Το TikTok αντιμετωπίζει κατηγορίες στην Ευρώπη, εν μέσω του γενικότερου κλίματος δυσαρέσκειας προς τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες και τα κοινωνικά δίκτυα, που συλλέγουν προσωπικά δεδομένα.
 

Η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (BEUC) κατέθεσε επίσημα καταγγελία κατά της κινεζικής εφαρμογής, καθώς υποστηρίζει ότι το TikTok παραβιάζει τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR), μέσα από τους ασαφείς όρους πολιτικής της υπηρεσίας και αποτυγχάνει να προστατέψει παιδιά από κρυφές διαφημίσεις και ακατάλληλο περιεχόμενο.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η καταγγελία βασίζεται σε δύο ξεχωριστές αναφορές που αναλύουν την πολιτική ιδιωτικότητας της εφαρμογής και τις τεχνικές για την επεξεργασία των δεδομένων κινητής. Σύμφωνα με την BEUC, το TikTok συνεχώς αλλάζει τις παρακτικές για τα δεδομένα και την προστασία σε όλη την Ευρώπη, χωρίς να ενημερώνει γι’ αυτές τις αλλαγές δημοσίως. Επίσης δεν υπάρχει διαφάνεια στον τρόπο που συλλέγονται οι προσωπικές πληροφορίες.

Παράλληλα, πρόβλημα αποτελούν οι pop-up διαφημίσεις που προβάλλει η εφαρμογή, οι οποίες δεν συμβαδίζουν με τις απαιτήσεις του GDPR, ενώ δεν υπάρχει και ενημέρωση για το πώς ακριβώς καταγράφονται τα δεδομένα των χρηστών για τους διαφημιστικούς σκοπούς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συνοψίζοντας, η BEUC κλείνει, αναφέροντας ότι η εφαρμογή δεν συμμορφώνεται με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων, που απαιτεί διαφάνεια και ελαχιστοποίηση των λαμβανόμενων προσωπικών πληροφοριών. Μαζί με την BEUC, 15 οργανισμοί καταναλωτών σε διάφορες χώρες έχουν ξεκινήσει δικές τους έρευνες για τις πρακτικές του TikTok.

To TikTok είχε απαντήσει σε σχετική ερώτηση του Reuters τα εξής: «είμαστε πάντα δεκτικοί σε προτάσεις βελτίωσης και έχουμε επικοινωνήσει με την BEUC, καθώς θα θέλαμε να κανονιστεί μια συνάντηση για να ακούσουμε τις ανησυχίες τους».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης