O γνωστός αναβάτης motocross και test rider της zougla.gr, Θοδωρής Ζερβός, είχε τη δυνατότητα να οδηγήσει δύο νέες καθαρόαιμες μοτοσικλέτες. Ο λόγος για την Kawasaki KXF 450 και την Suzuki RMZ 250, τις οποίες… ξεζούμισε, προκειμένου να αποκαλύψει τα μυστικά τους.

Ακούστε τις δηλώσεις του Θοδωρή Ζερβού για τις δύο μοτοσικλέτες

Kawasaki KXF 450

Ξεκίνημα νέας σεζόν και για τις αγωνιστικές καθαρόαιμες motocross μοτοσικλέτες και με τη βοήθεια του Α. Παπανικολάκη μπορέσαμε να έχουμε στα χέρια μας από νωρίς την ολοκαίνουργια και επανασχεδιασμένη KXF 450 κ.εκ. Για τους γνώστες και ακόλουθους της πράσινης εταιρείας, ήδη, η περσινή έκδοση της εν λόγω μοτοσικλέτας απέδιδε περισσότερο από ικανοποιητικά. Για το 2010, όμως, η Kawasaki είχε μερικούς «άσους κρυμμένους στο μανίκι», καθώς βελτίωσε μια αγωνιστική μοτοσικλέτα που ήδη ήταν καλή. Όταν, λοιπόν, το καλό γίνεται καλύτερο, η πρώτη εντύπωση που σου αφήνει η KXF, ύστερα από μερικούς γύρους στην πίστα, είναι ένα πλατύ χαμόγελο από το πόση δύναμη κρύβει ο καινούργιος τροφοδοτούμενος από ψεκασμό EFI κινητήρας. Ο ένας από τους δύο test riders μας, μάλιστα, δήλωσε χαρακτηριστικά «είναι σαν να έχεις βιδώσει μια ρουκέτα στο πλαίσιο ενός καθαρόαιμου». Πράγματι, με σχεδόν πενήντα τέσσερα άλογα την ώρα της εκκίνησης του αγώνα, ίσως, όλα τα στοιχήματα να ευνοούν τις πράσινες μοτοσικλέτες έναντι των άλλων ανταγωνιστών της. Ο τρόπος λειτουργίας του κινητήρα ξεχωρίζει με τη γραμμικότητά του από τις χαμηλές κιόλας στροφές, αποδίδει καλύτερα στις 6000 σ.α.λ. και από εκεί και πάνω μοιράζει συγκινήσεις για όσους έχουν, βέβαια, το σθένος και τη δύναμη να κρατηθούν και να ανεβάσουν ταχύτητα. Ακόμη και τα μικρά κενά που έχει το κιβώτιο ταχυτήτων επισκιάζονται από το εξαιρετικό μοτέρ. Οι μηχανικοί της Kawasaki, αναμένοντας ότι τόση ροπή στο χώμα θα διέλυε τους δίσκους του συμπλέκτη τους, έδωσαν 75% περισσότερο υλικό τριβής, πράγμα που προσδίδει στον συμπλέκτη απαλή και στιβαρή αίσθηση με σταθερότητα και διάρκεια. Ο ήχος του κινητήρα σε κερδίζει από την πρώτη γκαζιά και σε αυτό συντελεί το επανασχεδιασμένο τελικό εξάτμισης που δεν κουράζει, αλλά ευχαριστεί τα αυτιά του motocrosser που αρέσκεται στο να οδηγεί δυναμικά, κρατώντας τις ταχύτητες γεμάτες. Ο τρόπος που λειτουργεί ο ψεκασμός είναι πράγματι αριστουργηματικός, καθώς η δύναμη είναι εκμεταλλεύσιμη και από οδηγούς που κρατούν ψηλά τη ροπή αλλά και από πιο ήπιους και τεχνικούς που πιλοτάρουν αθόρυβα αλλά γρήγορα, κάνοντας νωρίτερα τις αλλαγές. Στη μείωση της θερμοκρασίας βοηθούν και τα νέα διογκωμένα ψυγεία που συντελούν και στην εργονομική σχεδίαση της μοτοσικλέτας, η οποία απέκτησε νέα γωνία κάστερ και πιο ευέλικτο ψαλίδι.

Σε γενικές γραμμές, η KXF έχει ψηλή αίσθηση όταν οδηγιέται κι αυτό προσδίδει απαράμιλλη σταθερότητα στα γρήγορα και ανοιχτά κομμάτια της πίστας, όπου κινείται με άνεση και αυτοπεποίθηση, καθώς αλλάζει κατεύθυνση σαν τρένο πάνω σε ράγες. Στα κλειστά, όμως, κομμάτια το σκληρό πιρούνι δεν την αφήνει να ελιχθεί με την ίδια άνεση. Για αυτό, ο μπροστινός τροχός είναι εφοδιασμένος με το ελαστικό Μ403 της brigdestone, το οποίο δίνει προοδευτική αίσθηση στις εισόδους των στροφών και σε συνδυασμό με προτεινόμενη μαλακότερη ρύθμιση στην εμπρός ανάρτηση και χαμηλότερη ρύθμιση του ελατηρίου του πίσω αμορτισέρ, το στήσιμο της μοτοσικλέτας αγγίζει την τελειότητα. Εν ολίγοις, η Kawasaki για το 2010, παίρνοντας μια ήδη καλοσχεδιασμένη κι αξιόπιστη καθαρόαιμη μοτοσικλέτα, βελτιώνοντάς την, απευθύνει ένα ολοκληρωμένο πακέτο και για τον χομπίστα αλλά και για τον σοβαρό αθλητή που με τη δυνατότητα ελάχιστων ρυθμίσεων θα αποκομίσει από την KXF αυτό που ορίζουν οι εκάστοτε οδηγικές του ανάγκες… Ανυπομονούμε να δούμε τι χρώμα θα έχει η 450cc που θα φτάσει γρηγορότερα στη στροφή της εκκίνησης του πρώτου αγώνα για το 2010.

Suzuki RMZ 250

Οι καιροί αλλάζουν και οι εξελίξεις στους αγωνιστικούς κινητήρες διαδέχονται ραγδαία η μία την άλλη. Ύστερα από την εφαρμογή συστήματος ψεκασμού στις καθαρόαιμες motocross των 450 κυβικών, σειρά παίρνει και η μικρή κατηγορία των 250 κ.εκ. Η Suzuki για το 2010 έχει να παρουσιάσει αυτό που οι test riders μας αποκάλεσαν το καλύτερο RMZ που έχουν οδηγήσει. Οι δραστικές αλλαγές που διαχωρίζουν το φετινό μοντέλο από το περσινό, κατά έναν αξιόλογο τρόπο, δεν αλλοίωσαν τις υπάρχουσες αρετές του RMZ, αλλά, αντιθέτως, τις τόνισαν θετικά. Η ευκολία στον τρόπο εκκίνησης του κινητήρα μαρτυρά ότι το μέλλον είναι εδώ. Το RMZ ξυπνά με την πρώτη μανιβελιά είτε είναι κρύο είτε έχει υπερθερμανθεί. Ο ψεκασμός γίνεται με ένα άνευ μπαταρίας σώμα γκαζιού 43mm με προοδευτικό μοχλικό σύστημα γκαζιού, έναν υπολογιστή16-bit κι ένα βοηθητικό σύστημα εκκίνησης, όλα ενσωματωμένα στην «καρδιά» του κίτρινου καθαρόαιμου. Κάνοντας γύρους στην πίστα με το τεχνολογικό επίτευγμα των 250 κυβικών, η αίσθηση και η αυτοπεποίθηση που αποπνέει στον αναβάτη έχει να κάνει με το πόσο εύστροφο και χαμηλόροπο είναι. Το μοτέρ ζωντανεύει από χαμηλά κι αυτό κάνει εύκολη τη ζωή του motocrosser, καθώς δεν χρειάζεται να καταβάλει ιδιαίτερη ενέργεια, για να «ξεκολλήσει» το RMZ από τα berm ή τα βαθιά λούκια των στροφών. Σε αυτό συμβάλλει και η ανάλαφρη αίσθηση που έχουν παραδοσιακά όλα τα Suzuki στις στροφές. Και μόνο με τη σκέψη, το μικρό RMZ ακολουθεί πειθήνια σε όποια γραμμή κι αν επιλεχθεί. Χάρη στο επανασχεδιασμένο πλαίσιο με τις ενισχυμένες κατά 0,5mm δοκούς και το στενότερο σχήμα με μετακίνηση του κέντρου βάρους πιο χαμηλά σε συνδυασμό με το εντελώς διαφορετικό ψαλίδι, η μοτοσικλέτα αντιδρά αβίαστα, σχεδόν ως διά μαγείας, σε οποιαδήποτε αλλαγή κατεύθυνσης. Το επιμελώς αναβαθμισμένο 47άρι πιρούνι της showa συνεργάζεται αψεγάδιαστα με το πίσω αμορτισέρ και το νέο μοχλικό σύστημα, συνθέτοντας το πιο ισορροπημένο motocross της suzuki που έχουμε οδηγήσει. Το μόνο ίσως που χρήζει μικρής ρύθμισης είναι ότι για τους μεγαλόσωμους και βαρύτερους οδηγούς η εργονομία του RMZ είναι «λίγη», αυτό όμως αλλάζει εύκολα με ένα ψηλότερο τιμόνι, σφίξιμο της εμπρός ανάρτησης και ρύθμιση του sag του πίσω αμορτισέρ. Εν κατακλείδι, το RMZ είναι ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό που -οδηγώντας το- η ευελιξία και η ευστροφία του κινητήρα του μόνο ευχαρίστηση μπορούν να προσφέρουν σε οποιουδήποτε επιπέδου αναβάτη.

Θοδωρής Ζερβός

** Την Kawasaki KXF 450 παραχώρησε η εταιρεία Papanikolakis racing

** Την Suzuki RMZ 250 παραχώρησε η εταιρεία DK racing