Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου (CMA) διέταξε τη Meta Platforms, τη μητρική εταιρεία της Facebook, να πουλήσει την εταιρεία ανάπτυξης γραφικών, Giphy, αποφασίζοντας μετά από μακροχρόνια έρευνα, ότι η συμφωνία που ολοκληρώθηκε το 2020 προκαλεί αθέμιτο ανταγωνισμό ανάμεσα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις αγορές διαφημίσεων.
 

Η CMA ξεκίνησε τις έρευνές της λίγο μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας τον Μάιο του 2020. Στη συνέχεια, η Facebook αποκλείστηκε από την ενοποίηση περιουσιακών στοιχείων με τη θυγατρική της, Instagram, κατά τη διεξαγωγή της έρευνας. Η CMA συνέχισε να αναφέρεται στην πρόσφατα μετονομασθείσα εταιρεία ως “Facebook” στα έγγραφά της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μια ανεξάρτητη ομάδα που εξετάζει τη συγχώνευση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το Facebook θα είναι σε θέση να αυξήσει την ήδη σημαντική του ισχύ στην αγορά, αρνούμενοι ή περιορίζοντας άλλες πλατφόρμες να έχουν πρόσβαση στα αρχεία GIF της Giphy και να αυξάνουν την επισκεψιμότητα σε δικούς του ιστότοπους, όπως το WhatsApp και το Instagram.

Η CMA πρόσθεσε ότι το Facebook θα μπορούσε να αλλάξει τους όρους πρόσβασης, απαιτώντας από ανταγωνιστές, όπως το TikTok και το Twitter, να παρέχουν περισσότερα δεδομένα χρήστη προκειμένου να έχουν πρόσβαση στο Giphy. Η ερευνητική ομάδα εξέφρασε επίσης ανησυχίες σχετικά με την κατάργηση της Giphy από τη διαφημιστική αγορά, η οποία υποστήριξε ότι θα ήταν ανταγωνίστρια της Facebook, αν παρέμενε ξεχωριστή εταιρεία.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Stuart McIntosh, πρόεδρος της ανεξάρτητης ομάδας έρευνας, δήλωσε: «Απαιτώντας από τη Facebook να πουλήσει την Giphy, προστατεύουμε εκατομμύρια χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και προωθούμε τον ανταγωνισμό και την καινοτομία στην ψηφιακή διαφήμιση».
 

Η CMA είχε προειδοποιήσει τη Facebook πως θα εξεταζόταν η εξαγορά, κάτι που η εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης δεν έλαβε σοβαρά υπόψη της, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με τη δύναμη της ρυθμιστικής αρχής να εξαναγκάσει μια πώληση.
 

Τον περασμένο Οκτώβριο, η CMA επέβαλε πρόστιμο 50 εκατομμυρίων λιρών στη Facebook, αφού αποφάσισε ότι δεν τηρούσε ορισμένους από τους κανόνες συμμόρφωσης, μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης