Η Apple έκανε διαθέσιμο το update 14.5 για το iOS στα τέλη Απριλίου. Η συγκεκριμένη ενημέρωση έφερε ένα νέο χαρακτηριστικό στο πλαίσιο της προστασίας δεδομένων, στην οποία δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα η Apple, και επιτρέπει στους χρήστες να σταματήσουν την ανίχνευση της δραστηριότητάς τους από τις διάφορες εφαρμογές.
 

Η συγκεκριμένη ανίχνευση χρησιμοποιείται ευρύτατα από τις εταιρείες και τους δίνει τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν συνήθειες, περιήγηση, προτιμήσεις και άλλα πολλά ιδιωτικά στοιχεία των καταναλωτών, ώστε να προσαρμόσουν τη διαφημιστική τους στόχευση.

Οι χρήστες του iOS 14.5 έχουν πλέον τη δυνατότητα να επιλέξουν αν θα ανιχνεύει τη δραστηριότητά τους κάποια εφαρμογή ή όχι, κατά την εκκίνηση αυτής της εφαρμογής.

Αυτό βοήθησε πολλούς χρήστες να κατανοήσουν καλύτερα και να προσαρμόσουν τις προτιμήσεις για την ιδιωτικότητά τους ανάλογα. Η Flurry Analytics, θυγατρική της Verizon δημοσίευσε στοιχεία για το συγκεκριμένο ζήτημα, απ’ όπου φάνηκε ότι μόλις το 4% επιλέγει να αφήσει ενεργό τον εντοπισμό δραστηριότητας, για όσους κατοικούν στις ΗΠΑ. Παγκοσμίως, το ποσοστό αυτό φτάνει περίπου το 12%, ενώ το δείγμα της Flurry ήταν 2,5 εκατ. συσκευές.

Η επιλογή για την ανίχνευση της δραστηριότητας εμφανίζεται ως “pop-up” για τους χρήστες, κατά την εκκίνηση μιας εφαρμογής, άρα είναι ιδιαίτερα εύκολο για τον χρήστη να απενεργοποιήσει την ανίχνευση πλέον για μια εφαρμογή, ενώ υπάρχει και η επιλογή απενεργοποίησης του εντοπισμού για όλες τις εφαρμογές.
 

Το Facebook αντιτίθεται σθεναρά στην Apple για το συγκεκριμένο θέμα, ενώ το Snapchat και το Twitter έχουν αναγνωρίσει πως το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό θα επηρεάσει τον τρόπο που λειτουργούν.
 

Η συγκεκριμένη λειτουργία του iOS 14.5 αποτελεί πλήγμα για τις διαφημιστικές και είναι σίγουρα ένα βήμα προς την ασφάλεια της ιδιωτικότητας των χρηστών.

Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης