι ταχύτητα και να έχει στο κιβώτιο. Τα φώτα, που δεν είναι απλά διακοσμητικά, κάνουν τη νύχτα μέρα και, σε περίπτωση που ξεχαστείτε στο βουνό, υπάρχει η δυνατότητα να… παίζετε με το μικρό quad μέχρι να ξημερώσει.

Σε γενικές γραμμές, το μικρό ATV της Yamaha απευθύνεται σαφώς σε ένα ευρύ αγοραστικό κοινό, καθώς μπορεί να κάνει πολλά πράγματα καλά. Το συνολικό πακέτο χαρακτηριστικών του το κάνει εύχρηστο στα μονοπάτια του βουνού, αλλά του δίνει και τη δυνατότητα με τη ζωντάνια του κινητήρα και τις καλοστημένες αναρτήσεις να λάμψει και σε συνθήκες αγωνιστικής οδήγησης σε πιο δύσβατα και τεχνικά εμπόδια. Εύχρηστο, καλοζυγισμένο και με αξιοποιήσιμη ροπή το Raptor αντεπεξέρχεται παντού με άνεση κι ασφάλεια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δείτε το video από ATV της Yamaha

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Τύπος: Μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 4-χρονος, 1EEK
Κυβισμός: 249 κ.εκ.
Διάμετρος x Διαδρομή: 74 x 58 mm
Σύστημα εκκίνησης: Μίζα
Χωρητικότητα δοχείου καυσίμου: 9 λίτρα
Σύστημα μετάδοσης: 5 ταχύτητες
Μήκος 1,625 mm
Πλάτος 1,070 mm
Ύψος 1,040 mm
Βάρος: 142 κιλά
Εμπρός φρένο: Δύο υδραυλικά δισκόφρενα
Πίσω φρένο: Υδραυλικό δισκόφρενο
Εμπρός ελαστικά: AT 20 x 7-10
Πίσω ελαστικά: AT 19 x 10-9
Τιμή 6.460

Δείτε φωτογραφίες από το Yamaha YFM 250R

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης