Το YouTube απομακρύνεται περαιτέρω από τις πρωτότυπες παραγωγές. Ο Robert Kyncl, επικεφαλής των επιχειρήσεων του YouTube, αποκάλυψε ότι η πλατφόρμα συρρικνώνει το πρόγραμμα “Originals”. Από εδώ και στο εξής, η μονάδα θα χρηματοδοτεί μόνο έργα που αποτελούν μέρος του “Black Voices” και του “YouTube Kids Funds”. Η εταιρεία θα σεβαστεί τις δεσμεύσεις για τα σόου που είναι ενεργά, αλλά δεν θα επενδύσει περαιτέρω.
Πρόκειται για στρατηγική κίνηση της εταιρείας. Οι υπεύθυνοι πίστευαν ότι η χρηματοδότηση των Shorts, Black Voices Fund και Live Shopping θα μπορούσε να έχει «μεγαλύτερο αντίκτυπο» στους δημιουργούς περιεχομένου. Ταυτόχρονα, η Susanne Daniels, επικεφαλής των Originals, αποχωρεί από το YouTube την 1η Μαρτίου.
Η αλλαγή αυτή δεν προκαλεί έκπληξη. Το YouTube αρχικά φιλοδοξούσε να ανταγωνιστεί streaming υπηρεσίες επί πληρωμή, όπως το Amazon Prime Video και το Netflix, με εκπομπές όπως το Cobra Kai. Παρόλο που είχε κάποια επιτυχία, δεν κατάφερε να αποτελέσει “σημαντική απειλή” και τελικά διέθεσε τα Originals δωρεάν. Η νέα στρατηγική επιτρέπει στο YouTube να χρηματοδοτεί περισσότερους δημιουργούς, ενώ παράλληλα του δίνει περισσότερες πιθανότητες να ανταγωνιστεί το TikTok, το Instagram και άλλους ανταγωνιστές που προβάλλουν βίντεο σύντομης μορφής.
Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης