Το COSMOTE HACKATHON, ο πρώτος μαραθώνιος διαγωνισμός καινοτομίας που διοργάνωσε η COSMOTE και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin) είναι πλέον ιστορία. Μια ιστορία επιτυχίας, καθώς το επίπεδο των συμμετοχών ήταν εξαιρετικό, οι ιδέες των 14 ομάδων έλαμψαν και η διοργάνωση κύλησε ρολόι. Ρολόι-χρονόμετρο, που σεταρίστηκε περίπου στις 27 ώρες και ξεκίνησε να μετρά αντίστροφα, με τους«δρομείς»να παίρνουν θέσεις στην αφετηρία των δύο workstations, αρχίζοντας να «τρέχουν» κώδικα. Στο διήμερο που ξενυχτήσαμε μαζί τους στις εγκαταστάσεις της OTE Academy, διαπιστώσαμε ότι οι ιδέες τους θα κάνουν τον κόσμο μας καλύτερο. Γιατί αντανακλούν το πάθος των εμπνευστών τους για δημιουργία, ενώ παράλληλα έχουν έναν υγιή κοινωνικό προσανατολισμό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης για στοχευμένο κοινό. Έξυπνα router και προγράμματα που διαχειρίζονται τις ταχύτητες σύνδεσης στο ίντερνετ έτσι ώστε να ικανοποιούνται οι ανάγκες όλων των χρηστών. Ψηφιακά ρομπότ με «ανθρώπινη» νοημοσύνη. Μια εφαρμογή που διαχειρίζεται ψηφιακές κάρτες. Ένα τολμηρό drone που αναλαμβάνει τη βρώμικη δουλειά: να επέμβει σε χώρο που έγινε διάρρηξη. Ένα σύστημα με laser που δίνει τέλος στον πόνο του paintball. Και μια συσκευή που μπορεί να «φορεθεί» σε κάθε ποδήλατο και να το κάνει αυτόματο. Αν έπρεπε να διαλέξουμε μόνο τρεις, ποιες θα ήταν αυτές; Δύσκολη απόφαση, καθώς εκτός των ιδεών που καθαυτές είναι καινοτόμες, οι ομάδες αξιοποίησαν το μερόνυχτο για να βελτιώσουν τις παρουσιάσεις τους. Έτσι, οι περισσότεροι ήταν πολύ πειστικοί την ώρα του pitching – την ώρα της κρίσης…

Οι ομάδες του 1ου COSMOTE HACKATHON «έτρεξαν» κώδικα χωρίς να ιδρώνουν

Αν αυτό ακούγεται κάπως υπερβολικό, πώς αλλιώς να περιγράψει κανείς τους Loceye, που κέρδισαν το πρώτο βραβείο; Ανέπτυξαν μια εφαρμογή που παρακολουθεί μέσω κάμερας το βλέμμα του χρήστη ενός υπολογιστή και, μεταξύ πολλών άλλων, μπορεί να βοηθήσει στην online διάγνωση παιδιών που πάσχουν από ελλειμματική προσοχή. Και -τι πιο αισιόδοξο;- είναι φτιαγμένη επίσης από παιδιά. Την Αναστασία, 20 ετών, τον Κώστα, 23, τον Ιάσονα, 21, τον Κώστα, 21, το Νίκο, 22, το Γρηγόρη, 20, το Δημήτρη, 21 και το Στάθη, 23 (που δεν κατάφερε να βρεθεί μαζί με την υπόλοιπη ομάδα στο διήμερο) όλοι τους φοιτητές στο Αριστοτέλειο.

Οι Loceye, λίγο πριν ανέβουν στο βάθρο, πανηγύρισαν με την ψυχή τους

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεύτερη τερμάτισε η ομάδα Kiiim με το Aylo, μια location based εφαρμογή μηνυμάτων: Αφήνεις ένα μήνυμα σε συγκεκριμένο τόπο κι ο παραλήπτης πρέπει να πάει στο σημείο για να το διαβάσει. Ρομαντικό, αλλά και με εμπορικές χρήσεις…

Η ομάδα Kiiim στο workstation

Την τρίτη θέση κατέλαβε η Iris, φτιάχνοντας ένα chatbot για το Facebook, με το οποίο οι χρήστες παίζουν real time παιχνίδια. Χρησιμοποιώντας το chatbot, αλλά και εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που θα αναλύουν τη συμπεριφορά του χρήστη, οι επιχειρήσεις θα μπορούσαν να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους και να ικανοποιήσουν πληρέστερα τις ανάγκες των πελατών τους.

Η ομάδα Iris κατά το pitching στο 1ο COSMOTE HACKATHON

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όμως, και οι 43 συμμετέχοντες είναι υπέροχοι. Έπαιξαν δυνατά, κέρδισαν εμπειρία, πολύτιμες συμβουλές από τους μέντορες και θα συνεχίσουν την εξέλιξη των projects τους, προσβλέποντας στο λανσάρισμά τους. Επίσης, δικτυώθηκαν, με βάση τις ανάγκες τους. Για παράδειγμα, οι codeRoaches, που «έτρεξαν» στον μαραθώνιο με έναν ευφυή καθρέφτη, ικανό να αναγνωρίζει πρόσωπα και να συνομιλεί μαζί τους, βρήκαν πολύ χρήσιμη τη δυνατότητα του eyetracking που προσφέρει το Loceye και οι δύο ομάδες συζητούν τώρα την προοπτική να συνεργαστούν. Πόσο πιο μαγικός θα γίνει ο έξυπνος καθρέφτης, αν καταφέρει να αναγνωρίζει σε ποιο σημείο του κοιτάζει ο χρήστης…

Αντί να διαβάζει κανείς fashion blogs για ενδυματολογικά tips, θα μπορούσε απλώς να κοιτάζεται στον καθρέφτη του

Οι hi-tech δημιουργίες των ομάδων και το σκηνικό από το μέλλον που στήθηκε στις εγκαταστάσεις της OTE Academy έδωσαν στη διοργάνωση μια μοναδική ατμόσφαιρα. Σαν να βρισκόσουν σε ένα πάρκο-μικρογραφία του αυριανού ψηφιακού κόσμου. Με φουτουριστικό design και ιδέες για μια καλύτερη ζωή. Με ψηφιακές παροχές, όπως οι μεγάλες οθόνες της COSMOTE TV και οι εγκαταστάσεις του GTech lounge, στις οποίες μπορούσε κανείς να απολαύσει VR εμπειρίες και να εκτυπώσει τρισδιάστατα το ομοίωμά του σε όποια πόζα επιθυμεί ,αρκεί να έμενε άγαλμα σε αυτή την πόζα για τα 30 δευτερόλεπτα που διαρκεί το ολόσωμο σκανάρισμα από τις ειδικές κάμερες.

Η μασκότ της φετινής διοργάνωσης

Τελικά… υπάρχουν καλές ειδήσεις. Αρκεί να θέλει κανείς να τις δει, να τις διαβάσει. Όπως απέδειξε το πρώτο COSMOTE HACKATHON, όχι μόνο στην τελευταία του φάση, πολλοί άνθρωποι με γνώση και όραμα αντιστέκονται στο brain drain. Παραμένουν εδώ, επιμένουν, καινοτομούν. Ξέρουν να τρέχουν «μαραθώνιο» και για αυτό θα πετύχουν.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης