Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων, Canalys, oι παγκόσμιες πωλήσεις ακουστικών TWS (true wireless stereo) αυξήθηκαν κατά 17% το 1ο τρίμηνο του 2022, φτάνοντας τις 68,2 εκατομμύρια μονάδες. Η Apple, η Samsung και η Xiaomi διατήρησαν τις τρεις πρώτες θέσεις τους από το προηγούμενο τρίμηνο, αλλά από αυτές, μόνο η Apple αύξησε τις πωλήσεις της. Μεταξύ των πέντε κορυφαίων προμηθευτών TWS, η Skullcandy και η Edifier κέρδισαν μερίδιο αγοράς, ενώ οι τρεις πρώτοι έχασαν. Από το τρίτο τρίμηνο του 2021, στην αγορά του personal smart audio, η TWS παραμένει η μόνη αναπτυσσόμενη κατηγορία, οδηγώντας στη συνολική αύξηση της τάξης του 4% στην παγκόσμια αγορά
.
Οι αποστολές TWS της Apple, που ηγείται της αγοράς. αυξήθηκαν κατά 14%. Η σειρά AirPods της Apple αύξησε τις πωλήσεις της κατά 3%, φτάνοντας τις 19,3 εκατομμύρια μονάδες, ενώ η Beats by Dre, το sub-brand ήχου της Apple, συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη αυτή, με ποσοστό αύξησης 553%, φτάνοντας τις 2,4 εκατομμύρια μονάδες. Η ισχυρή απόδοση της Beats οφείλεται στη δημοτικότητα των Studio Buds και των Fit Pro που κυκλοφόρησαν πρόσφατα.
«Οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν ισχυρές επωνυμίες στον ήχο για να επεκτείνουν τις συνολικές πωλήσεις τους», δήλωσε ο Jason Low, κύριος αναλυτής της Canalys. «Σε αντίθεση με τις σειρές AirPods της Apple και Galaxy Buds της Samsung, οι συσκευές από τα sub-brands των εταιρειών μπορούν να απομακρυνθούν από τη βασική σχεδιαστική φιλοσοφία τους και να αναπτύξουν μοναδικά στυλ. Οι επιλογές για ποικιλία και εξατομίκευση είναι ζωτικής σημασίας σε μια αγορά όπου το design και η ομογενοποίηση χαρακτηριστικών είναι κοινά.» Η Samsung είδε παρόμοια τάση, καθώς η σειρά Galaxy Buds TWS σημείωσε πτώση 13%, ενώ οι αποστολές από τη θυγατρική της Harman, JBL, αυξήθηκαν κατά 31%.
Οι εκτιμήσεις της Canalys δείχνουν ότι η μέση τιμή πώλησης (ASP) των πέντε κορυφαίων προμηθευτών TWS μειώθηκε στα 144 δολάρια κατά το 1ο τρίμηνο του 2022, από 153 δολάρια για το πρώτο τρίμηνο του 2021. «Παίκτες όπως η Skullcandy, η Edifier και η JBL πέτυχαν μεγαλύτερα κέρδη αφού εστίασαν στα ακουστικά κάτω των 50 δολαρίων, συμβάλλοντας στην πτώση της μέσης τιμής», δήλωσε η αναλύτρια της Canalys, Sherry Jin. «Αλλά τα προϊόντα υψηλής εμπορευματοποίησης, όπως οι φθηνές συσκευές TWS, είναι πιθανό να υποστούν το μεγαλύτερο βάρος του αυξανόμενου κόστους και του πληθωρισμού. Η αβέβαιη προοπτική της παγκόσμιας αγοράς θα παρεμποδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και θα αποδυναμώσει τη ζήτηση. Εκτός από τη μείωση της ζήτησης, το μεγάλο πλήθος των φθηνών συσκευών, το αυξανόμενο κόστος και οι περιορισμοί προσφοράς προσθέτουν επίσης στα προβλήματα των κατασκευαστών».
Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης