Το Nintendo Switch επιβεβαιώνει συνεχώς πως, ναι μεν είναι μια κονσόλα που διαθέτει πιο “ανάλαφρους” και casual τίτλους, αλλά μπορεί το ίδιο καλά να μας προσφέρει και πιο “ψαγμένες” gaming εμπειρίες, ακόμη και τίτλους στρατηγικής και τακτικής, όπως το Fire Emblem: Three Houses και το Mario Rabbids. Το Triangle Strategy, όπως προδίδει και ο τίτλος του, ανήκει στην παραπάνω κατηγορία και είναι ένα παιχνίδι που μας έρχεται από τον παραγωγό των Octopath Traveler και Bravely Default, Tomoya Asano.
 

Ο Asano με το Octopath Traveler κατάφερε να προσφέρει μια υπέροχη RPG ιστορία με ατού του την μοναδική old-school ατμόσφαιρα, κυρίως λόγω των 16bit-ων -πιξελιασμένων μεν, αλλά πανέμορφων- γραφικών του. Με την πρόθεση να το πάει ένα βήμα παρακάτω, ο Asano και οι παραγωγοί της Artdink μάς παραδίδουν το Triangle Strategy, μια πιο τακτική προσέγγιση της μάχης του Octopath με τη βάση του αυτήν τη φορά να είναι ένα πιο πολιτικοποιημένο παρασκήνιο που συνοδεύει και το αντίστοιχο story.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Βρισκόμαστε στη φανταστικη ήπειρο με το όνομα Norzelia, όπου τρεις διαφορετικές χώρες μετά από έναν μακροχρόνιο και αιματηρό πόλεμο βρίσκονται πλέον σε περίοδο ειρήνης. Η ειρήνη αυτή τελικά αποδεικνύεται προσωρινή και ο κεντρικός μας ήρωας, Serenoa, με την ομάδα χαρακτήρων που τον ακολουθεί θα προσπαθήσουν να προστατέψουν το δικό τους βασίλειο, Glenbrook, από την εισβολή των αντιπάλων του. Η ιστορία είναι περισσότερο πολιτική και λιγότερο προσωπική, σε αντίθεση με την αντίστοιχη του Octopath, όμως στο ταξίδι σας θα γνωρίσετε αρκετούς χαρακτήρες που ίσως δεθείτε μαζί τους. Η ιστορία και οι χαρακτήρες κινούνται σε αρκετά “ασφαλή” μονοπάτια, όμως έχουν τη δική τους χάρη και παρ’ όλο που στην αρχή μπορεί να σας φανεί κάπως αδιάφορο, ώρα με την ώρα θα σας κερδίσει.
 

Αυτό που γίνεται αντιληπτό, και ιδιαίτερα τις πρώτες ώρες παιχνιδιού που είναι υπερβολικά αργές, με μεγάλα cutscenes και διαλόγους, είναι πως ο τίτλος είναι βασίζεται αρκετά στην ιστορία του και η αναλογία μάχης/ιστορίας είναι αρκετά άνιση. Μετά τις πρώτες 5-6  ώρες, το παιχνίδι βρίσκει έναν ρυθμό και η ιστορία αλλάζει αρκετά σε σημεία (υπάρχουν αρκετές διακλαδώσεις και “μονοπάτια”), κάτι που εξαρτάται από τις επιλογές του παίκτη.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Gameplay
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το gameplay στο Triangle Strategy είναι ξεκάθαρα κλασικό tactical RPG με τους χαρακτήρες να κινούνται σε τετραγωνάκια στον χάρτη της κάθε μάχης και να ενεργούν με μια προκαθορισμένη σειρά. Όλα τα στοιχεία που γνωρίζει κανείς από το συγκεκριμένο είδος μάχης όπως τα weaknesses, τα elements (φωτιά, πάγος, δηλητήριο κτλ.) θα τα βρείτε και εδώ. Μεγάλο ρόλο στη μάχη παίζει η τοποθέτηση των χαρακτήρων, το υψόμετρο που επιτίθενται, το τερέν αλλά και σε ποια μεριά είναι στραμμένοι.
 

Η μάχη είναι απλή σε σχέση με άλλα turn-based παιχνίδια στρατηγικής, όμως έχει το κατάλληλο βάθος, κυρίως λόγω των διαφορετικών κλάσεων των χαρακτήρων και των αλληλεπιδράσεων μεταξύ τους. Στο αρχικό ρόστερ των 7-8 βασικών ηρώων της ομάδας του Serenoa θα προστεθούν σταδιακά και άλλοι δευτερεύοντες μαχητές, healers και μάγοι που θα θελήσουν να βοηθήσουν στον αγώνα του. Με την πάροδο του χρόνου και λόγω των εξαιρετικά περιορισμένων υλικών για τις αναβαθμίσεις, θα καταλήξετε στο να αναβαθμίσετε τους πιο αγαπημένους χαρακτήρες σας. Στην περίπτωσή μας δώσαμε πολύ περισσότερη έμφαση στην Anna, η οποία είναι assassin και μπορεί να επιτεθεί δύο φορές, αντί για μία ή να εξαφανιστεί για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Στις πρώτες επιλογές μας ήταν και η τοξοβόλος που μετακινείται εύκολα στο πεδίο μάχης, καθώς πετά επάνω σε ένα γεράκι, ενώ και το range της με το τόξο βοηθούσε ιδιαίτερα σε πολλές μάχες.

Παρά το γεγονός πως μπορεί να υπάρχουν πολλοί χαρακτήρες στην ίδια μάχη, το ίδιο το combat system παραμένει απλό, αλλά έξυπνο, όπως και το ίδιο το σύστημα αναβαθμίσεων. Δεν θα περάσετε πολλές ώρες στα μενού του παιχνιδιού (παρά το γεγονός πως θα έχετε να “κουμαντάρετε” κοντά στους 20 χαρακτήρες) και αυτό οφείλεται στο γεγονός πως τα upgrades είναι αρκετά περιορισμένα. Αυτό κατά την γνώμη μας είναι ένα θετικό στοιχείο του τίτλου και κάνει λιγότερο αγχωτικό το management, ενώ και το ίδιο το παιχνίδι έχει αρκετά στοιχεία που το κάνουν πιο προσιτό στο casual κοινό, όπως για παράδειγμα πως δεν υπάρχει permadeath των χαρακτήρων, το ότι ακόμη και όσοι πέφτουν στη μάχη δεν χάνουν τα XP τους, αλλά και το γεγονός πως αν χάσετε μια μάχη, μπορείτε να την επαναλάβετε με όλα τα upgrades και τα XP που είχατε πάρει από την ήττα σας.
 

Το λιτό customization μπορεί να ξενίσει στους βετεράνους του είδους, όμως υπάρχουν 4 διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας και τα δύο τελευταία (Normal και Hard) είναι αρκετά απαιτητικά, καθώς θα σας ωθήσουν σε grinding, ώστε να ανεβείτε level. Υπάρχουν και τα mock battles στο camp της ομάδας που βοηθούν σε αυτό. Όταν δεν βρισκόμαστε σε μάχη ή δεν παρακολουθούμε κάποιο από τα cutscenes, υπάρχουν και οι στιγμές για εξερεύνηση και investigation στις περιοχές του main quest. Εκεί και πάλι μπορούμε να κάνουμε πολύ βασικά πράγματα, όπως να μιλήσουμε σε NPCs για πληροφορίες ή να μαζέψουμε χρήσιμα αντικείμενα και consumables.
 

Η ιστορία διαρκεί κοντά στις 40-50 ώρες, ανάλογα με το επίπεδο δυσκολίας, αλλά και την ικανότητα του παίκτη, ενώ δεν υπάρχει ιδιαίτερο side content να ασχοληθείτε. Υπάρχει όμως ένα New Game+ για να δοκιμάσετε τις δυνατότητές σας με ισχυρότερους αντιπάλους και διαφορετικά paths στην ιστορία.
 

Τεχνικά
 

Το παιχνίδι οπτικά χτυπάει ακριβώς στη νοσταλγία των παιχνιδιών της δεκαετίας του ’90 και αν και το art direction δεν είναι για όλους, τα 16-bit εφέ γραφικών της Unreal Engine 4 μάς κέρδισαν και πάλι, όπως ακριβώς είχε συμβεί και στο Octopath Traveler. Η μοναδική ουσιαστική αλλαγή στο οπτικό κομμάτι μεταξύ των δύο παιχνιδιών είναι πως στο Triangle Strategy υπάρχει δυνατότητα για 3D κίνηση της κάμερας, κάτι που βοηθάει ιδιαίτερα για καλύτερη ορατότητα κατά την μάχη. Η αλήθεια είναι πως τα πιξελιασμένα μοντέλα χαρακτήρων κάνουν την ορατότητα ορισμένων στοιχείων λίγο δύσκολη, όμως τα απλά controls και οι κατανοητοί μηχανισμοί μάχης αντισταθμίζουν αυτήν την δυσκολία. Το παιχνίδι τρέχει με στόχο τα 30 καρέ το δευτερόλεπτο, αν και υπάρχουν φορές που πέφτει ορατά παρακάτω, κυρίως όταν υπάρχουν εφέ φωτιάς και πάγου στο τερέν της μάχης.
 

Το voice acting δεν είναι από τα δυνατότερα στοιχεία του τίτλου, καθώς υπάρχουν στιγμές που νιώθαμε τους ηθοποιούς να… εκτελούν αγγαρεία, αλλά σίγουρα δεν χαλάει την εμπειρία, ενώ και η μουσική υπόκρουση έχει κομμάτια της εποχής και παρ’ όλο που δεν φτάνει επίπεδα Octopath, σίγουρα έχει αξιομνημόνευτα μουσικά θέματα.

Συμπέρασμα

Αν ξεπεράσετε το υπερβολικά αργό “ξεδίπλωμα” της ιστορίας και συμβιβαστείτε με το γεγονός πως στο Triangle Strategy περισσότερο θα είστε θεατής διαλόγων και cutscenes και λιγότερο παίκτης μέσα στη μάχη, ο τίτλος θα σας προσφέρει ότι αναζητείτε σε ένα tactical RPG. Αν έχετε τελειώσει με το Fire Emblem: Three Houses που είναι και η “ναυαρχίδα” του είδους και σας άρεσε η αισθητική του Octopath, τότε αξίζει να δώσετε μια ευκαιρία στο Triangle Strategy και θα σας ανταμείψει, είτε είστε αρχάριος, είτε είστε έμπειρος σε τέτοιου είδους games. Το Triangle strategy δεν είναι ο τίτλος που θα θυμόμαστε μετά από χρόνια, ούτε φυσικά “ξαναγράφει” το είδος, όμως είναι παιχνίδι δημιουργημένο με αγάπη και αυτό θα το καταλάβετε σίγουρα κατά την ενασχόλησή σας μαζί του.

Βαθμολογία

 

Πληροφορίες

Τίτλος: Triangle Strategy
Διαθέσιμο σε: Nintendo Switch
Δοκιμάστηκε σε: Nintendo Switch
Εταιρεία Ανάπτυξης: Artdink
Εκδότρια Εταιρεία: Nintendo
Είδος: Tactical RPG
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 4 Μαρτίου 2022
Ηλικίες: 12+
 

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες της παρουσίασης.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης