Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της εταιρείας αναλύσεων Canalys, οι παγκόσμιες αποστολές true wireless ακουστικών (TWS) αυξήθηκαν κατά 21% φτάνοντας τα 103,8 εκατομμύρια μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του 2021, ξεπερνώντας το όριο των 100 εκατομμυρίων για πρώτη φορά. Η Apple ηγήθηκε αυτής της επιτυχημένης επιστροφής στη διψήφια ανάπτυξη, με τα AirPods τρίτης γενιάς.

Οι ισχυρές επιδόσεις από τους κατασκευαστές έξυπνων συσκευών, αλλά και εξειδικευμένων προϊόντων ήχου συνέβαλαν επίσης στην ανάπτυξη της αγοράς των TWS, αντισταθμίζοντας την πτώση των απλών ασύρματων ακουστικών (αυτών που συνδέονται μεταξύ τους ενσύρματα, αλλά λειτουργούν μέσω ασύρματης σύνδεσης με τις συσκευές), αλλά και των ακουστικών κεφαλής. Συνολικά, οι αποστολές ακουστικών (όλων των κατηγοριών) αυξήθηκαν κατά 7,7%, στα 151,4 εκατομμύρια κατά το 4ο τρίμηνο του 2021.

«Η Apple έθεσε ως προτεραιότητα την εξυπηρέτηση των αναγκών όσων αναζητούν άνεση και ευκολία στη χρήση, με τα AirPods τρίτης γενιάς, στοχεύοντας να βελτιώσει τη νικητήρια φόρμουλα του αρχικού σχεδίου των AirPods της», δήλωσε η αναλύτρια της Canalys Research, Sherry Jin. «Αλλά η Apple αντιμετωπίζει πολύ πιο σκληρό ανταγωνισμό όσον αφορά στην άνεση, την ποιότητα ήχου, την ακύρωση θορύβου και την οικονομική προσιτότητα. Αποτελεί πρόκληση για αυτούς το να προσφέρουν surround ακουστική εμπειρία με βελτιώσεις που θα είναι διακριτές από τον μέσο ακροατή, μαζί με καλύτερη ενοποίηση του οικοσυστήματος, για να παραμείνει η εταιρεία μπροστά.» Παρά το γεγονός ότι εξακολουθεί να ηγείται της αγοράς, η καθυστέρηση της κυκλοφορίας των AirPods τρίτης γενιάς έως το 4ο τρίμηνο του 2021, πλήγωσε την Apple. Οι αποστολές AirPods TWS μειώθηκαν κατά 11,4% στα 86 εκατομμύρια το 2021.

Για ολόκληρο το έτος 2021, το μερίδιο των αποστολών TWS έφτασε το 63%. Η βελτιωμένη διαθεσιμότητα και προσβασιμότητα των συσκευών TWS καθιστά τα απλά ασύρματα ακουστικά ξεπερασμένα και τα ακουστικά κεφαλής «προϊόν για λίγους». «Η υιοθέτηση των TWS απογειώνεται πλέον στις αναπτυσσόμενες αγορές παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των αφρικανικών χωρών, όπως η Νιγηρία», δήλωσε η αναλύτρια της Canalys, Cynthia Chen. «Αλλά ένας μεγάλος αριθμός χρηστών εξακολουθεί να βασίζεται σε ενσύρματες συσκευές. Οι πωλητές πρέπει να επενδύσουν στην εκπαίδευση της αγοράς και να αντιμετωπίσουν βασικές ανησυχίες σχετικά με την τιμή, την άνεση, τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και την ευκολία χρήσης, για να ενθαρρύνουν τους χρήστες να στραφούν προς τις ασύρματες συσκευές, ώστε να απολαύσουν βελτιωμένη εμπειρία».
 

Ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από κατασκευαστές συσκευών αναπαραγωγής ήχου, όπως η Sony, η Bose, η Jabra και η Skullcandy δυσκολεύει τους κατασκευαστές κινητών. Αναγκάζονται να βελτιώσουν την ενσωμάτωση των συσκευών TWS της δικής τους μάρκας με το αντίστοιχο υλικό, λογισμικό και οικοσυστήματα υπηρεσιών για να διασφαλίσουν ότι οι συσκευές TWS δεν είναι απλά αξεσουάρ ήχου για smartphones. «Από την κατανάλωση περιεχομένου HD εν κινήσει μέχρι τα παιχνίδια και την απομακρυσμένη παραγωγικότητα, οι πωλητές μπορούν να παίξουν ρόλο στη δημιουργία νέων περιπτώσεων χρήσης όπου ο ήχος μπορεί να ενισχύει τις καθημερινές εμπειρίες μας», αναφέρει η Chen. «Οι πωλητές πρέπει να εκμεταλλευτούν τις αναδυόμενες ευκαιρίες των TWS, καθώς η κατηγορία είναι πλέον ένας μοχλός για την υιοθέτηση περιεχομένου και τεχνολογίας επόμενης γενιάς, που πιθανότατα θα χρησιμεύσει ως ουσιαστικό σημείο εισόδου για το metaverse».
 

 

Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης