Του Παύλου Κρούστη
Τα οικονομικά της αποτελέσματα παρουσίασε χθες, στις 7 Ιουλίου, η Κωτσόβολος για το οικονομικό έτος 2021-2022, δηλαδή για τους μήνες Μάιο 2021 έως και Απρίλιο 2022. Ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος, κος Γιάννης Βασιλάκος, έκανε λόγο για μια πολύ δύσκολη χρονιά παγκοσμίως, η οποία έβγαλε την εταιρεία από τον γνώριμο δρόμο και κατέληξε σε επιβράδυνση μετά το Α’ τρίμηνο του 2022.
Η άρση των lockdown επέτρεψε και πάλι στους πελάτες της εταιρείας να επισκεφθούν τα καταστήματα για την γνωστή “εμπειρία Κωτσόβολος”, η οποία, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, είναι και αυτή που μετατρέπει τα μαγαζιά στο βασικότερο εργαλείο της εταιρείας, μαζί με το πακέτο των υπηρεσιών που προσφέρονται, εννοώντας τις δανειακές υπηρεσίες, τις επεκτάσεις εγγύησης κλπ. Οι υπηρεσίες αυτές αποτελούν την “κερδοφορία” της Κωτσόβολος και της δίνουν το προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού.
Ο κύκλος εργασιών έκλεισε στα €654 εκατ. με αύξηση στις πωλήσεις της τάξης του 13,1% και κέρδη (EBITDA) στα €51,7 εκατ. (€43,8 εκατ. για το προηγούμενο έτος). Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) έφτασαν στα €25,2 εκατ., με αύξηση στο 20,6%. Οι επενδύσεις αυξήθηκαν από €10,9 εκατ. στα €13,2 εκατ. και τα ταμειακά διαθέσιμα έκλεισαν στα €59,4 εκατ.
Όσον αφορά στην αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών, αυτή κινήθηκε αυξητικά (+22,5%) για το ημερολογιακό έτος 2021, φτάνοντας τα €2,565 εκατ. Όλες οι κατηγορίες αναπτύχθηκαν, και ειδικότερα τα IT και ο κλιματισμός (34% και 44% αντίστοιχα).
Το πρώτο τρίμηνο του 2022 σημείωσε πτώση, που φτάνει στο 6,3%, με τις μικροσυσκευές κουζίνας, τους υπολογιστές, τα tablets, τις τηλεοράσεις και τον ήχο να οδηγούν αυτό το αρνητικό πρόσημο, ενώ οι χαμηλότερες θερμοκρασίες επηρέασαν αρνητικά και τον κλιματισμό, ο οποίος επιβραδύνθηκε περισσότερο εν όψει του προγράμματος “Ανακυκλώνω – Αλλάζω συσκευή”.
Όσον αφορά στις άμεσες μελλοντικές κινήσεις, η Κωτσόβολος ετοιμάζεται να μεταφέρει όλα της τα συστήματα στο cloud μέχρι το τέλος της χρονιάς, ένα μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού, που μέχρι πριν μερικά χρόνια φαινόταν ιδιαίτερα δύσκολο, ενώ ετοιμάζεται και η νέα αποθήκη των 63 τετραγ. χλμ., η οποία αναμένεται να ενσωματώσει την αιχμή της τεχνολογίας σε αυτοματισμούς, συνδυάζοντας big data και analytics, που θα βοηθήσουν σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Αρκετά ικανοποιημένος επίσης δήλωσε ο CEO με τις επιδόσεις των 2 νέων καταστημάτων στην Κύπρο. Πρόκειται για μια κίνηση που τους έδωσε την απαραίτητη εμπειρία, καθώς πρόκειται για αγορά με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Τους έδωσε τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ένα μοντέλο που δυνητικά θα χρησιμοποιηθεί και για επέκταση σε άλλες χώρες.
Για την επόμενη χρονιά διαφαίνεται μια αισιοδοξία με πιθανώς ένα μικρό θετικό πρόσημο, το οποίο βασίζεται περισσότερο στην ετοιμότητα της εταιρείας και στις επενδύσεις που ήδη έχουν γίνει, ενώ η εταιρεία ετοιμάζεται να επενδύσει και σε κάποιο νέο κατάστημα, πιθανώς σε κομβικό νησί της χώρας μας.
Ακολουθεί το δελτίο Τύπου:
Η Κωτσόβολος στις 7 Ιουλίου, παρουσίασε τα οικονομικά αποτελέσματά της για το οικονομικό έτος 2021–2022, το οποίο ολοκληρώθηκε στις 30 Απριλίου. Ο κύκλος εργασιών έκλεισε στα €654 εκ., σημειώνοντας σημαντική αύξηση 13.1%, σε σχέση με το οικονομικό έτος 2020-2021, ενώ τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα €51.7 εκ., από €43.8 το προηγούμενο έτος. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν στα €25.2 εκ., από €20.9 το 2020-2021, σημειώνοντας αύξηση 20,5%. Οι επενδύσεις για το συγκεκριμένο οικονομικό έτος έφτασαν στα €13.2 εκ., σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 20,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα έκλεισαν στα €59.4 εκ.
Η Κωτσόβολος, κατά το οικονομικό έτος 2021-2022, συνέχισε εντατικά τις επενδύσεις της όσον αφορά το δίκτυο καταστημάτων της, ενώ πραγματοποίησε δυναμική είσοδο στην Κυπριακή αγορά με δύο υπερσύγχρονα φυσικά καταστήματα σε Λευκωσία και Λεμεσό, αναπτύσσοντας παράλληλα μία υπερσύγχρονη υποδομή τηλεφωνικού κέντρου που εξυπηρετεί αποκλειστικά την Κυπριακή αγορά και το ηλεκτρονικό κατάστημα kotsovolos.cy. Παράλληλα ενίσχυσε περαιτέρω το πλάνο επενδύσεών της με στόχο την αναβάθμιση των λειτουργικών συστημάτων της και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας, δημιουργώντας μία από τις πρώτες Omnichannel πλατφόρμες λιανικής σε παγκόσμιο επίπεδο, εισάγοντας παράλληλα πολλές νέες καινοτόμες λύσεις που ενδυναμώνουν συνεχώς την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών και την ανταγωνιστική θέση της αλυσίδας. Επιπλέον, η εταιρεία συνέχισε τις επενδύσεις της στην εφοδιαστική της αλυσίδα εισάγοντας αυτοματισμούς επόμενης γενιάς, με στόχο τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας των πελατών της και την αύξηση της παραγωγικότητάς της.
Ο κος Γιάννης Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος – Dixons South East Europe, δήλωσε σχετικά: «Σε μία ακόμη δύσκολη χρονιά σε παγκόσμιο επίπεδο και με ξεκάθαρο στόχο τη συνεχή προσαρμογή μας στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών μας αλλά και της αγοράς, καταφέραμε να ολοκληρώσουμε μία ακόμα επιτυχημένη οικονομική χρήση. Η ευελιξία με την οποία οι άνθρωποί μας σχεδιάζουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες κάνοντάς τα προσβάσιμα σε όλους, χωρίς περιορισμούς και διακρίσεις και οι συνεχείς επενδύσεις που στηρίζουν την αναπτυξιακή μας στρατηγική, είναι η απάντησή μας και σε αυτή τη δύσκολη «στροφή», δίνοντας παράλληλα προστιθέμενη αξία στην Ελληνική οικονομία και τον Έλληνα καταναλωτή. Συνεχίζουμε δυναμικά και προάγουμε την καινοτομία σε κάθε μας πρωτοβουλία, αναπτύσσοντας ένα ισχυρό επιχειρηματικό μοντέλο που υπόσχεται μία Καλύτερη ζωή για όλους».
Για περισσότερα νέα της εταιρείας επισκεφθείτε την εταιρική μας σελίδα: https://corporate.kotsovolos.gr/