Αλήθεια, πόσες φορές έχετε ψάξει τον κωδικό του Wi-Fi σε μια απόδειξη ή έχετε ρωτήσει κάποιον από τους σερβιτόρους σε ένα κατάστημα εστίασης για αυτόν; Όποια κι αν είναι η περίπτωση, πρέπει να παραδεχτείτε πως κάποιες φορές η αναζήτηση και η σύνδεση σε Wi-Fi δίκτυα είναι μια όχι και τόσο ευχάριστη διαδικασία.

Τι θα λέγατε όμως, αν μπορούσατε να συνδεθείτε σε κάποιο Wi-Fi χωρίς να χρειάζεται η εισαγωγή του username και του password, αλλά κάνοντας απλώς ένα-δυο αγγίγματα στην οθόνη; Αυτό ακριβώς θέλει να πετύχει ένα ελληνικό startup που ακούει στο όνομα «Zoottle».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ιδέα είναι πολύ απλή. Όταν θέλει ο χρήστης να συνδεθεί σε ένα Wi-Fi που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του Zoottle, το μόνο που έχει να κάνει είναι να προβεί σε login (σύνδεση) με το λογαριασμό του στο Facebook ή στο Twitter και να πατήσει like στη σελίδα του χώρου που βρίσκεται ή κάνοντας follow στο twitter αντίστοιχα. Αυτό ήταν: πλέον ο χρήστης έχει συνδεθεί με το Wi-Fi! Εναλλακτικά, μπορείτε να συνδεθείτε μέσω του email σας ή ακόμα και με password.

Τα κέρδη τόσο για τον χρήστη, όσο και για την επιχείρηση που το χρησιμοποιεί, είναι προφανή. Από τη μία πλευρά, ο χρήστης γλυτώνει χρόνο και κόπο, ενώ από την άλλη, επειδή χρησιμοποιεί το Facebook ή Twitter για να συνδεθεί στο δίκτυο Wi-Fi, η επιχείρηση μεγαλώνει την κοινότητα της στο Facebook page και στο Twitter. Ακολούθως, αποκτά τη δυνατότητα να έρχεται σε άμεση επαφή με το κοινό που την ενδιαφέρει περισσότερο, δηλαδή τους πελάτες της. Ταυτόχρονα η επιχείρηση έχει πρόσβαση σε δημογραφικά δεδομένα των χρηστών γνωρίζοντας καλύτερα τους πελάτες της αλλά και βλέποντας ποιοι από αυτούς επισκέπτονται συχνότερα τον χώρο της. Έτσι, αποκτά ένα εργαλείο για να επιβραβεύσει τους πιο πιστούς / συχνούς πελάτες της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ιδέα του Zoottle Wi-Fi hotspot, γεννήθηκε από τους Νεκτάριο Συλλιγαρδάκη, team leader στην eresus, και Νίκο Χασιώτη, μηχανικό συστημάτων UNIX στην Cosmote. Έχοντας δυσανασχετήσει πολλές φορές με την αναζήτηση του κρυμμένου κωδικού Wi-Fi, πίστευαν ότι σίγουρα θα υπάρχει και άλλος τρόπος σύνδεσης, ένας τρόπος που θα εξαρτάται από τον χρήστη και θα λειτουργεί ανταποδοτικά για τον πάροχο του ελεύθερου Wi-Fi. Μια λύση που θα προσφέρει θετικά αποτελέσματα, τόσο στον υποψήφιο χρήστη του Wi-Fi, όσο και στην επιχείρηση που το διαθέτει.

Αρκετή δουλειά, δοκιμές και αμέτρητες ώρες γραψίματος κώδικα οδήγησαν στην υλοποίηση του Zoottle.

Το πιο σημαντικό βήμα δεν είχε γίνει όμως ακόμη. Για να βγει το Zoottle στην αγορά χρειαζόταν ομάδα και χρηματοδότηση. Όσο πιο πολύ συζητούσαν την ιδέα τους με VCs και άλλους start-uppers τόσο η απάντηση ήταν κοινή: «πάρα πολύ καλή ιδέα, αλλά χρειάζεται ομάδα και εμπειρία στο εμπορικό κομμάτι για να προχωρήσει».

Έτσι, ήρθαν σε επαφή με τον Χρήστο Περάκη Openfund mentor, Angel investor και Apple Country Business Manager για την Ελλάδα και την Κύπρο, ο οποίος στήριξε σαν μέντορας από την πρώτη στιγμή την προσπάθεια και επιπλέον έφερε στην ομάδα τον Νάσο Αναλογίδη, που ήταν General Manager στην Nokia για την Ελλάδα, το Ισραήλ και την Κύπρο. Οι δυο τους υλοποίησαν το αρχικό πλάνο εύρεσης πόρων για τη χρηματοδότηση της Zoottle από ενδιαφερόμενους επενδυτές και από ιδία κεφάλαια, που μέχρι αυτή τη στιγμή φτάνει τις 150.000 ευρώ και συνεχίζει να προσελκύει ενδιαφέρον.

Κάπως έτσι το Zoottle βγήκε στην αγορά. Σήμερα έχει τοποθετηθεί σε περισσότερες από 50 εταιρείες στην Ελλάδα, ενώ έχουν γίνει ήδη τα πρώτα βήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Μέση Ανατολή. Την επόμενη φορά, λοιπόν, πριν αναζητήσετε τον κωδικό του Wi-Fi, δείτε μήπως υπάρχει Zoottle.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης