Με αφορμή τη συμπλήρωση των 20 χρόνων της, η Google δημοσίευσε ένα blogpost από τον Ben Gomes, VP, Search, News and Assistant, αναφορικά με το Google Search, την πορεία του τα τελευταία 20 χρόνια και την εξέλιξή του τα επόμενα 20.

Ακολουθεί το blogpost:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Στην πόλη όπου μεγάλωσα, στην Ινδία, υπήρχε μια καλή βιβλιοθήκη – του Βρετανικού Συμβουλίου. Για τα δυτικά πρότυπα θα την έλεγε κάποιος μέτρια, ενώ για να πάω εκεί έπρεπε να αλλάξω δύο λεωφορεία. Παρόλα αυτά ήμουν τυχερός, γιατί υπήρχαν πολλά περισσότερα παιδιά, που δεν είχαν καθόλου πρόσβαση σε πληροφορίες – όπως είχα εγώ. Η δυνατότητα πρόσβασης σε πληροφορίες ήταν, τελικά, εκείνη που άλλαξε τη ζωή μου, οδηγώντας με στις Η.Π.Α. για να σπουδάσω Πληροφορική και προσφέροντάς μου τεράστιες δυνατότητες, που δεν θα είχα χωρίς τις σπουδές αυτές.

Η Βιβλιοθήκη του Βρετανικού Συμβουλίου στην πόλη όπου γεννήθηκα

Όταν, πριν από 20 χρόνια, ξεκίνησε η Google, η αποστολή μας ήταν να οργανώσουμε τις πληροφορίες του κόσμου και να τις κάνουμε παγκοσμίως προσβάσιμες και χρήσιμες. Αυτό, τότε, φαινόταν σαν ένα απίστευτα φιλόδοξο σχέδιο – ακόμη και αν αναλογιστούμε, ότι το 1998, το Διαδίκτυο περιλάμβανε μόλις 25 εκατομμύρια σελίδες (περίπου, δηλαδή, όσες περιλαμβάνουν τα βιβλία μιας μικρής βιβλιοθήκης).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σήμερα, το ευρετήριό μας περιλαμβάνει εκατοντάδες δισεκατομμύρια σελίδες – δηλαδή, περισσότερες πληροφορίες από όσες θα μπορούσαν να χωρέσουν όλες οι βιβλιοθήκες του κόσμου μαζί. Έχουμε μεγαλώσει τόσο, ώστε να εξυπηρετούμε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, προσφέροντας το Search σε περισσότερες από 150 γλώσσες και σε πάνω από 190 χώρες.

Μέσα από όλα αυτά, έχουμε παραμείνει επικεντρωμένοι στην αποστολή μας. Στην πραγματικότητα, ο πυρήνας των υπηρεσιών μας, από τότε που ξεκινήσαμε έως και σήμερα δεν έχει μεταβληθεί: παρέχουμε όλο και μεγαλύτερη πρόσβαση στις πληροφορίες. Και ενώ, σε ό,τι αφορά στην τεχνολογία και στις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεσή μας, έχουν αλλάξει σχεδόν τα πάντα , οι βασικές αρχές του Search παραμένουν οι ίδιες.

  • Πρώτα απ’ όλα, εστιάζουμε στον χρήστη. Ανεξάρτητα από το αν ψάχνετε για συνταγές, θέματα εξετάσεων ή για το πού ψηφίζετε, εμείς θα φροντίζουμε να εξυπηρετήσουμε τις συγκεκριμένες ανάγκες σας παρέχοντας τις πληροφορίες που χρειάζεστε.
  • Προσπαθούμε να σας προσφέρουμε τις πιο συναφείς, υψηλής ποιότητας πληροφορίες, όσο το δυνατόν πιο άμεσα. Αυτό κάναμε και όταν ξεκίνησε η Google, με τον αλγόριθμο PageRank – τη βασική τεχνολογία του Search. Το ίδιο κάνουμε και σήμερα.
  • Βλέπουμε δισεκατομμύρια ερωτήματα κάθε μέρα, από τα οποία δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ πριν το 15%. Σε μια τέτοια κλίμακα, ο μόνος τρόπος για να λειτουργεί αποτελεσματικά το Search είναι μέσω μιας αλγοριθμικής προσέγγισης. Αυτή μας επιτρέπει να λύσουμε, όχι μόνο όλες τις απορίες που τέθηκαν χθες, αλλά και αυτές που δεν μπορούμε να προβλέψουμε ότι θα τεθούν αύριο.
  • Τέλος, ελέγχουμε εξονυχιστικά κάθε αλλαγή που κάνουμε. Βασικό στοιχείο των ελέγχων αυτών είναι ο οδηγός αξιολόγησης που ορίζει τους στόχους αναζήτησης και ο οποίος είναι ανοιχτός σε όλους. Κάθε αλλαγή στο Search αξιολογείται μέσω δοκιμών, καθώς και από χρήστες του οδηγού. Μόνο την περασμένη χρονιά πραγματοποιήσαμε, πάνω από 200.000 δοκιμές, που οδήγησαν σε 2.400 αλλαγές στο Search. Γι’ αυτό, το Search θα σας εξυπηρετήσει καλύτερα σήμερα απ’ ότι χθες και αύριο ακόμα καλύτερα. 

Με αφορμή τα 20ά γενέθλια της Google, ήθελα να μοιραστώ μαζί σας μια πρώτη ματιά από το επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας του Search και από το πώς εργαζόμαστε για να κάνουμε τις πληροφορίες πιο προσιτές και χρήσιμες για τους ανθρώπους παντού. Το νέο αυτό κεφάλαιο καθορίζεται από τρεις θεμελιώδεις μεταβολές ως προς το πώς σκεφτόμαστε το Search:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
  • Η μετάβαση από τις απαντήσεις στα ταξίδια: Για να σας βοηθήσουμε να συνεχίσετε τις εργασίες σας από εκεί όπου τις είχατε αφήσει και να αποκτήσετε νέα ενδιαφέροντα και χόμπι, εισάγουμε στο Search νέες δυνατότητες που καλύπτουν τις διαρκείς ανάγκες σας για πληροφόρηση.
  • Η μετάβαση από τα ερωτήματα στην παροχή ενός τρόπου να έχετε τις πληροφορίες που χρειάζεστε χωρίς ερωτήματα: Μπορούμε πλέον να σας παρέχουμε πληροφορίες που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντά σας, ακόμη και όταν δεν έχετε στο μυαλό σας συγκεκριμένο ερώτημα.
  • Kαι η μετάβαση από το απλό κείμενο σε έναν πιο οπτικοποιημένο τρόπο αναζήτησης πληροφοριών: Ανεβάζουμε περισσότερο οπτικό περιεχόμενο στο Search και επανασχεδιάζουμε ριζικά το Google Images για να σας βοηθήσουμε να βρίσκετε πιο εύκολα τις πληροφορίες που θέλετε.

Πίσω από κάθε μία από αυτές τις μεταβολές είναι η πρόοδος που έχουμε κάνει στην Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ), βελτιώνοντας την ικανότητά μας να κατανοούμε τη γλώσσα με τρόπους που δεν ήταν εφικτοί όταν ξεκίνησε η Google. Αυτό είναι απίστευτα συναρπαστικό, δεδομένου ότι, πριν από 20 και πλέον χρόνια, που διδασκόμουν τα περί νευρωνικών δικτύων στο σχολείο, έβλεπα ότι δεν λειτουργούσαν και τόσο καλά!

Τώρα, όμως, έχουμε φτάσει στο σημείο όπου τα νευρωνικά δίκτυα μπορούν να μας βοηθήσουν να κάνουμε ένα τεράστιο άλμα, από την κατανόηση των λέξεων προς την κατανόηση των εννοιών. Οι νευρωνικές ενσωματώσεις, μια προσέγγιση που αναπτύχθηκε στον τομέα των ομώνυμων δικτύων, μας επιτρέπουν να μετασχηματίζουμε λέξεις σε συγκεχυμένες αναπαραστάσεις των υποκείμενων εννοιών και στη συνέχεια να ταιριάζουμε τις έννοιες που διατυπώνονται στο ερώτημα με τις έννοιες στο έγγραφο. Η τεχνική αυτή ονομάζεται νευρωνική αντιστοίχιση και μπορεί να μας επιτρέψει να απαντήσουμε σε ερωτήματα όπως: “γιατί η τηλεόρασή μου δείχνει κάπως παράξενη;”, εμφανίζοντας τα πιο σχετικά με την ερώτηση αποτελέσματα, ακόμα και αν δεν υπάρχουν οι ακριβείς λέξεις στη σελίδα. (Παρεμπιπτόντως, ο λόγος που συμβαίνει αυτό ονομάζεται εφέ σαπουνόπερας).

Το να βρει κάποιος τη σωστή πληροφόρηση σχετικά με την τηλεόρασή του είναι χρήσιμο τη συγκεκριμένη στιγμή. Το AI, όμως, μπορεί να έχει πολύ πιο ουσιαστικά αποτελέσματα – όπως, να προβλέψει περιοχές που μπορεί να επηρεαστούν από πλημμύρες ή να βοηθήσει να εντοπιστούν οι καλύτερες ευκαιρίες απασχόλησης. Με άλλα λόγια, το AI μπορεί να βελτιώσει ριζικά την ικανότητά μας να καθιστούμε τις πληροφορίες πιο προσιτές και χρήσιμες.

Στη Google έχω εργαστεί για το Search από τις πρώτες μέρες της δημιουργίας του και ένα από τα πράγματα που με εμπνέει να συνεχίζω πάνω σ’ αυτό, είναι το πόσο διαχρονικό και συνδεδεμένο είναι με την αποστολή μας. Η παροχή μεγαλύτερης πρόσβασης στις πληροφορίες αποτελεί το θεμέλιο αυτού που κάνουμε και βρίσκουμε διαρκώς περισσότερους τρόπους για να βοηθάμε τους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες που χρειάζονται. Αυτό μας ωθεί να συνεχίσουμε να κάνουμε το Search όλο και καλύτερο για τους χρήστες μας. Και γι ‘αυτό η δουλειά μας εδώ δεν τελειώνει ποτέ.»

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης