Σύνταξη – επιμέλεια: Στέλιος Βασιλούδης
Η 17η Έρευνα Τάσεων Ψηφιακών Μέσων της Deloitte, διαπιστώνει ότι η συνολική ανατροπή συνδρομητών μεταξύ των υπηρεσιών streaming είναι περίπου 40% – σε διάστημα έξι μηνών που μελέτησε. Η μελέτη αναφέρει ότι η παρακολούθηση τηλεοπτικών εκπομπών και ταινιών στο σπίτι δεν είναι πλέον η κορυφαία προτίμηση ψυχαγωγίας, ειδικά απο τις νεότερες γενιές. Αντίθετα, οι σημερινοί ψηφιακοί καταναλωτές μοιράζουν τον χρόνο τους μεταξύ βιντεοπαιχνιδιών, περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες (UGC) και παραδοσιακής ψυχαγωγίας. Αυτό αυτό έχει μεγάλο αντίκτυπο στις πλατφόρμες streaming.
Μεταξύ της Generation Z και των millennials, το ποσοστό ανατροπής συνδρομητών εκτινάχτηκε στο 57% και 62% αντίστοιχα. «Γενικά, οι νεότερες γενιές όπως οι Gen Zs και οι millennials παίζουν βιντεοπαιχνίδια και παρακολουθούν UGC για να διασκεδάσουν αλλά και για κοινωνική σύνδεση και μια αίσθηση βύθισης – αυτό το αίσθημα της βαθιάς συμμετοχής και ακόμη και της μεταφοράς στην οθόνη», αναφέρει η έκθεση. «Αντίθετα, η γενιά Gen X και οι παλαιότεροι είναι πιθανό να αισθάνονται περισσότερο ικανοποιημένοι όταν παρακολουθούν τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες και είναι λιγότερο πιθανό να βιωνουν μια αίσθηση συμμετοχής σε κοινότητα, από οποιαδήποτε από αυτές τις επιλογές», αναφέρει η έκθεση.
Αυτή η αίσθηση της κοινότητας οδηγεί επίσης στην αναγνώριση του προϊόντος. Οι μισοί από τους καταναλωτές με τους οποίους μίλησε η Deloitte είπαν ότι τα UGC τους βοήθησαν να ανακαλύψουν νέα προϊόντα ή υπηρεσίες, με το 40% να λέει ότι είναι πιο πιθανό να αγοράσει ένα προϊόν αφού παρακολουθήσει έναν δημιουργό περιεχομένου να το αξιολογεί.
Συνολικά, οι καταναλωτές αυτές τις μέρες αναζητούν κάτι περισσότερο από ψυχαγωγία, από τις ψηφιακές τους εμπειρίες. Πολλοί, ειδικά οι νεότεροι, αναζητούν την ολοκλήρωση, είτε μέσω της αλληλεπίδρασης είτε της κοινωνικοποίησης. Περισσότεροι από το ένα τρίτο των παικτών είπαν στην Deloitte ότι αισθάνονται καλύτερα όσο αφορά την εικόνα του εαυτού τους, όταν παίζουν βιντεοπαιχνίδια – και οι μισοί από τους παίκτες Gen Z και millennial που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι κοινωνικοποιούνται περισσότερο με τα παιχνίδια παρά στον φυσικό κόσμο. Οι χρηστες UGC, εν τω μεταξύ, λένε ότι παραμένουν συντονισμένοι επειδή το περιεχόμενο είναι δωρεάν, υπάρχει πάντα κάτι νέο και νιώθουν μια αίσθηση εμπιστοσύνης για ορισμένους από τους δημιουργούς περιεχομένου.
Η δημοτικότητα αυτών των εναλλακτικών επιλογών δέσμευσης στους νεότερους, θα μπορούσε να μεταμορφώσει το τοπίο των μέσων ενημέρωσης.
«Οι καταναλωτές αισθάνονται κόπωση με το streaming, κινούνται ταχυδακτυλουργικά ανάμεσα στις πολλαπλές συνδρομές και βρίσκονται υπό πίεση να μειώσουν το μηνιαίο κόστος τους», αναφέρει η Deloitte. «Αντί να λειτουργούν μέσα σε μια φούσκα, οι νεότερες γενιές υφαίνουν μια πιο συνδυασμένη και αλληλοεξαρτώμενη ταπετσαρία ψυχαγωγίας, συμπεριλαμβανομένης της ροής βίντεο, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, της μουσικής και των παιχνιδιών, για να μεγιστοποιήσουν τις ψηφιακές τους εμπειρίες», συνεχίζει.
Η μελέτη θα μπορούσε να είναι μια κλήση αφύπνισης για τις υπηρεσίες streaming. Πέρα από τους αριθμούς ανατροπής, οι καταναλωτές είπαν στην Deloitte ότι ήταν δυσαρεστημένοι με το ποσό που πληρώνουν για τις υπηρεσίες συνδρομητικού βίντεοon demand (SVOD) και περίπου το ένα τρίτο λενε ότι σκοπεύουν να μειώσουν τον αριθμό των συνδρομών που έχουν, αυτήν τη στιγμή. Σίγουρα πρόκειται για είδηση που πιθανότατα δεν είναι ευπρόσδεκτη στο Discovery καθώς σχεδιάζει την επανεκκίνηση του HBO Max, που τώρα ονομάζεται απλά Max.
Λιγότεροι από τους μισούς millennials δήλωσαν στην εταιρεία ότι είχαν «απομακρυνθεί και επέστρεψαν» – ακυρώνοντας μια υπηρεσία μόνο για να εγγραφούν ξανά εντός έξι μηνών – συνήθως όταν προσφέρονται κίνητρα ή επιστρέφει μια δημοφιλής εκπομπή. Αντιστοίχως, το 47% όλων των καταναλωτών δήλωσε ότι είχε κάνει τουλάχιστον μία αλλαγή στις συνδρομές ψυχαγωγίας τους, είτε ακύρωση είτε μετάβαση σε μοντέλο που υποστηρίζεται από διαφημίσεις, λόγω οικονομικών συνθηκών.
«Είναι εμφανες ότι στο επίκεντρο αυτών των αλλαγών βρίσκεται η ιστορία των γενεών», έγραψε η Deloitte. «Η γενιά Z είναι η πρώτη γενιά που μεγάλωσε με smartphone, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συνεχή πρόσβαση στο διαδίκτυο. Είναι πιθανό ότι οι συμπεριφορές τους είναι μια πρώιμη ματιά των συνδεδεμένων και διαδικτυακα εξαρτημένων γενεών που τους ακολουθούν. Για τις εταιρείες μέσων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που ελπίζουν να είναι στην πρωτοπορία ενός ταχέως εξελισσόμενου μέλλοντος, μπορεί να είναι ζωτικής σημασίας να κατανοήσουν τον τρόπο που οι άνθρωποι εκπληρώνουν τις ανάγκες τους μετακινούμενοι μεταξύ των μέσων ενημέρωσης, πώς λειτουργούν όλο και περισσότερο σε έναν κόσμο που συνδυάζει φυσικούς και ψηφιακούς τομείς και πώς αυτές οι συμπεριφορές αναζητούν πιο καθηλωτικές, κοινωνικές και πολύτιμες εμπειρίες ψηφιακών μέσων» καταλήγει.
Πηγη: Fast Company