Πληροφορίες

Τίτλος: V-Rally 4
Διαθέσιμο σε: PlayStation 4 / Xbox One / PC
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Kylotonn
Εκδότρια Εταιρεία: Bigben Interactive
Είδος: Racing
Ηλικίες: 3+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 7 Σεπτεμβρίου 2018

Στο άκουσμα του ονόματος V-Rally έρχονται στο νου μας δύο τιμιότατα racers της εποχής του PlayStation 1, τα οποία μάλιστα είχαν αρκετούς δυνατούς τίτλους να ανταγωνιστούν τότε (όπως τα Colin McRae Rally), αλλά τα κατάφεραν αρκετά καλά απέναντί τους. Η τρίτη κυκλοφορία της σειράς ήρθε στην επόμενη γενιά κονσολών, αποσπώντας εξίσου καλές κριτικές. Μια δεκαπενταετία μετά, η επιστροφή που περίμεναν οι νοσταλγοί του V-Rally επιτέλους ήρθε από τη Bigben Interactive και την Kylotonn, που ανέλαβαν το ρόλο της “ανάστασης” της σειράς, με το V-Rally 4. Φυσικά, η Kylotonn δεν είναι πρωτάρα στα racing games. Στο βιογραφικό της έχει κυρίως WRC τίτλους, όμως παρόλα αυτά δεν έχει σημειώσει καμία ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία. Τι μπορεί να κάνει άραγε με το “χαρτί” που έχει στο χέρι της και ακούει στο όνομα V-Rally 4;

Το V-Rally 4, από τα πρώτα κιόλας λεπτά ενασχόλησης, δείχνει ότι αντλεί ξεκάθαρες επιρροές από άλλα παιχνίδια του είδους, κυρίως όμως από τα DiRT και DiRT Rally. Παρόλα αυτά, πολύ σύντομα θα συνειδητοποιήσετε ότι δεν φτάνει το επίπεδο των παραπάνω παιχνιδιών και υπολείπεται αρκετά από έναν AAA racer τίτλο, όπως πχ. το Forza Horizon. Παραμερίζοντας όμως τις συγκρίσεις, το V-Rally 4 μπορεί να “πλασάρεται” ως ένα Racing Sim, αλλά στην πραγματικότητα είναι κάτι μεταξύ simulation και arcade racing. Αν και, όπως δηλώνει και ο τίτλος, το κεντρικό event είναι το Rally, υπάρχουν άλλα τέσσερα disciplines: το Hillclimb, το Buggy Racing, το V-Rally Cross και το Extreme-Khana.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Αναμενόμενα, το κεντρικό mode είναι το single-player Career mode, που βάζει τον παίκτη στον ρόλο ενός οδηγού ανώμαλου δρόμου ή ειδικών καταστάσεων. Το πρόβλημα με το Career mode είναι ότι στον κεντρικό χάρτη εμφανίζονται σταδιακά καινούρια events, που αφορούν και τα πέντε προαναφερθέντα disciplines και αυτό μπορεί ναι μεν να προσφέρει ποικιλία, αλλά αποσπά γενικά τον παίκτη από μια σοβαρή καριέρα στο Rally ή όπου αλλού θέλει αυτός να επικεντρωθεί. Κερδίζοντας χρήματα από τα events, μπορούμε να αγοράσουμε νέα οχήματα από μια αξιόλογη γκάμα αγωνιστικών αυτοκινήτων, να πληρώσουμε τις ζημιές που τυχόν προκλήθηκαν στους αγώνες, να κάνουμε upgrades σε διάφορα μέρη των αυτοκινήτων και τέλος, να καλύψουμε τους μισθούς της ομάδας μας (μηχανικούς κλπ.). Θα χαρακτηρίζαμε το συγκεκριμένο career πολύ τυπικό, χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις και πρωτοτυπίες.

Ο χειρισμός των οχημάτων διαφέρει από τύπο σε τύπο και όσο πιο γρήγορο είναι το όχημα, τόσο πιο δύσκολο είναι να κρατηθεί στον δρόμο με την απαιτούμενη ταχύτητα. Το V-Rally 4 απαιτεί ικανότητες από τον ίδιο τον παίκτη (όχι τόσο όσο το DiRT Rally), όμως ταυτόχρονα μπορεί να γίνει και πιο φιλικό προς τους πιο άπειρους. Το κράτημα και η αίσθηση των αυτοκινήτων κυμαίνεται σε μέτρια προς ικανοποιητικά επίπεδα, με ορισμένες περίεργες διακυμάνσεις, όπως για παράδειγμα στην άσφαλτο, που θεωρούμε ότι υπάρχουν κάποια θέματα, κυρίως με την πρόσφυση. Όλα τα παραπάνω συγκλίνουν σε ένα sim-cade τύπο οδήγησης, ενώ να τονίσουμε πως οι παραμετροποιήσεις που μπορεί να κάνει ο παίκτης, όσον αφορά τα assists του παιχνιδιού, είναι ελάχιστες. Από την άλλη, έχουμε καλοφτιαγμένα physics τόσο κατά τα άλματα των οχημάτων, όσο και με την επαφή τους με στοιχεία των διαδρομών, όπως πέτρες, τοίχους κτλ. Στα θετικά συγκαταλέγεται και το damage model, με τη ζημιά να αντικατοπτρίζεται αρκετά ρεαλιστικά στα αυτοκίνητα. Η δυσκολία σε κάθε τύπο αγώνα είναι ένας τομέας που χρειάζεται βελτίωση, καθώς παρατηρήσαμε ανισορροπίες σε αυτό το κομμάτι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για να αναφέρουμε αναλυτικότερα τα είδη αγώνων έχουμε: τα Rally, που αφορούν διαδρομές με χρονομέτρηση και κάθε οδηγός αγωνίζεται μόνος του, με μοντέρνα και κλασικά οχήματα, όπως τα Lancia Delta HF, Renault Megane Maxi, VW Polo R WRC κ.α., τα Buggy και V-Rally Cross, που αφορούν την ταυτόχρονη συμμετοχή διαφόρων οχημάτων σε κυκλικές διαδρομές, το Hillclimb, το οποίο είναι ένας τύπος ανάβασης και κατάβασης λόφων, χωρίς όμως τη βοήθεια συνοδηγού και περιέχει τα πιο δυνατά σε θέμα ιπποδύναμης οχήματα, όπως τα Suzuki SX4, BMW 3 Series (E30) και τα Extreme-Khana, που είναι πιο “ακροβατικά” events σε ειδικά τροποποιημένες περιοχές (μάλιστα, την εμφάνιση τους έχουν κάνει και σε τίτλους όπως τα DiRT και το Grid).

Η ποικιλία δεν λείπει από το παιχνίδι, αλλά δυστυχώς από θέμα ποιότητας δεν φτάνει στα επιθυμητά επίπεδα. Υπάρχουν ελλείψεις στο μοντέλο οδήγησης και στο Career mode, καθώς και σοβαρές “εκπτώσεις” στα γραφικά που θα αναλυθούν πιο κάτω. Αυτό που εξισορροπεί κάπως τα πράγματα είναι όμως οι διαδρομές, μπορεί όχι όλες, αλλά μεγάλη μερίδα αυτών. Οι περιοχές που επισκεπτόμαστε για να δοκιμάσουμε τα “γκάζια” μας μας πηγαίνουν από την άγρια Μαλαισία, στη χωμάτινη Κένυα και έπειτα σε Αμερικάνικες ασφάλτους για ανάβαση και buggy racing. Υπάρχει ποικιλία στις συνθήκες οδήγησης, ενώ ορισμένες διαδρομές είναι ναι μεν δημιουργήματα φαντασίας, αλλά ιδιαίτερα καλοσχεδιασμένες.

Το V-Rally 4 περιέχει multiplayer mode και μπορείτε να παίξετε είτε σε Split Screen, είτε online με lobbies, ενώ μπορείτε επίσης να συμμετάσχετε σε ειδικά timed events, σε διάφορες κατηγορίες. Είναι κρίμα πάντως που δεν υπάρχει η απαιτούμενη πληρότητα σε παίκτες και ο φόβος μας είναι πως εβδομάδα με την εβδομάδα τα lobbies θα αδειάζουν…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο οπτικό κομμάτι, το V-Rally 4 βρίσκεται αρκετά πίσω από τον ανταγωνισμό, παρά τις τίμιες προσπάθειες που έχουν γίνει στον σχεδιασμό των διαδρομών και των πιστών. Χαμηλής ποιότητας textures και effects, αχρείαστα χρωματικά φίλτρα και απουσία επιλογής για τροποποίηση της φωτεινότητας, κατατάσσουν το V-Rally 4 σε παιχνίδι περασμένων χρόνων. Ακόμα και τα τρισδιάστατα μοντέλα των οχημάτων είναι πολύ πίσω σε σχέση με άλλα racing παιχνίδια. Δυστυχώς και το performance είναι μέτριο, με το παιχνίδι να περιορίζεται στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο, παρά τα “αδύναμα” γραφικά του. Στον τομέα του ήχου το soundtrack λάμπει δια της απουσίας του, παρά τους καλά ηχογραφημένους ήχους των αυτοκινήτων.

Συμπέρασμα

Η σειρά V-Rally επέστρεψε μετά από ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα απουσίας, δείχνοντας όμως να μην μπορεί να ακολουθήσει τα μοντέρνα και εμφανώς εξελιγμένα racing παιχνίδια. Το V-Rally 4 “πνίγεται” στις φιλοδοξίες του και παρά το τίμιο περιεχόμενό του, υστερεί σε ποιότητα σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Για παιχνίδι δεύτερης διαλογής δεν είναι κακή επιλογή και σίγουρα θα ικανοποιήσει μερικούς από τους οπαδούς του είδους. Είναι κρίμα, που σε αντίθεση με τους προκατόχους του, το V-Rally 4 θα ξεχαστεί με το πέρασμα του χρόνου…
Βαθμολογία:  7/10

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης