Ένας ολοένα αυξανόμενος αριθμός εταιρειών δηλώνει πλέον ότι θα συμμετάσχει στο μποϊκοτάζ διαφημίσεων στο Facebook ώστε να διαμαρτυρηθεί για τις συνεχόμενες αποτυχίες του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου όσον αφορά στην παύση των αναρτήσεων ρητορικής μίσους.

Ένας συνασπισμός, στον οποίο συμμετέχουν το Anti-Defamation League (ADL) (Σύνδεσμος κατά της Δυσφήμισης) και το NAACP (Εθνική Ένωση για την Πρόοδο των Έγχρωμων Ατόμων), ξεκίνησε την εκστρατεία με την ονομασία #StopHateforProfit (σ.σ: “σταματήστε το μίσος για το κέρδος”) την περασμένη εβδομάδα, όταν κάλεσε μεγάλες εταιρείες να σταματήσουν τις διαφημίσεις τους στο Facebook, επικαλούμενος τις επαναλαμβανόμενες αποτυχίες της εταιρείας να αντιμετωπίσει με ουσιαστικό τρόπο τις αναρτήσεις που διαδίδουν μίσος στις πλατφόρμες της. Οι εμπορικοί εκπρόσωποι των εταιρειών εκφράζουν την ανησυχία τους για το πώς χειρίζεται την παραπληροφόρηση και τη ρητορική μίσους η πλατφόρμα, συμπεριλαμβανομένης της ανεκτικής προσέγγισής της σε προβληματικές θέσεις του Προέδρου Τραμπ. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλα ξεκίνησαν όταν τo Twitter ενεργοποίησε μια ειδοποίηση κάτω από tweet του Ντόναλντ Τραμπ σχετικά με τα επεισόδια στη Μινεάπολη για «εκθειασμό της βίας»: «Αυτό το tweet παραβίασε του κανόνες του Twitter σχετικά με την εκθειασμό της βίας». Το tweet του Τραμπ ανέφερε τα εξής: «Αυτά τα κακοποιά στοιχεία αμαυρώνουν τη μνήμη του Τζορτζ Φλόιντ και δεν θα επιτρέψω να συμβεί αυτό. Μόλις μίλησα με τον κυβερνήτη Tim Walz και του είπα ότι ο Στρατός είναι μαζί του. Οποιαδήποτε δυσκολία προκύψει θα πάρουμε τον έλεγχο, αλλά, όταν ξεκινούν οι λεηλασίες, ξεκινούν και οι πυροβολισμοί. Ευχαριστώ», αναφέρει ο ίδιος στο tweet.
 

Έκτοτε κι άλλα posts του Προέδρου των ΗΠΑ έχουν λάβει αντίστοιχα “flags”, όπως ονομάζονται, που προειδοποιούν τους χρήστες. Πρόκειται για ξεκάθαρη θέση του CEO του Twitter, Jack Dorsey, o οποίος ξεκίνησε ανοιχτή διαμάχη με τον Ντόναλντ Τραμπ. Τι γίνεται όμως με το άλλο μεγάλο κοινωνικό δίκτυο;
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

O Μαρκ Ζούκερμπεργκ, Διευθύνων Σύμβουλος της Facebook, βρίσκεται στο επίκεντρο. Η περίπλοκη σχέση του με τον κ. Τραμπ βρίσκεται στο κέντρο της διαμάχης και το πώς θα οριστεί η ίδια η σχέση τους είναι αυτό που θα καθορίσει πόσο επιζήμιο θα είναι το μποϊκοτάζ για την εταιρεία του.
 

Ώρες μόλις έπειτα από την εμπρηστική ανάρτηση του Τραμπ στο Twitter, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ κάλεσε τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ. Ο ίδιος ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, σύμφωνα με πληροφορίες, ενημέρωσε τον Τραμπ πως η συγκεκριμένη ανάρτηση φέρνει τον ίδιο και την εταιρεία του σε δύσκολη θέση. Η ίδια ανάρτηση ήταν αυτή που το Twitter αποφάσισε να κρύψει. Πρόκειται για την ισχυρότερη θέση που έχει πάρει ποτέ κάποιος απέναντι σε προεδρική ανάρτηση.  Ο κ. Ζούκερμπεργκ δεν έχει πάρει θέση. Για την ακρίβεια, συχνά επικρίνεται για πολιτικές που θεωρούνται ασυμβίβαστες, καθοδηγούμενες από επιχειρηματικά συμφέροντα περισσότερο από οποιονδήποτε ηθικό κώδικα. 
 

Έτσι ξεκίνησε το μποϊκοτάζ. Άρχισε με την υπεράσπιση του κινήματος “Stop Hate for Profit” και οι εταιρείες που συμμετέχουν συνεχώς πληθαίνουν. Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου που πέρασε, οι Starbucks και Diageo δήλωσαν ότι θα σταματήσουν τη διαφήμιση σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων. Είναι από τους μεγαλύτερους πελάτες του Facebook, όσον αφορά στη διαφήμιση: η Starbucks ξόδεψε 95 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι και η Diageo 23 εκατ. δολάρια. 
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα έσοδα του Facebook από τις διαφημίσεις

Η λίστα με τις εταιρείες που έχουν σταματήσει τις διαφημίσεις τους στο Facebook, λαμβάνοντας μέρος στο ίδιο μποϊκοτάζ, λένε ότι φτάνει περίπου τα 120 brands. Μερικοί απ’ αυτούς είναι οι: Unilever, Verizon, Coca-Cola, Hershey’s, Honda, The North Face, Ben & Jerry’s, REI, Patagonia, Eddie Bauer, Upwork, Mozilla, Magnolia Pictures, Birchbox, Dashlane, TalkSpace, LendingClub, Levi Strauss, Diageo, Honda America, Viber και άλλοι.
 

O CEO της Coca-Cola, James Quincey, αναφέρει τα εξής: “Δεν υπάρχει χώρος για ρατσισμό στον κόσμο και δεν υπάρχει χώρος για ρατσισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η Coca-Cola θα θέσει σε παύση τις πληρωμένες διαφημίσεις σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως για τουλάχιστον 30 ημέρες. Θα αφιερώσουμε αυτόν τον χρόνο για να επανεκτιμήσουμε τις διαφημιστικές μας πολιτικές για να προσδιορίσουμε αν χρειάζονται αναθεωρήσεις. Αναμένουμε επίσης μεγαλύτερη λογοδοσία και διαφάνεια από τους συνεργάτες μας στα social media.”
 

Η Carolyn Everson, αντιπρόεδρος του παγκόσμιου επιχειρηματικού ομίλου του Facebook, έκανε την εξής δήλωση: “Σεβόμαστε βαθιά την απόφαση κάθε brand και παραμένουμε επικεντρωμένοι στο σημαντικό έργο της κατάργησης της ρητορικής μίσους και της παροχής κρίσιμων πληροφοριών για τις επερχόμενες εκλογές. Οι συνομιλίες μας με τους εμπόρους και τις οργανώσεις πολιτικών δικαιωμάτων αφορούν στην προσπάθειά μας για το κοινό καλό.”

Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης