Γνωρίζετε ότι τα καταστήματα εστίασης δεν επιτρέπετε να σας επιβάλλουν επιπλέον χρέωση ως κουβέρ (σερβίτσια,μαχαιροπήρουνα,πετσέτες κλπ) ή ότι όταν η καθυστέρηση στην πτήση φτάνει ή ξεπερνά τις 5 ώρες, έχετε δικαίωμα να ζητήσετε την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας εάν δεν θέλετε να πετάξετε με καθυστέρηση;

Σε αυτά αλλά και πολλά άλλα ερωτήματα που αφορούν τα δικαιώματα του καταναλωτή έρχεται να απαντήσει η νέα εφαρμογή με τίτλο Traveler Rights GR που έχει στόχο να ενημερώσει τους Έλληνες και ξένους καταναλωτές και ταξιδιώτες για τα δικαιώματα τους ειδικότερα ενόψει της τουριστικής περιόδου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η καινοτόμα αυτή εφαρμογή κινητών τηλεφώνων είναι κάτι που δεν υπάρχει αντίστοιχο σε όλη την Ευρώπη, είναι έμπνευσης και δημιουργίας της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας(ΕΕΚΑ), είναι κατανοητή και προσβάσιμη σε όλους ακόμα και σε ΑΜΕΑ, μπορεί να κατέβει και εκτός δικτύου και οι πληροφορίες που παρέχει είναι στα Ελληνικά και στα Αγγλικά. Η παρουσίαση της εφαρμογής έγινε στο Αμφιθέατρο της ΓΣΕΕ και όπως δήλωσε η πρόεδρος της ΕΕΚΑ Ιωάννα Καρανδινάκη «είναι μια προσπάθεια που γίνεται με στόχο έναν ενημερωμένο καταναλωτή ώστε να μπορεί να αντισταθεί σε διάφορα φαινόμενα που τον πλήττουν».

Στην εφαρμογή αυτή για τα δικαιώματα των καταναλωτών, που είναι ήδη διαθέσιμη προς χρήση, συμπυκνώνονται διατάξεις από 33 νόμους, ενώ η εξειδίκευση της έγινε μέσα από την κατηγοριοποίηση των διάφορων καταγγελιών που δέχεται η ΕΕΚΑ κατά καιρούς.

Ειδικότερα, μέσα στην εφαρμογή υπάρχουν πληροφορίες για οτιδήποτε αφορά τον καταναλωτή και έναν ταξιδιώτη όπως:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

– Αεροπορικά ταξίδια (άρνηση επιβίβασης, καθυστέρηση πτήσης, ματαίωση πτήσης, αποσκευές, άτομα με αναπηρία).

– Ακτοπλοικά Ταξίδια (άρνηση επιβίβασης, ακύρωση εισιτηρίου, καθυστέρηση απόπλου, ακύρωση ταξιδιού, απαγόρευση απόπλου, αποσκευές,άτομα με αναπηρία).

– Αγορές (ενδείξεις επί των προιόντων, ελαττωματικά προιόντα, εγγυήσεις, ωράριο καταστημάτων, απαλλαγή από ΦΠΑ).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

– Βραχυχρόνια Μίσθωση Ακινήτου (πώς λειτουργεί, πολιτική ακύρωσης κράτησης).

– Διαμονή σε ξενοδοχεία (υποχρεώσεις ξενοδόχου, προκαταβολή,ακύρωση κράτησης, ευθύνη για κλοπή,κατοικίδια ζώα).

– Μετακίνηση με ταξί (υποχρεώσεις οδηγού, υποχρεώσεις ιδιοκτήτη, τιμολόγιο).

– Μίσθωση αυτοκινήτου (απαραίτητα έγγραφα, σύμβαση μίσθωσης, ασφαλιστική κάλυψη και εξαιρέσεις).

– Ταξίδια με λεωφορείο (ακύρωση εισιτηρίου, καθυστέρηση/ματαίωση δρομολογίου, ατύχημα, αποσκευές, ΑΜΕΑ, κατοικίδια).

– Ταξίδια με τρένο (ακύρωση εισιτηρίου, καθυστέρηση/ματαίωση δρομολογίου, ατύχημα, αποσκευές, ΑΜΕΑ, κατοικίδια).

– Χώροι εστίασης (τιμοκατάλογος, χρέωση κουβέρ, ελάχιστη κατανάλωση,δελτίο παραπόνων, κάπνισμα, περιορισμοί στην είσοδο, ανώτατες τιμές κυλικείων, είδη υποχρεωτικής διάθεσης κυλικείων).

– Χώροι στάθμευσης (στάθμευση με παράδοση κλειδιών, στάθμευση χωρίς παράδοση κλειδιών, στάθμευση χωρίς αντάλλαγμα).

Επίσης, παρέχονται πληροφορίες για την Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθενείας, το συνάλλαγμα, τα ταξιδιωτικά έγγραφα, τα τέλη περιαγωγής και τις υπηρεσίες ξενάγησης. Σε περίπτωση που κάποιος καταναλωτής ή ταξιδιώτης δεν καταφέρει να βρει λύση στο πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπίσει, μπορεί για κάθε περίπτωση ξεχωριστά με τη συμπλήρωση μια ειδικής φόρμας να απευθυνθεί στην Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών και να καταγγείλει το γεγονός.

Τέλος, μέσα στην εφαρμογή μπορεί όποιος θέλει να βρει χρήσιμα τηλέφωνα από αεροδρόμια, ΚΤΕΛ, λιμεναρχεία, τουριστική αστυνομία κ.α. Στην παρουσίαση βρέθηκαν εκπρόσωποι του Διοικητικού Συμβουλίου της ΓΣΕΕ και μοιράστηκε και Έντυπος Οδηγός.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης