Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     

Φωτογραφίες: zougla.gr, Γιώργος Πολυχρονίου



Στην Ελλάδα με τα εκατοντάδες νησιά και τις μοναδικές παραλίες, επιβάλλεται να ασχολούμαστε με τη θάλασσα. Το ίδιο θα έλεγα πως ισχύει και με το σκάφος, μία λέξη ιδιαίτερα παρεξηγημένη στη χώρα
Το Totem 69 που δοκιμάσαμε είναι το ένα και μοναδικό που υπάρχει προς το παρόν στην Ελλάδαμας καθώς έχει συνδυαστεί με τη λέξη… θαλαμηγός και πακτωλό εκατομμυρίων. Στην πραγματικότητα όμως, ο καθένας μπορεί να ασχοληθεί με το σκάφος και τη θάλασσα και αυτό εξαρτάται από τα χρήματα που έχει να διαθέσει και το τι θέλει να κάνει.

Τα φουσκωτά σκάφη είναι μία καλή πρόταση σε αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν με τη θάλασσα και να ζήσουν μοναδικές στιγμές. Οι επιλογές είναι πάρα πολλές με ταχύπλοα που κατασκευάζονται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ενώ η διακύμανση στις τιμές τους εξαρτάται από τα έξτρα και τις δυνατότητες.

Σκάφος για.. γκάζια!
Πριν από έξι περίπου μήνες ολοκληρώθηκε η κατασκευή ενός νέου ταχύπλοου φουσκωτού σκάφους, με την ονομασία Totem 69. Πρόκειται για ένα φουσκωτό σκάφος ελληνικής κατασκευής της νέας εταιρείας Totem Performance Ribs, το μήκος του οποίου αγγίζει τα 7.80 και το πλάτος τα 2.60 μέτρα. Το συγκεκριμένο είναι ένα σκάφος τύπου deep v με δύο αεριζόμενα steps, κάτι που του επιτρέπουν να
Στην Ελλάδα κατασκευάζονται πολλά ποιοτικά σκάφη που… αντέχουν σε θάλασσες τύπου… Αιγαίο!αγγίζει υψηλές ταχύτητες και ταυτόχρονα να έχει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Η κατασκευή και συναρμολόγηση του έγινε στο ναυπηγείο της DTEC Naval Constractions, μίας κάθετης μονάδας υψηλών προδιαγραφών που δραστηριοποιείται στην κατασκευή φουσκωτών σκαφών που αγγίζουν ακόμα και τα 20 μέτρα μήκος.

Αεροδυναμικό σκάφος
Το Totem 69 διαθέτει πολυεστερική πλώρη που περιλαμβάνει το στρίτσο της άγκυρας και θέση για τον ηλεκτρικό εργάτη ο όποιος καλύπτεται με τριγωνικό πορτάκι. Μετά την δελφινιέρα υπάρχει το ταμπούκι της πλώρης που περιλαμβάνει την παροχή και την εξαέρωση Η αμεσότητα του γκαζιού σε φτιάχνει και σε… προκαλεί…του ντεπόζιτου νερού. Πιο πίσω βρίσκεται η αεροδυναμική και σύγχρονα σχεδιασμένη κονσόλα διακυβέρνησης με εμπρός κάθισμα (που έχει και χώρο αποθήκευσης) και φυσικά χώρο για όλα τα όργανα που απαιτείται για ένα σκάφος της συγκεκριμένης κατηγορίας. Στο χώρο αυτό φιλοξενούνται δύο άτομα ενώ στην πρύμνη υπάρχει τριθέσιος καναπές με μεγάλο αποθηκευτικό χώρο και με ενσωματωμένο. Στην πολυεστερική υπερκατασκευή της πρύμνης είναι τοποθετημένο ένα πολυεστερικό roll bar εξαιρετικής αισθητικής.

Παιχνίδι για μεγάλα παιδιά
Πιο.. πίσω διακρίνουμε την συνέχεια της πολυεστερικής κατασκευής. Εκεί υπάρχουν δύο πλατφόρμες που δημιουργούν στα δεξιά, θέση για ντουζιέρα, σκάλα ανόδου και αφαιρούμενο ταμπούκι ψυγείο και
Η γάστρα και το ντεκ έχουν σχεδιαστεί από τον ναυπηγό Ντίνο Κοντομήτροστα αριστερά χώρο για οποιοδήποτε είδους βάση βοηθητικής μηχανής.

Σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα σπορ ταχύπλοο σκάφος που θα ικανοποιήσει ιδιαίτερα τους φίλους των επιδόσεων οι οποίοι θέλουν να κινηθούν γρήγορα και σβέλτα. Θα το χαρακτηρίζαμε ως ένα αντρικό gadget ή αλλιώς ένα “toy for big boys” που ξέρει να… προκαλεί με την σχεδίασή του. Σημαντικό στοιχείο, που γίνεται και άμεσα αντιληπτό, έχει να κάνει με την ποιότητα κατασκευής, κάτι που οι άνθρωποι της Totem έδωσαν μεγάλη έμφαση και σίγουρα θα το εκτιμήσουν όσοι το αποκτήσουν και το δουν πόσο σημαντικό είναι ακόμα και μετά από πολλές ώρες χρήσης και… χτυπήματος  στις ανοιχτές θάλασσες.

Συνδυασμός πρόκληση…
Το συγκεκριμένο σκάφος που είναι το ένα και μοναδικό στην Ελλάδα είχαμε την ευκαιρία να… γευτούμε
Η νέα Evinrude G2 300 εκτός από το εντυπωσιακό ντιζάιν και τους πολλούς χρωματισμούς συνδυασμούς προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωσηστο φυσικό του περιβάλλον και να πάρουμε μία γεύση από τις δυνατότητές του. Για την περίσταση είχε τοποθετηθεί η ολοκαίνουργια Evinrude G2 300 (με προπέλα Quiksilver mirage 230), μία νέα μηχανή που προσφέρει επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και ταυτόχρονα αλλάζει τα δεδομένα στο θέμα του design.

 Η συγκεκριμένη πήγαινε… ασορτί με το σκάφος καθώς η διχρωμία μαύρο – πράσινο δημιουργούσε μία νοητή συνέχεια του Totem 69. Με το συγκεκριμένο κινητήρα το Totem 69 αγγίζει σε τελική τα 58 Knots (107.4 χλμ./ώρα!) ενώ οι καταναλώσεις κυμαίνονται από 0.8 έως 1.4 λίτρα στο μίλι.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Totem 69
Μήκος: 7.80 μέτρα
Πλάτος: 2.60 μέτρα
Ντεπόζιτο καυσίμου: 300 λίτρα
Ντεπόζιτο νερού: 100 λίτρα
Κινητήρας: 150 – 300 Hp
Βάρος κενό: 850 κιλά
Κατασκευαστής: Totem Perormance Ribs
Τιμή σκάφους: 33.210 ευρώ
Τιμή Evinrude G2 300: 27.800 ευρώ


Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Totem 69 πατήστε
ΕΔΩ