Η τεχνολογία είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τις επιστήμες, άρρηκτα εξαρτώμενη από τις προσφορές τους, για την εξέλιξή της. Εντούτοις, πολλές φορές δεν αρκούν, καθότι η φαντασία του ανθρώπου -που δεν γνωρίζει όρια και δεσμεύσεις- είναι το απαραίτητο συστατικό για μια πρωτοποριακή ιδέα και ακόμα περισσότερο για τη θέληση και τον κόπο που χρειάζονται κατά την υλοποίησή της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δύο Σουηδές designer, οι Anna Haupt – Terese Alstin, και οι δύο με ειδίκευση στον βιομηχανικό σχεδιασμό, επινόησαν αλλά και κατάφεραν να κατασκευάσουν το πρώτο «αόρατο» κράνος – αερόσακο (airbag) για ποδηλάτες στον κόσμο.

Η ιδέα του αόρατου κράνους-αερόσακου ουσιαστικά ακολουθεί τον δρόμο που έχει χαράξει ο γνωστός αερόσακος στα αυτοκίνητα, αλλά στην πραγματικότητα είναι πολύ εξελιγμένη, καθώς αποτελείται μόνο από ένα ειδικό «κολάρο», προσεκτικά σχεδιασμένο, ώστε, όταν τοποθετείται στον λαιμό του ποδηλάτη, να μοιάζει ως ένα αξεσουάρ ρουχισμού και όχι μια βιομηχανική κατασκευή. Για επιπλέον «ταίριασμα» με τις στιλιστικές επιλογές μας, προσφέρεται και ένα «κάλυμμα» του κολάρου, σε διαφορετικά χρώματα-σχέδια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μέσα όμως στο καλαίσθητο κολάρο βρίσκεται ένα έξυπνο «μαύρο κουτί», εξοπλισμένο με ειδικούς αισθητήρες (γυροσκόπια, επιταχυνσιόμετρα), οι οποίοι μονίμως καταγράφουν την κινητικότητα του ποδηλάτη και, όταν κριθεί απαραίτητο, φουσκώνουν σχεδόν ακαριαία (ένα δέκατο του δευτερολέπτου) τον αερόσακο.

Ο αερόσακος είναι φτιαγμένος από νάιλον, γεμίζει με το αέριο «ήλιο», ενώ καλύπτει όλο το φάσμα της κεφαλής και τον αυχένα του ποδηλάτη, προστατεύοντάς τον έτσι από την επικείμενη πρόσκρουση με κάποιο όχημα ή από πτώση στον δρόμο. Ακριβώς επειδή δεν υποδεικνύεται πουθενά η ύπαρξη του αερόσακου-κράνους, όταν ο ποδηλάτης φοράει το κολάρο, για αυτόν τον λόγο αποδίδεται και ο χαρακτηρισμός «αόρατος».

Επίσης, το «μαύρο κουτί» συλλαμβάνει την περίπτωση ποδηλατικού δυστυχήματος, καθώς καταγράφει τις κινήσεις του ποδηλάτη, πριν από την πρόσκρουση αλλά και κατά τη διάρκειά της, μέσα σε ένα χρονικό πλαίσιο των δέκα δευτερολέπτων.

Για λόγους ασφαλείας, οι Anna Haupt και Terese Alstin, που είναι υπεύθυνες για την ιδέα και πραγματοποίηση του «Hövding» (το όνομα του κράνους – αερόσακου), συνιστούν η χρήση να είναι για μία φορά, δηλαδή σε περίπτωση που φουσκώσει ο αερόσακος να μη χρησιμοποιηθεί ξανά, ενώ προσφέρουν έκπτωση στην αγορά νέου Hövding, αν επιστραφεί ένα ήδη χρησιμοποιημένο.

Το μοναδικό «μελανό» σημείο του Hövding είναι η τιμή του, η οποία μπορεί να αγγίζει περίπου τα 483 ευρώ, αλλά σίγουρα γλυτώνει τον σύγχρονο αναβάτη ποδηλάτου από πραγματικές μελανιές και χειρότερα τραύματα.

Περισσότερες πληροφορίες:

http://www.hovding.com/en/how/

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης