Αφού κατηγορήθηκε έντονα ότι επηρέασε το αποτέλεσμα των Αμερικανικών Εκλογών λόγω της διάδοσης ψευδών ειδήσεων μέσα από το κοινωνικό δίκτυο της, η Facebook δείχνει πιο αποφασισμένη από ποτέ να καταπολεμήσει το φαινόμενο και σήμερα αποκαλύπτει τις μεθόδους που χρησιμοποιεί για να κρατήσει στο περιθώριο τις παραπλανητικές δημοσιεύσεις.
Για το ζήτημα είχε τοποθετηθεί πριν από μερικές εβδομάδες και ο ιδρυτής της, Mark Zuckerberg, ωστόσο, τώρα έχουμε μια πιο αναλυτική αναφορά από τον αντιπρόεδρο του τμήματος News Feed, Adam Mosseri.
«Έχουμε επικεντρωθεί στην καταπολέμηση των ξεκάθαρα παραπλανητικών ειδήσεων που διαμοιράζονται οι spammers για δικό τους όφελος, με τη βοήθεια των χρηστών του κοινωνικού δικτύου και third-party οργανισμών.»
Η πρώτη και κύρια πρακτική αφορά την ευκολία που προσφέρει πλέον στον χρήστη να αναφέρει μια είδηση ως αμφισβητήσιμη ή ψευδή ή παραπλανητική από τις επιλογές που εμφανίζονται, πατώντας στο βελάκι στην επάνω δεξιά γωνία και παράλληλα να δείτε αν έχει επισημανθεί από άλλους χρήστες ή third-party οργανισμούς ως αμφισβητήσιμη. Εάν από τους ελέγχους που γίνουν στη συνέχεια αποφασιστεί ότι η είδηση είναι όντως ψευδής, τότε το Facebook θα εμφανίζει και ένα link που θα οδηγεί σε άρθρο-επεξήγηση για τους λόγους που οδήγησαν σε αυτήν την απόφαση. Ως συνέπεια της επισήμανσης, η είδηση θα εμφανίζεται πολύ χαμηλότερα στο News Feed των χρηστών και δε θα είναι εφικτή η προώθηση της ως «boosted post».
Μια άλλη μέθοδος ελέγχου εμπλέκει τη διάθεση των αναγνωστών να μοιραστούν μια συγκεκριμένη ιστορία αφότου τη διαβάσουν. Όταν καταγράφονται πολλές αναγνώσεις αλλά μηδαμινά shares, τότε μπορεί να αποτελεί σημάδι ότι η ιστορία είναι παραπλανητική. Εδώ μπορούμε να κρατήσουμε κάποια επιφύλαξη, καθότι δεν είναι απόλυτο ότι μια ιστορία είναι ψευδής ή παραπλανητική επειδή απλά δεν τη μοιραζόμαστε και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί αυτή η μέθοδος με τον καιρό…
Τέλος, το κοινωνικό δίκτυο θα συλλέγει στοιχεία που θα φανερώνουν τα οικονομικά κίνητρα πίσω από τη διάδοση μιας ψευδούς είδησης ή τουλάχιστον αυτών που τις διαμοιράζονται. Με αυτόν τον τρόπο, η Facebook θα μπορέσει να εντοπίσει ποιες ιστοσελίδες κοροϊδεύουν και εκμεταλλεύονται την αφέλεια του κοινού με αποτέλεσμα να αποκομίζουν κέρδη και επισκεψιμότητα, παραβιάζοντας παράλληλα και τους όρους χρήσης του κοινωνικού δικτύου.
Προφανώς υπάρχουν αρκετές ενστάσεις στα μέτρα που θέλει να λάβει η Facebook, αλλά φανταζόμαστε ότι πρόκειται για μια διαρκώς εξελισσόμενη διαδικασία.
Πηγή: Techgear.gr