Η εμπειρία της πανδημίας λόγω COVID-19 έχει αλλάξει τη στάση των πολιτών για τη ζωή στην ύπαιθρο σε όλη την Ευρώπη, σύμφωνα με την έρευνα “Digitising Europe Pulse” του Ινστιτούτου Vodafone, η οποία έδειξε ότι και στη χώρα μας, έξι στους δέκα Έλληνες θα σκέφτονταν να μετακομίσουν στην περιφέρεια τα επόμενα 1-2 χρόνια, καταγράφοντας, μάλιστα, ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη στο σχετικό ερώτημα.
 

Όπως σημειώνεται στην έρευνα που διενεργήθηκε από την Kantar, με περισσότερους από 15.000 ερωτηθέντες από 15 ευρωπαϊκές χώρες, υπ’ αριθμόν ένα προϋπόθεση για τη ζωή στην ύπαιθρο είναι μακράν μια καλή σύνδεση στο Διαδίκτυο: Το 75% των κατοίκων αστικών περιοχών τη θεωρεί απαραίτητη, καταγράφοντας – στην ελληνική περίπτωση – την τρίτη υψηλότερη επίδοση στην Ευρώπη.  Και συμπληρώνεται από την ανάγκη για καλή πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας (72%) και ευκαιρίες επαγγελματικής σταδιοδρομίας (63%), δύο ερωτήσεις στις οποίες οι Έλληνες καταγράφουν την υψηλότερη επίδοση της έρευνας πανευρωπαϊκά.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο τρόπος με τον οποίο η ΕΕ και οι κυβερνήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες των  κοινοτήτων στην περιφέρεια και να ενισχύσουν την ψηφιοποίηση της περιφέρειας στο πλαίσιο των στόχων της Ψηφιακής δεκαετίας, αναλύεται επίσης σε μια νέα έκθεση που ανατέθηκε από τον Όμιλο Vodafone και εκπόνησε η Deloitte με τίτλο «Ενίσχυση της  συνδεσιμότητας στην περιφέρεια».
 

Παράλληλα, σύμφωνα με την έρευνα, ένας στους δύο Έλληνες – κάτοικους τόσο αστικών κέντρων όσο και απομακρυσμένων περιοχών- παραδέχεται ότι η πανδημία άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τη ζωή στην ύπαιθρο. Μάλιστα, περισσότεροι από τους μισούς δηλώνουν ότι τα πλεονεκτήματα της ζωής εκεί είναι σημαντικά.
 

Απαντώντας στην ερώτηση σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ζωής στην περιφέρεια, το 66% αντιστοίχως και το 76% των κατοίκων αστικών περιοχών θεωρεί την εγγύτητα στη φύση και τα οφέλη της για έναν υγιεινό τρόπο ζωής ως τα κυριότερα θετικά σημεία. Μόνο το 34% αναφέρει τα χαμηλότερα ενοίκια ως κίνητρο επιλογής της ζωής στην ύπαιθρο. Τα πλεονεκτήματα της ζωής στην ύπαιθρο υπερτερούν για το 52% των κατοίκων αστικών περιοχών.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

H Μαρία Σκάγκου, Αντιπροέδρος Δ.Σ και διευθύντρια εξωτερικών υποθέσεων της Vodafone Ελλάδας, δήλωσε: «Η εμπειρία της πανδημίας δείχνει ότι το γεφύρωμα του χάσματος μεταξύ της αστικής καθημερινότητας και της ζωής στην περιφέρεια φαίνεται να έχει γίνει ακόμη πιο σημαντικό σε Ελλάδα και Ευρώπη. Όπως καταδεικνύει η έρευνα του νέου Digitizing Europe Pulse, η πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για τη μετακόμιση στην ύπαιθρο είναι η συνδεσιμότητα, η οποία εξακολουθεί να αποδεικνύεται ανεπαρκής σε πολλές χώρες. Λαμβάνοντας υπόψη τους στόχους της Ψηφιακής Δεκαετίας και τις επενδύσεις μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που προορίζονται για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, η ΕΕ έχει τώρα μια μοναδική ευκαιρία να προωθήσει τη συνοχή και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής εκατομμυρίων Ευρωπαίων πολιτών.»
 

Μεθοδολογία 
 

Διαδικτυακή έρευνα που διενήργησε η Kantar σε 15.000 πολίτες από 15 ευρωπαϊκές χώρες, όπως: Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Εσθονία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σουηδία, Τσεχία. Το δείγμα ήταν μεγέθους τουλάχιστον 1.000 συνεντεύξεων ανά χώρα και όλοι οι συμμετέχοντες ήταν ηλικίας 16 ετών και άνω. Η έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε μεταξύ 05.05 και 16.05.2021. Η πλήρης έκθεση θα είναι διαθέσιμη τις επόμενες εβδομάδες.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ινστιτούτο Κοινωνίας και Επικοινωνιών της Vodafone 
 

Το Ινστιτούτο αποτελεί τη δεξαμενή σκέψης της Vodafone. Εξετάζει την πιθανή και υπεύθυνη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών για καινοτομία, ανάπτυξη και βιώσιμο κοινωνικό αντίκτυπο. Μέσα από έρευνα και εκδηλώσεις, παρέχει ηγετική σκέψη και προσφέρει μια πλατφόρμα διαλόγου μεταξύ επιχειρήσεων, ακαδημαϊκής κοινότητας και πολιτικών.  
 

* Οι ερωτηθέντες χωρίστηκαν σε κατοίκους της υπαίθρου (<10.000 κατοίκους), σε μικρές / μεσαίες πόλεις (10.000- 500.000 κατοίκους) και σε μεγάλες πόλεις (> 500.000 κατοίκους). 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης