Του Παύλου Κρούστη
H Huawei έχει ήδη συμπληρώσει αρκετά χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, σημειώνοντας παράλληλα τεράστια επιτυχία σε πολλαπλές κατηγορίες προϊόντων τεχνολογίας, όπως είναι τα smartphones και τα laptops, ανάμεσα σε άλλα. Οι προκλήσεις που έχει αντιμετωπίσει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια με τις απαγορεύσεις των ΗΠΑ μπορεί να έχουν δυσκολέψει τις επιλογές των καταναλωτών στην κατηγορία των smartphones, αλλά όπως δηλώνει στο Ζougla.gr ο Louis Lu Xingang, Chief Marketing Officer της Huawei CEE & Nordic & Canada Consumer BG, «ουσιαστικά πρόκειται για μια ευκαιρία». «Παίρνουμε τον χρόνο μας για να ανακάμψουμε και να επανέλθουμε δυναμικά, αναπτύσσουμε άλλες προϊοντικές κατηγορίες με καινοτόμες τεχνολογίες για τους καταναλωτές και φέρνουμε λύσεις για κάθε πιθανό σενάριο», συμπληρώνει.
Το Zougla.gr βρέθηκε μαζί με τον επικεφαλής του marketing της Huawei για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και συζητήσαμε το «προϊοντικό» μέλλον της εταιρείας. Μάθαμε για τα «ανοίγματα» σε νέες προϊοντικές κατηγορίες, αλλά και τις βλέψεις της εταιρείας να προσφέρει τεχνολογικές λύσεις σχεδόν για κάθε περίπτωση.
«Ποτέ δεν θα εγκαταλείψουμε την κινητή», ανέφερε ο CMO, σχολιάζοντας παράλληλα ότι μπορούμε να περιμένουμε νέα κινητά της Huawei στην ελληνική αγορά και μάλιστα σύντομα. «Ακόμη ερευνούμε τις επιλογές μας και συνεχίζουμε να επενδύουμε στο οικοσύστημα HMS – Huawei Mobile Services. Η φιλοσοφία μας αλλάζει από το “1+8+N” σε κάτι άλλο: θέλουμε να χτίσουμε μια ενιαία εμπειρία συνδεσιμότητας με όλες τις συσκευές που χρειάζεται κάποιος στην καθημερινότητά του διευκολύνοντας την εργασία, την διασκέδαση, την μελέτη, την μετακίνηση, κλπ.»
H Huawei σημείωσε τεράστια επιτυχία στη χώρα μας με τα laptops της. Από τα πρώτα, άκρως επιτυχημένα MateBook, μέχρι και τώρα, η εταιρεία έχει σημειώσει 200% αύξηση στην κατηγορία των PC. Για το φθινόπωρο, περιμένουμε ένα νέο laptop, από την σειρά των MateBook, που θα βασίζεται στην ίδια φιλοσοφία, με πλήρως μεταλλικό -εξαιρετικά λεπτό- σχεδιασμό. Θα έρθει τον Οκτώβριο με Windows 11 και το νεότερο chipset, καθώς θα δίνει βάση στην «έξυπνη εμπειρία».
Οι “smart” λειτουργίες ακούστηκαν πολλές φορές στην κουβέντα μας και φαίνεται ότι έρχονται ως φυσική εξέλιξη στα προϊόντα της εταιρείας, αφού πλέον θα δούμε τη λειτουργία “OneHop” σε πολλαπλές συσκευές. Για παράδειγμα, θα μπορείτε να ακουμπήσετε το κινητό σας με μια φωτογραφία επάνω στον εκτυπωτή σας και αυτός να εκτυπώσει κατευθείαν το περιεχόμενο, χωρίς καμία άλλη εισήγηση από εσάς. Κάπως έτσι, μαθαίνουμε ότι η Huawei έχει σκοπό να μπει και στην αγορά των εκτυπωτών, τουλάχιστον των οικιακών για αρχή. Η λειτουργία τους θα βασίζεται στις έξυπνες λειτουργίες, καθώς θα μπορείτε να εκτυπώσετε κυριολεκτικά από παντού και όπως θέλετε τις φωτογραφίες σας, αφιερώνοντας τον ελάχιστο δυνατό χρόνο.
Οι εκτυπωτές είναι ένα προϊόν που ευχόμαστε να δούμε στο μέλλον και στην Ελλάδα, όμως πιο άμεσα θα έχουμε αφίξεις σε άλλες κατηγορίες. Η εταιρεία ήδη έχει ανακοινώσει δύο οθόνες, που θα κυκλοφορήσουν πιθανότατα μέσα στο φθινόπωρο και οι οποίες θα χρησιμοποιούν έξυπνες λειτουργίες, αφού θα μπορούν να «δουν» την οθόνη του κινητού ή του tablet σας με ένα… άγγιγμα. Μία εξ αυτών, η MateView GT, χαρακτηρίζεται “gaming” και θα έρθει με στοχευμένες λειτουργίες για τη βέλτιστη εμπειρία, όπως αυξημένο ρυθμό ανανέωσης, ανάμεσα σε άλλες. Επίσης θα δούμε και νέες αφίξεις σε wearables και audio προϊόντα, κατηγορίες στις οποίες η Huawei έχει κάνει μεγάλη επιτυχία και στην ελληνική αγορά.
Ο CMO της εταιρείας έκανε και μια αποκάλυψη όσον αφορά στα smartphones: ανέφερε ότι τον Οκτώβριο η εταιρεία θα λανσάρει μία νέα συσκευή στην ευρωπαική αγορά, η οποία, όπως μας είπε, θα ικανοποιήσει μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού και θα το δούμε να καταφθάνει και στην Ελλάδα. «Η επένδυση στην κατηγορία των smartphones δεν θα σταματήσει. Θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε εξαιρετικά προϊόντα», σχολίασε.
Άλλες κατηγορίες προϊόντων στις οποίες η εταιρεία δραστηριοποιείται κυρίως στην Κινεζική αγορά έχουν να κάνουν με οικιακές συσκευές IoT (internet of things). Η Huawei ήδη προσφέρει λύσεις στην Κίνα για το «έξυπνο σπίτι», που βασίζονται στη διασυνδεσιμότητα των συσκευών και κάνουν τη ζωή του χρήστη πιο εύκολη: από αισθητήρες και έξυπνους διακόπτες, μέχρι IoT πόμολα πόρτας! Ελπίζουμε και αυτά να τα δούμε σύντομα και στην ελληνική αγορά. Μέσα στο 2022 πάντως είναι πιθανόν να λανσαριστεί μεταξύ άλλων και σειρά τηλεοράσεων στην Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα.
Φυσικά, η μεγάλη επιτυχία που έχει σημειώσει η εταιρεία στα tablets δεν θα μείνει εκεί. Ήδη έχουμε στα χέρια μας το νέο tablet της εταιρείας, το MatePad 11, που έρχεται με οθόνη 120 Hz, υποστήριξη ποντικιού/πληκτρολογίου και υποστήριξη για εκτεταμένη θέαση (2η οθόνη) σε PC, ανάμεσα σε άλλα. Θα ακολουθήσει σύντομα παρουσίαση του προϊόντος από το Zougla.gr.
Όλα τα παραπάνω φυσικά βασίζονται στις δυνατότητες του software οικοσυστήματος της Huawei, το λειτουργικό HarmonyOS 2.0, αλλά και στα HMS με το AppGallery. Πάνω από 2 εκατ. developers εργάζονται σε εφαρμογές, ενώ οι χρήστες έχουν ξεπεράσει πλέον το μισό δισεκατομμύριο.
Το μέλλον της Huawei στην Ελλάδα διαγράφεται λαμπρό και περισσότερα για τα νέα προϊόντα της εταιρείας θα μάθουμε τους αμέσως επόμενους μήνες, καθώς ετοιμάζεται και ειδική παρουσίαση μέσα στον Οκτώβριο.