Η Black Friday, η ημέρα των μεγάλων προσφορών, που ήρθε φέτος για δεύτερη χρονιά στην Ελλάδα, διατηρεί τον τίτλο της «Γιορτής του Καταναλωτή». Σημαντικές εκπτώσεις σε ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά προϊόντα είναι παραδοσιακά ο τομέας, στον οποίο βλέπουμε τις προσφορές, όμως πλέον έχουμε μειωμένες τιμές σε περισσότερες κατηγορίες, με τη συμμετοχή επιχειρήσεων από πολλαπλούς κλάδους.

Το ξενόφερτο έθιμο προσαρμόζεται στα ελληνικά δεδομένα. Ο πανικός που επικρατεί κατά τη μία ημέρα προσφορών, όπως βλέπουμε στο εξωτερικό, εδώ «απλώθηκε» σε περισσότερα 24ωρα. Η απαραίτητη επίσκεψη στο κατάστημα μεταφέρθηκε στην Ελλάδα, δίνοντας παράλληλα όμως την ευκαιρία και για online αγορές. Παρ’ όλα αυτά, η συντριπτική πλειοψηφία κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής συνεχίζει και αγοράζει μέσω επισκέψεων στα καταστήματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

H Black Friday όμως τα τελευταία χρόνια συνδυάζεται με έναν άλλο marketing θεσμό: τη Cyber Monday. Πρόκειται για έναν όρο που δεν είναι τόσο ευρέως γνωστός όσο η Black Friday, αλλά ταυτόχρονα έρχεται να συμπληρώσει το… καταναλωτικό «ρεσιτάλ» με αγορές μέσω διαδικτύου. H Δευτέρα, μετά την ημέρα των Ευχαριστιών θεωρείται το αντίστοιχο της Black Friday, στον τομέα όμως των ηλεκτρονικών αγορών.

Πώς προέκυψε η Cyber Monday;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πολλά διαδικτυακά καταστήματα είδαν κατακόρυφη αύξηση στις πωλήσεις τους εκείνη τη Δευτέρα και έτσι γεννήθηκε ένα trend που κρατά μέχρι και σήμερα με πολλές εκπτώσεις και προωθητικές κινήσεις για online αγορέςΗ Cyber Monday ξεκίνησε ξεκίνησε και αυτή από τις ΗΠΑ. Δημιουργήθηκε από τις εταιρείες marketing για να προωθήσουν το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις αγορές μέσω ίντερνετ. Ο όρος δημιουργήθηκε από την Ellen Davis και τον Scott Silverman, ενώ εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε ένα δελτίο Τύπου του Shop.org στις 28 Νοεμβρίου 2005, με τίτλο «Η Cyber Monday γίνεται ταχύτατα μια από τις μεγαλύτερες ημέρες της χρονιάς για τις διαδικτυακές αγορές.»

Πολλά διαδικτυακά καταστήματα είδαν κατακόρυφη αύξηση στις πωλήσεις τους εκείνη τη Δευτέρα και έτσι γεννήθηκε ένα trend που κρατά μέχρι και σήμερα με πολλές εκπτώσεις και προωθητικές κινήσεις για online αγορές. Ο διαδικτυακός τζίρος της Cyber Monday για τις ΗΠΑ το 2017 ήταν 6,59 δισ. δολάρια, ενώ το 2015 ήταν στα 2,98 δισ. Έτσι λοιπόν, η Cyber Monday έδωσε τη δυνατότητα και σε μικρότερες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται διαδικτυακώς να ανταγωνιστούν μεγαλύτερες αλυσίδες. Πλέον ο όρος χρησιμοποιείται σε παγκόσμιο βεληνεκές και αποτελεί ξεχωριστή ημέρα για όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις online αγορές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου / Cyber Week

Στην Ελλάδα έχουμε τον Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου, GR.EC.A., που διοργανώνει για πέμπτη συνεχή χρονιά την Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, γνωστή και ως Cyber Week, η οποία τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης. Φέτος, η εβδομάδα εορτασμού θα διαρκέσει από την Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου έως την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου. Κατά το διάστημα αυτό, πλήθος ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων θα παρέχει ελκυστικές προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό, προτρέποντάς το να “βιώσει” την online αγοραστική εμπειρία.

Πάρης Κορωναίος, Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου GR.EC.A.Η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου πραγματοποιείται στα πρότυπα του Αμερικανικού Cyber Monday, ενώ πολλές ακόμα χώρες όπως η Αγγλία, η Γερμανία, η Αυστραλία κ.α. οργανώνουν αντίστοιχες ημέρες. Στην εορταστική αυτή περίοδο αυξάνει σημαντικά ο online B2C τζίρος, ενώ παράλληλα σηματοδοτείται η έναρξη των Χριστουγεννιάτικων αγορών.

Την προηγούμενη χρονιά, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε ο GR.EC.A., υπερδιπλασιάστηκε -σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά- η συμμετοχή των ηλεκτρονικών καταστημάτων, τα οποία ξεπέρασαν στο σύνολο τα 250. Υπήρξε, επίσης, ιδιαίτερα θετική αποδοχή από τους online καταναλωτές, αφού καταγράφηκε συγκριτική αύξηση του τζίρου κατά 69,59% την συγκεκριμένη εβδομάδα σε σχέση με την αντίστοιχη του 2015, καθώς και αύξηση κατά 28,17% σε σύγκριση με την προηγούμενη ημερολογιακά εβδομάδα (24 – 30 Νοεμβρίου).

O κ. Πάρης Κορωναίος, Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου GR.EC.A. μάς παραχώρησε την παρακάτω συνέντευξη σχετικά με την Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου:

Ποια καταστήματα θα συμμετέχουν

Τα ελληνικά eShops γιορτάζουν και σας παρέχουν ελκυστικές και αξιόλογες προσφορές προκειμένου να «βιώσετε» την online αγοραστική εμπειρία. Για όλους εσάς που δεν θέλετε να χάνετε προσφορές αλλά ούτε και χρόνο να τις ανακαλύψετε, o Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, GR.EC.A., συγκέντρωσε τις προσφορές όλων των καταστημάτων στην παρακάτω σελίδα:

Πατήστε εδώ για να δείτε όλες τις προσφορές

Μερικές συμβουλές για τις διαδικτυακές σας αγορές

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου – GR.EC.A. δημιούργησε ένα εκπαιδευτικό video, μέσα από το οποίο οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν και να βρουν απαντήσεις σε θέματα που αφορούν στη χρήση κάρτας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς και συμβουλές για ασφαλείς online αγορές.

Επιμέλεια-Συνέντευξη: Παύλος Κρούστης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης