Το Facebook υποστηρίζει ότι η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται όλο και πιο… ανθρώπινη. Ο κολοσσός των κοινωνικών δικτύων ανέφερε ότι προσπαθούν να εκπαιδεύσουν chatbots, ώστε να μπορούν να διαπραγματευτούν με ανθρώπους, κάτι που απαιτεί από τα bots να μπορούν να είναι μερικά βήματα μπροστά, καταφέρνοντας να προσχεδιάσουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Facebook «εκπαιδεύει» τα bots δείχνοντάς τους διαλόγους διαπραγματεύσεων ανάμεσα σε ανθρώπους και στη συνέχεια τα προγραμματίζουν να μιμούνται τις δράσεις των ανθρώπων, μια διαδικασία που ονομάζουν επιβλεπόμενη εκμάθηση. Κατά την «εκπαίδευση», τα bots έπρεπε να διαχωρίσουν κάποια αντικείμενα, που αντιστοιχούσαν σε διαφορετικές τιμές. Ο σκοπός ήταν να τα διαχωρίσουν μέσω διαπραγμάτευσης, καταλήγοντας με τους περισσότερους πόντους σύμφωνα με τις τιμές τους.

Τα bots κατάφεραν να γίνουν αρκετά “έξυπνα”, τόσο ώστε οι άνθρωποι με τους οποίους διαπραγματεύονταν δεν κατάλαβαν ότι ήταν bots! Tα bots έμαθαν ακόμα και να μπλοφάρουν, υποκρινόμενα ότι νοιάζονται για το αποτέλεσμα που δεν τους ενδιέφερε, ώστε να έχουν το “πάνω χέρι” στη μετέπειτα πορεία. “Αυτή η συμπεριφορά δεν προγραμματίστηκε από τους ερευνητές, αλλά ανακαλύφθηκε από τα bots ως μέθοδος επίτευξης του στόχου”, αναφέρει το Facebook.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

“Σκεφτείτε κάποιο κατάστημα, στο οποίο μια τεχνητή νοημοσύνη θα μπορεί να σας μειώσει την τιμή και να σας κάνει παζάρια”, λέει η ανάρτηση του Facebook.

Η Facebook δεν είναι η μόνη εταιρεία όμως που χτίζει έξυπνους βοηθούς. Τόσο η Google, όσο και η Apple με την Amazon έχουν βοηθούς μέσω φωνητικής εντολής, ενώ το Facebook εστιάζει στις προκλήσεις της τεχνητής νοημοσύνης μέσω κειμένου. Η τεχνολογία δεν είναι ακόμα διαθέσιμη, αλλά μπορεί να γίνει πολύ σύντομα.

Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης