Η Eurobank υιοθετεί και εισάγει στην εγχώρια αγορά την πρωτοπόρο τραπεζική αντίληψη Phygital και επενδύοντας σ’ αυτό το μοντέλο λειτουργίας υλοποιεί την αναπτυξιακή της στρατηγική με ορίζοντα τη Eurobank 2030. Στρατηγικός στόχος είναι να αναδειχθεί ως η πιο απλή, ψηφιοποιημένη τράπεζα στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, παρέχοντας τη βέλτιστη και ασφαλέστερη ψηφιακή εμπειρία στον πελάτη.
 

Η Phygital προσέγγιση επιδιώκει έναν ισορροπημένο συνδυασμό της τεχνολογίας με το ταλέντο, την εμπειρία και την τεχνογνωσία των ανθρώπων της Τράπεζας, που διατηρούν νευραλγικό ρόλο στο «πάντρεμα» των δύο φιλοσοφιών. Κομβικοί επιχειρησιακοί άξονες είναι η διαρκής επένδυση στην αναβάθμιση των υποδομών πληροφορικής και η ανάπτυξη προσωποποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών, σύμφωνα με τις ανάγκες του πελάτη που να είναι διαθέσιμες όταν τις θέλει και προσβάσιμες από όποιο σημείο επιθυμεί. Αξίζει να σημειωθεί πως οι επενδύσεις του Ομίλου σε αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών μόνο κατά την τελευταία τριετία ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ και συνεχίζονται με ακόμη μεγαλύτερη δυναμική. Στην διαρκή προσπάθεια της Τράπεζας να παραμένει πρωτοπόρος στην καθημερινή της πρακτική, καθοριστική είναι η βέλτιστη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της. Είναι το ανθρώπινο ταλέντο που θα αντιληφθεί την κατεύθυνση της αγοράς στο μέλλον, θα οραματιστεί και θα σχεδιάσει, μελετώντας και αξιολογώντας τις σύγχρονες τάσεις. Σταθερά και απρόσκοπτα, παρά τις διαδοχικές κρίσεις των τελευταίων ετών, η Eurobank επανασχεδιάζει συστήματα, διαδικασίες παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών και αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες μεθόδους εργασίας και συνεργασίας, συμπεριλαμβανομένης της τηλεργασίας για σημαντικό μέρος του δυναμικού της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Tech Hub - Lobby

Η Phygital αντίληψη απαιτεί διαρκή επένδυση στους ανθρώπους και παράλληλα σε νέες υποδομές για ολοκληρωμένες σύγχρονες λύσεις, καλύπτοντας κατά το δυνατόν πληρέστερα τις ανάγκες των πελατών.
 

Για μια Τράπεζα «ανοικτή» 24/7: Στο κινητό, στον υπολογιστή, στο σπίτι, στο γραφείο, στο δρόμο.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Eurobank Hub στη Νέα Ιωνία
 

Πανοραμική Eurobank Hub

Κλειδί στη διαδικασία μετασχηματισμού της Eurobank αποτελεί το Eurobank Ηub στη Νέα Ιωνία Αττικής. Εκεί κτυπά η «καρδιά» των ψηφιακών υπηρεσιών του Ομίλου και έχει αναπτυχθεί ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα υποδομών και δεξιοτήτων, όπου εξειδικευμένοι επαγγελματίες στο χώρο της τεχνολογίας, σε συνεργασία με ένα εκτενές δίκτυο ελληνικών και πολυεθνικών εταιρειών πληροφορικής, υποστηρίζουν αποτελεσματικά τις εγχώριες και, συνολικά, τις διεθνείς δραστηριότητες της Τράπεζας, η οποία διατηρεί παρουσία σε έξι (6) χώρες.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο Eurobank Ηub, σε ένα σύγχρονο χώρο 34.000 τετραγωνικών μέτρων, πέραν του Technology & Digital Hub, δηλαδή των Διευθύνσεων Πληροφορικής και Ψηφιακής Τραπεζικής, στεγάζονται, επίσης, η Οργάνωση, οι Κεντρικές Υπηρεσίες & Λειτουργίες, οι Οικονομικές Υπηρεσίες καθώς και το Κέντρο Εκπαίδευσης. Στο κτιριακό συγκρότημα στη Νέα Ιωνία, απασχολούνται συνολικά περίπου 2.000 εργαζόμενοι που αντιστοιχούν στο 50% του προσωπικού των κεντρικών υπηρεσιών της Τράπεζας. Παρέχει, παράλληλα, 625 θέσεις στάθμευσης οχημάτων και πολυάριθμες θέσεις για μοτοσυκλέτες και ποδήλατα καθώς και σταθμούς ταχυφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Στον κόμβο λειτουργεί, επίσης, εστιατόριο για τους εργαζόμενους, τραπεζικό κατάστημα και δύο ΑΤΜs για τις συναλλαγές τους.
 

Το σύμπλεγμα κτιρίων κτίστηκε το 1927 για να στεγάσει την κλωστοϋφαντουργία «Μουταλάσκη», την οποία ίδρυσαν πρόσφυγες της Μικράς Ασίας και εν συνεχεία, απορροφήθηκε από την ακμάζουσα τότε Πειραϊκή Πατραϊκή. Αποτέλεσε, για αρκετές δεκαετίες, μια από τις βασικές βιομηχανικές ζώνες ανάπτυξης και απασχόλησης στην περιοχή, που έσφυζε από ζωή έως τα τέλη της δεκαετίας του 1970. Μετά από αναδιαμόρφωσή του το 2001, εγκαταστάθηκαν εκεί τα γραφεία της Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Από το 2006, ανήκει και αξιοποιείται από την Eurobank.

Learning Center

Σε ό,τι αφορά την ενεργειακή ταυτότητα του κόμβου, αξίζει να σημειωθεί ότι έχει ολοκληρωθεί και έχει ήδη κατατεθεί ο φάκελος για τη πιστοποίηση κατά LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) και αναμένεται εντός του έτους η σχετική έγκριση. Επιπρόσθετα, αυτή την περίοδο, γίνεται αντικατάσταση όλου του συστήματος εξωτερικής σκίασης με 1.600 νέες περσίδες στην πρόσοψη των κτιρίων, που θα συμβάλει και στον περιορισμό των αναγκών ψύξης κατά τη θερινή περίοδο. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη μελέτη για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στις στέγες των κτιρίων του Κόμβου, προκειμένου να καλυφθεί μέρος των ενεργειακών του αναγκών μέσω των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
 

Technology & Digital Hub | Τεχνολογία & Ψηφιακός Μετασχηματισμός στο επίκεντρο
 

Στόχος ειδικά του Technology Hub, είναι η παραγωγή καινοτομίας, αξιοποιώντας τις σύγχρονες τάσεις σε όλα τα επίπεδα. Αυτή την περίοδο, η Eurobank «τρέχει» ένα φιλόδοξο πλάνο για τη μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους του Data Center της σε Cloud υποδομές. Η Τράπεζα επιδιώκει να οικοδομήσει την πιο καινοτόμο Πλατφόρμα Ανάλυσης Δεδομένων (Data Analytics Platform) αξιοποιώντας το Cloud Computing (υπολογιστικό νέφος) και τις σύγχρονες δυνατότητες στην ανάλυση και επεξεργασία δεδομένων (data & analytics). Στη σημερινή εποχή τα δεδομένα, που εύστοχα έχουν χαρακτηριστεί ως ο «νέος μαύρος χρυσός», η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση, βοηθούν στην ευκολότερη, καλύτερη και έγκαιρη κατανόηση των αναγκών των πελατών, στην πρόβλεψη πιθανών κινδύνων και στη δημιουργία προσωποποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών. Παράλληλα, μέσω αυτών εξάγονται ανά πάσα στιγμή χρήσιμα συμπεράσματα για την επιχειρηματική πορεία της Τράπεζας και τους πελάτες, μια ιδιαίτερα σημαντική παράμετρος στον επιχειρησιακό σχεδιασμό.
 

(από αριστερά) Ο κ. Γιάννης Τζάνος, Βοηθός Γενικός Διευθυντής και επικεφαλής του Τομέα Εταιρικής Ασφάλειας Ομίλου, ο κ. Λευτέρης Βλαχογιάννης, Βοηθός Γενικός Διευθυντής και επικεφαλής Global Transaction Banking, ο κ. Ιάκωβος Γιαννακλής, Γενικός Διευθυντής Retail Banking, ο κ. Ανέστης Πετρίδης, Γενικός Διευθυντής και Group Chief Information Officer, ο κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, ο κ. Σταύρος Ιωάννου, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, η κα. Γκόλφω Αγαπητού, Βοηθός Γενικός Διευθυντής και επικεφαλής του Τομέα People Talents της Γενικής Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού, ο κ. Χάρης Μυγδαλης, Group Chief Digital Officer, ο κ. Μιχάλης Βλασταράκης, Γενικός Διευθυντής Marketing και Εταιρικής Επικοινωνίας Ομίλου Eurobank και ο κ. Φίλιππος Καραμανώλης, Γενικός Διευθυντής και επικεφαλής Κεντρικών Υπηρεσιών και Λειτουργιών Ομίλου

Ο ρόλος του Technology Hub ήταν κομβικός και κατά τη διάρκεια της πανδημίας καθώς διαδραμάτισε  ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη των υποδομών και την υποστήριξη της τηλεργασίας που υιοθέτησε η Τράπεζα για όσους από τους εργαζομένους της ήταν εφικτό, κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Πρόσφατα, η Τράπεζα ανακοίνωσε και την καθιέρωση του υβριδικού τρόπου εργασίας στο πλαίσιο της νέας πολιτικής τηλεργασίας που υιοθετεί από τις 24 Ιουνίου, 2022. Έτσι γίνεται η πρώτη τράπεζα στην Ελλάδα που εφαρμόζει, σε σταθερή βάση, το συνδυασμό εργασίας από το γραφείο και  από το σπίτι (work@home | work on premises) για το προσωπικό της, ανταποκρινόμενη σε μια σύγχρονη εργασιακή και κοινωνική πραγματικότητα. Στόχος είναι η διασφάλιση της ισορροπίας στη ζωή των εργαζομένων και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Οργανισμού, περιορίζοντας, μεταξύ άλλων, τις μετακινήσεις και την κατανάλωση ενέργειας. Το νέο μοντέλο, προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα τηλεργασίας για δύο ή κατ’ εξαίρεση τρεις εργάσιμες ημέρες την εβδομάδα, οικειοθελώς, κάλυψη από την Τράπεζα του κόστους που προκαλείται στον εργαζόμενο από την τηλεργασία (work@home), με σεβασμό στις διατάξεις για την προστασία προσωπικών δεδομένων και στην ισχύουσα συλλογική σύμβαση της ΟΤΟΕ.
 

Η νέα αυτή πολιτική καθίσταται δυνατή εξαιτίας της υψηλής ψηφιακής ετοιμότητας του Ομίλου, που είναι αποτέλεσμα μεγάλης και διαρκούς επένδυσης κεφαλαίων και ανθρώπινων πόρων. Ο τεχνολογικός κόμβος, διαθέτοντας τις κατάλληλες υποδομές, δίνει τη δυνατότητα στη Διοίκηση και σε όλους τους εργαζόμενους της Eurobank, είτε μέσω τηλεργασίας ή/και μέσω φυσικής παρουσίας, να εργάζονται απρόσκοπτα σε κανονικές ή/και σε έκτακτες συνθήκες, διασφαλίζοντας υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών και ασφάλειας των συναλλαγών που είναι προτεραιότητα για την Τράπεζα.
 

Η Τράπεζα έχει επιτύχει να προσαρμόσει το γενικό πλαίσιο κάθε τεχνολογίας στις ειδικές ανάγκες των πελατών της, την κατάλληλη στιγμή με τις κατάλληλες λειτουργικότητες. Επίσης, έχει υιοθετήσει νέα εργαλεία για την συνεργασία των ομάδων, είτε δουλεύουν από το γραφείο, είτε από το σπίτι, σε όλο τον κύκλο ανάπτυξης και υποστήριξης των υπηρεσιών και προϊόντων, όπως συστήματα τηλεδιάσκεψης, δυνατότητα ταυτόχρονης επεξεργασίας εγγράφων κ.ά. Η Eurobank διαθέτει ένα από τα ισχυρότερα  αποτυπώματα  υιοθέτησης νέων τρόπων εργασίας (Ways of Working) αλλά και τρόπου διαχείρισης της αλλαγής (Change Management).
 

Στο Technology Hub αναπτύσσεται, επίσης, το Hotdesking, που έχει υλοποιηθεί ήδη στο Retail Hub του Οργανισμού, στο κτίριο Piraeus Port Plaza, στον Πειραιά. Πρόκειται για ένα μοντέλο εργασίας που επιτρέπει σε κάθε εργαζόμενο, με χρήση του laptop του, να έχει πρόσβαση στις απαραίτητες υποδομές και να εργάζεται σε οποιοδήποτε γραφείο του Hub και γενικότερα της Eurobank. Παράλληλα, η Τράπεζα αξιοποιεί και άλλες βέλτιστες πρακτικές και νέους τρόπους εργασίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός αποδεδειγμένα, αποτελεσματικού τρόπου δουλειάς με μετρήσιμη υψηλή προστιθέμενη αξία, αποτελεί ο συνδυασμός του Design Thinking, του Lean για μια απλούστερη εμπειρία του πελάτη και του Agile στο product delivery.

Data Center

Η ανάπτυξη νέων μεθοδολογιών και τρόπων εργασίας για τη δημιουργία προϊόντων και υπηρεσιών, συνδυάζοντας εξελιγμένα εργαλεία για την αποδοτικότερη συνεργασία διαφορετικών ομάδων, είναι κεντρικός άξονας και στο Phygital banking. Σταθερή επιδίωξη είναι, μέσω της αλληλεπίδρασης και με τους πελάτες, δηλαδή μέσω ερωτηματολογίων, συνεντεύξεων, προσεκτικής αξιολόγησης των εντυπώσεων τους και των σχολίων τους, να δημιουργηθούν και να αναπτυχθούν προϊόντα και υπηρεσίες σύμφωνα με τις ανάγκες τους, με όσο το δυνατόν ισχυρότερη προσωποποίηση. Πρέπει να σημειωθεί πως για να βγει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία στην παραγωγή, υπάρχει αλυσίδα διαδικασιών και ελέγχων αντοχής τους συστήματος, ασφάλειας, και, φυσικά, λειτουργικότητας προκειμένου να «κλειδώσει» το προϊόν για παραγωγή. Ένα παράδειγμα σύγχρονης μεθοδολογίας είναι το DevOps, που ενώνει τον κόσμο των Developers με εκείνο των ΙΤ Operations και Infrastructure, οι οποίοι υλοποιούν από κοινού λύσεις στο Cloud και το Digital Factory, το Ψηφιακό Εργοστάσιο της Eurobank.

Learning Center - Lounge

Πρωτοποριακές λύσεις και υλικοτεχνικός εξοπλισμός τελευταίας γενιάς, διαρκής επιμόρφωση στελεχών, open space χώροι γραφείων, προηγμένα ψηφιακά εργαλεία για εργασία με τηλεδιάσκεψη, τεχνολογικά προηγμένες υποδομές εσωτερικής επικοινωνίας, είναι ορισμένα από τα πολύτιμα μέσα στην πορεία για μια νέα, σύγχρονη και ανταγωνιστική κουλτούρα παραγωγής τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών. Στο συγκρότημα της Νέας Ιωνίας λειτουργεί, επίσης, ένα υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο που αξιοποιεί κορυφαίες τεχνολογίες για την υποστήριξη σύγχρονων μεθόδων μάθησης, καθώς η διαρκής επιμόρφωση των στελεχών και η παροχή ουσιαστικών ευκαιριών επιμόρφωσης αποτελεί κεντρική προτεραιότητα για την Eurobank. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο κατά τη διάρκεια του 2021 η μαθησιακή δραστηριότητα των εργαζομένων υπερδιπλασιάστηκε σε ετήσια βάση σε σχέση με το 2020 και, μόνο στην Ελλάδα, υλοποιήθηκαν σχεδόν 313.000 ώρες μάθησης. Επιπλέον, στις εγκαταστάσεις στη Νέα Ιωνία λειτουργεί ένα σύγχρονο, Συνεδριακό Κέντρο, συνολικής επιφάνειας 950 τ.μ. που μπορεί να φιλοξενήσει έως 600 καθήμενους.
 

Αξίζει να σημειωθεί πως, η Τράπεζα διακρίθηκε και ως “Distinguished Crisis Leader for 2020” για την Ελλάδα από το διεθνούς κύρους περιοδικό Global Finance, ως αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών της σχετικά με την προστασία της υγείας των εργαζομένων της και την υποστήριξη της στους πελάτες και την κοινωνία κατά τη διαχείριση της κρίσης της Covid – 19.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης