Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, βάσει του κανονισμού συγκεντρώσεων της ΕΕ, την προτεινόμενη εξαγορά της Kustomer από τη Meta (πρώην Facebook). Η έγκριση τελεί υπό τον όρο της πλήρους τήρησης των δεσμεύσεων που πρότεινε η Meta. Της απόφασης προηγήθηκε διεξοδική έρευνα σχετικά με την προτεινόμενη εξαγορά της Kustomer από τη Meta. Η Meta και η Kustomer δραστηριοποιούνται σε κάθετα συνδεδεμένες αγορές. Η έρευνα της Επιτροπής εστίασε στο κατά πόσον η Meta ενδέχεται να θέσει σε μειονεκτική θέση τους ανταγωνιστικούς της Kustomer παρόχους εξυπηρέτησης και υποστήριξης πελατών λογισμικού διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM).
 
Κατόπιν έρευνας της αγοράς, η Επιτροπή ήγειρε ανησυχίες ότι η συναλλαγή, όπως κοινοποιήθηκε αρχικά, θα έβλαπτε τον ανταγωνισμό i) στην αγορά λογισμικού CRM και ii) στην αγορά εξυπηρέτησης και υποστήριξης πελατών λογισμικού CRM. Ειδικότερα, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η Meta θα είχε την ικανότητα και το οικονομικό κίνητρο, να εφαρμόσει στρατηγικές αποκλεισμού των άμεσων ανταγωνιστών της Kustomer και των νεοεισερχομένων στην αγορά.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων ανταγωνισμού που εντόπισε η Επιτροπή, η Meta προσφέρθηκε να αναλάβει εκτεταμένες δεσμεύσεις πρόσβασης 10ετούς διάρκειας: i) δέσμευση για πρόσβαση σε δημόσιες API (διεπαφές προγραμματισμού εφαρμογών) και ii) βασική δέσμευση για ισότιμη πρόσβαση σε API. Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η προτεινόμενη πράξη, όπως τροποποιήθηκε από τις δεσμεύσεις, πλέον δεν θα επιφέρει προβλήματα ανταγωνισμού.
 
Η κ. Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού δήλωσε σχετικά: «Πρέπει να εξετάζουμε προσεκτικά τις συναλλαγές που μπορεί να ενισχύσουν κι άλλο τους μεγάλους παίκτες που κυριαρχούν όλο και περισσότερο στην ψηφιακή οικονομία, ανεξάρτητα από το μέγεθος της εταιρείας-στόχου. Χάρη στη σημερινή μας απόφαση, οι καινοτόμοι ανταγωνιστές και οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά του λογισμικού διαχείρισης πελατειακών σχέσεων θα μπορούν να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά. Οι δεσμεύσεις που πρότεινε η Meta διασφαλίζουν ότι οι ανταγωνιστές της θα συνεχίσουν να έχουν ελεύθερη και συγκρίσιμη πρόσβαση στους σημαντικούς διαύλους ανταλλαγής μηνυμάτων της Meta.»

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης