O Atanas Raykov, Senior Director, EMENA στη Rakuten Viber, έκανε μια ανάρτηση, όπου μιλά για τις εξελίξεις της τεχνολογίας εν μέσω πανδημίας, τις ανάγκες που δημιουργούνται, τους ρυθμούς ανάπτυξεις, αλλά και τις νέες τάσεις. Ακολουθεί το δημοσίευμα:

«Περισσότερο από έναν χρόνο πλέον βαθιά μέσα στην πανδημία του COVID-19, ξέρουμε όλοι ότι ο κόσμος μας δεν είναι πια ο ίδιος. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε ήταν αφάνταστες και μας ανάγκασαν να ξανασκεφτούμε όσα θεωρούσαμε δεδομένα. Όλα αυτά συνέβησαν τόσο γρήγορα που απλά προχωρήσαμε παρακάτω χωρίς πολλή σκέψη, γιατί πάρα πολλή δουλειά έπρεπε να γίνει άμεσα.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η «νέα κανονικότητα», όπως την ονομάζουμε σήμερα, μετέτρεψε τα εργαλεία επικοινωνίας μας από ένα βολικό τρόπο για να μένουμε σε επαφή σε μια γραμμή σωτηρίας. Μέσα σε μερικές μόνο εβδομάδες, η επικοινωνία και η σύνδεση μεταξύ των ανθρώπων απέκτησαν μια εντελώς καινούργια έννοια και οι επιχειρήσεις χρειάστηκε να αναπροσαρμόσουν τις δυνατότητές τους και τα πλάνα τους, για να ανταποκριθούν στις ανάγκες του κόσμου που άλλαζαν πάρα πολύ γρήγορα.
 

Αναλογιζόμενοι αυτόν τον τελευταίο χρόνο, είναι σαφές ότι όλο αυτό ήταν απλά το ξεκίνημα μια μεγαλύτερης μεταμόρφωσης ενός καινούργιου κόσμου. Όποια πλάνα και προβλέψεις είχαν γίνει στο παρελθόν είναι πια εκτός τόπου και χρόνου και πρέπει να ρίξουμε μια ματιά στα μαθήματα που μας δίδαξε η πανδημία.
 

Έπειτα από δεκαετίες προγραμματισμού μιας ψηφιοποίησης που προχωρούσε με αργό ρυθμό, έγινε επιτακτική ανάγκη να μεταφέρουμε ένα μεγάλο μέρος της ζωής μας online με ένα κλικ των δακτύλων. Μέσα σε μερικές εβδομάδες ακολούθησε η μεγάλη αλλαγή και τα πάντα έγιναν ψηφιακά σχεδόν εν μια νυκτί – η εκπαίδευση, η ιατρική, οι αγορές, η διασκέδαση κλπ. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της McKinsey, αυτή η ανάγκη για ψηφιοποίηση ήταν τόσο δυνατή που οι επιχειρήσεις εξελίχθηκαν 20 με 25 φορές πιο γρήγορα από το προσδοκώμενο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μεγάλη πρόκληση

Μαζί με την ταχεία εκτόξευση των ψηφιακών υπηρεσιών, αποδείχτηκε ότι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ανθρωπότητα είναι η παροχή σε όλους μιας οικονομικής πρόσβασης σε σύνδεση με το Internet καθώς και χρήσιμες συσκευές. Αντίθετα με το αναμενόμενο, αυτό το λεγόμενο «Ψηφιακό Χάσμα» δεν υφίσταται μόνο στις φτωχές χώρες αλλά πρακτικά παντού στον κόσμο. Περίπου 3 δισεκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη δεν έχουν καλή συνδεσιμότητα. Το να ενωθούν οι εταιρείες τεχνολογίας για να ξεπεράσουν αυτή την ανισότητα στο όνομα της ανθρώπινης προόδου είναι μια πρόκληση, αλλά την ίδια ώρα και ένα απαραίτητο βήμα.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το κοντινό μέλλον
 

Μαθαίνοντας από όσα μας δίδαξε η πανδημία, είναι σημαντικό επίσης να βλέπουμε στο μέλλον. Το να λύσουμε τα προβλήματα που έγιναν επιτακτικά κατά τη διάρκεια της κρίσης είναι επίσης ένα σημαντικό βήμα εν όψει ενός καλύτερου ψηφιακού μέλλοντος για τον κόσμο μας. Αυτό δημιουργεί πολλές υποχρεώσεις για τους τεχνολογικούς κολοσσούς του πλανήτη.
 

Οι τρόποι που η ζωή μας άλλαξε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, άλλαξε επίσης και την καταναλωτική συμπεριφορά και απαιτήσεις μας. Αυτό δημιουργεί τρεις σημαντικές τάσεις που θα διαμορφώσουν το μέλλον των ψηφιακών τεχνολογιών τα επόμενα χρόνια.

Πλήρη Ψηφιακά Ταξίδια

Η νέα καταναλωτική συμπεριφορά έδειξε την ανάγκη για ένα νέο είδος εφαρμογής, το οποίο ονομάζουμε «μετα-εφαρμογή». Σε ένα κόσμο όπου η ψηφιοποίηση είναι τόσο προχωρημένη και διαφορετικές πλατφόρμες γίνονται ένα, μια εφαρμογή που εξυπηρετεί ένα μόνο σκοπό απλά δεν είναι αρκετή.
 

Οι μετα-εφαρμογές θα συγκεντρώσουν διάφορες υπηρεσίες που έρχονται από ειδικούς, παρόχους κλπ. Οι χρήστες θα βρίσκουν τα πάντα στο ίδιο σημείο: ταυτοποίηση, δημιουργία περιεχομένου, μηνύματα, ειδήσεις, πληρωμές κλπ. Το θεμέλιο των μετα-εφαρμογών θα είναι τα ενοποιημένα περιβάλλοντα εργασίας και ενστικτώδεις εμπειρίες που θα κάνουν τα πάντα πιο βολικά για τους χρήστες.

Ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια, ωστόσο, μπορεί να γίνει η βιομηχανία του fintech που θα υποστηρίξει τις πληρωμές και τις οικονομικές υπηρεσίες που έχουν αναδυθεί λόγω της αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ευτυχώς, η επανάσταση του fintech λαμβάνει χώρα ακριβώς τώρα. Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι παγκοσμίως χρησιμοποιούν τις πληρωμές μέσω κινητού και μέχρι το 2024 η αξία των πληρωμών μέσω κινητού στην αγορά θα αξίζει πάνω από 3.08 τρις. δολάρια.
 

Ενδυναμωμένη Αυτοέκφραση

Η ενδυνάμωση της αυτοέκφρασης, η δεύτερη μεγάλη τάση, είναι ένα από τα μεγαλύτερα κατορθώματα του συνδεδεμένου κόσμου και η πανδημία το μεγέθυνε περισσότερο. Κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης χρονιάς, ο κόσμος δεν είχε τα μέσα για αυτοέκφραση και επικοινωνία, οπότε είχαμε μια έκρηξη στην δημιουργικότητα. Προχωρώντας, τεχνολογίες όπως το AR και το VR που έχουν ήδη αλλάξει τον τρόπο με τον οποίον εργάζονται οι δημιουργοί, θα παίζουν όλο και μεγαλύτερο ρόλο.
 

Ακόμη και σήμερα, εταιρείες όπως το Snapchat και το TikTok έβαλαν στα χέρια εκατομμυρίων χρηστών εργαλεία τα οποία μέχρι πρότινος δεν ήταν διαθέσιμα παρά μόνο από επαγγελματίες της δημιουργίας περιεχομένου. Αυτή η εξέλιξη θα συνεχίσει με τέρμα το γκάζι, αφού ο καθένας θέλει να γίνει ένας δημιουργός περιεχομένου και δεν υπάρχει τίποτε που να μπορεί να τον σταματήσει.

Μια συναρπαστική, αλλά την ίδια ώρα πολύ τρομακτική πτυχή αυτής της τάσης είναι τεχνολογίες όπως τα deepfakes. Τα συνθετικά βίντεο ή οι φωτογραφίες που ένα πρόσωπο αντικαθίσταται με ένα άλλο, μπορεί να είναι ένα εργαλεία για δημιουργικότητα άλλου επιπέδου. Ωστόσο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί με κακόβουλους τρόπους, για τους οποίους πρέπει να είμαστε προσεκτικοί.

Ασφάλεια, Ιδιωτικό Απόρρητο και Διαφάνεια σχετικά με τα Δεδομένα

Αναλογιζόμενοι τα πλήρη ψηφιακά ταξίδια και την ύπαρξη εργαλείων όπως τα deepfakes, η τρίτη μεγάλη τάση, αυτή της ασφάλειας, του ιδιωτικού απόρρητου και της διαφάνειας στη χρήση των δεδομένων, γίνεται πιο σημαντική από ποτέ. Ανεβάζουμε συνέχεια φωτογραφίες και βίντεο online, κοινοποιούμε την τοποθεσία μας, αποθηκεύουμε τα στοιχεία των πιστωτικών μας καρτών και κάνουμε τόσα ακόμη που προκαλούν ανησυχία για τη χρήση των δεδομένων μας.
 

Ο καλύτερος και ασφαλέστερος τρόπος για να προστατέψουμε τα δεδομένα μας είναι να μην τα κοινοποιούμε ή να μην τα αποθηκεύουμε καθόλου. Ωστόσο, οι καταναλωτές απαιτούν από τις συσκευές και τις υπηρεσίες που χρησιμοποιούν κάποιες διευκολύνσεις που μπορούν να τους δοθούν μόνο μετά την αποθήκευση κάποιων δεδομένων. Γι’ αυτόν τον λόγο το μέλλον απαιτεί οι διάφορες εταιρείες να είναι πολύ συνεπείς στην πολιτική τους περί συλλογής δεδομένων και αποθήκευσής τους και κυρίως να δείχνουν διαφάνεια. Είναι σημαντικό οι χρήστες να γνωρίζουν τι και γιατί το αποθηκεύουν οι εταιρείες.
 

Η τεχνολογία blockchain, που έγινε δημοφιλής ως θεμέλιο των κρυπτονομισμάτων, θα παίξει σημαντικό ρόλο σε αυτήν την τάση. Έχει μεγάλη αξία ως εργαλείο που παρέχει προστασία σε πολύ ευαίσθητα δεδομένα. Το blockchain μπορεί να είναι η λύση για μακρόχρονη αποθήκευση δεδομένων, όπως αρχεία και συμβόλαια.
 

Τέλος, η καθημερινή μας επικοινωνία πραγματοποιείται online και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι προστατεύεται. Η κρυπτογράφηση end-to-end δίνει τη σιγουριά ότι όσα κοινοποιούμε τα βλέπουμε μόνο εμείς και αυτοί στους οποίους τα στέλνουμε και όχι κάποιος άλλος.
 

Η νέα κανονικότητα είναι πραγματικά νέα, αλλά και φυσιολογική. Είμαι ενθουσιασμένος με το μέλλον των τεχνολογιών και των νέων υπηρεσιών που πρόκειται να αναπτύξουμε σε συνεργασία με άλλες εταιρείες τεχνολογίας. Το αύριο είναι τώρα, ας δούμε τι θα συμβεί!»

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης