Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Google θα επενδύσει 550 εκατ. δολάρια στο κινεζικό «γίγαντα» του ηλεκτρονικού εμπορίου, JD.com, ως μέρος της προσπάθειάς της να επεκταθεί και στις ασιατικές αγορές και να ανταγωνιστεί το Amazon.com.
Οι δύο εταιρείες (Google – JD) περιέγραψαν την επένδυση ως ένα κομμάτι μιας ευρύτερης συνεργασίας που θα περιλαμβάνει την προώθηση προϊόντων της JD.com στην υπηρεσία αγορών της Google. Αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει την JD.com να επεκταθεί πέρα από τη βάση της στην Κίνα και τη Νοτιοανατολική Ασία και να εδραιώσει μια σημαντική παρουσία στις ΗΠΑ και στις ευρωπαϊκές αγορές.
Οι υπάλληλοι της εταιρείας δήλωσαν ότι η συμφωνία αρχικά δεν θα περιλάμβανε νέες πρωτοβουλίες της Google στην Κίνα, όπου οι κύριες υπηρεσίες της Google είναι μπλοκαρισμένες λόγω της άρνησης της εταιρείας να λογοκρίνει τα αποτελέσματα αναζήτησης, σύμφωνα με τους τοπικούς νόμους.
Οι επενδυτές της JD.com περιλαμβάνουν την κινεζική εταιρία κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, Tencent Holdings Ltd, τον αντίπαλο κινεζικό ηγέτη ηλεκτρονικού εμπορίου, Alibaba Group Holding Ltd και την Walmart Inc.
Η Google αυξάνει τις επενδύσεις της σε ολόκληρη την Ασία, όπου η ταχέως αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη και η έλλειψη υποδομής στους τομείς των λιανικών πωλήσεων, των χρηματοπιστωτικών και άλλων περιοχών δίνουν εύφορο έδαφος. Η Google πήρε πρόσφατα μερίδιο της ινδονησιακής εταιρείας Go-Jek και πηγές ανέφεραν ότι μπορεί επίσης να επενδύσει στο ινδικό upstart ηλεκτρονικού εμπορίου, Flipkart. Η Google αρνήθηκε να σχολιάσει τη φημολογούμενη συμφωνία με την Flipkart.
Η Google θα αποκτήσει 27,1 εκατομμύρια πρόσφατα εκδοθείσες κοινές μετοχές της JD.com Class A ως μέρος της συμφωνίας. Αυτό θα τους δώσει λιγότερο από 1% της JD, δήλωσε εκπρόσωπος της JD.
Για την JD.com, η συμφωνία με την Google δείχνει την αποφασιστικότητά της να οικοδομήσει ένα σύνολο παγκόσμιων συμμαχιών, καθώς επιδιώκει να αντιμετωπίσει την Alibaba, η οποία έχει επικεντρωθεί περισσότερο στις εγχώριες πωλήσεις.
«Αυτή η συνεργασία με την Google ανοίγει ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων για να προσφέρει την καλύτερη εμπειρία λιανικής στους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Jianwen Liao, επικεφαλής στρατηγικής της JD.com.
Οι υπάλληλοι της εταιρείας δήλωσαν ότι η συμφωνία παντρεύει την εμβέλεια της αγοράς της Google και τη δύναμή της στις αναλύσεις με την εμπειρία της JD.com στα logistics και τη διαχείριση αποθεμάτων.
Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης