Λευτέρης Ξυκομηνός

Το Διαδίκτυο έχει διεισδύσει στην καθημερινότητά μας, είτε πρόκειται για ψυχαγωγία, επικοινωνία, ενημέρωση, εκπαίδευση, επαγγελματική χρήση, είτε ακόμα και για την απλή, εύκολη εξυπηρέτησή μας. Μια μάλιστα από τις τρομερές εξυπηρετήσεις που προσφέρει το Διαδίκτυο είναι οι πληρωμές μέσω αυτού ή αλλιώς online πληρωμές. Πόσο όμως σίγουροι είμαστε ότι μεταξύ της συσκευής που χρησιμοποιούμε για την πραγματοποίηση των online πληρωμών μας και του online συστήματος (hardware – software) της τράπεζας, υπάρχει απόλυτη ασφάλεια; Ασφάλεια τόσο στη διεκπεραίωση της πληρωμής όσο και στα προσωπικά μας στοιχεία;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έρευνα της Kaspersky Lab και της B2B International αποκαλύπτει ότι το 33% των οργανισμών παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών δεν προσφέρει στους καταναλωτές ένα ασφαλές κανάλι για όλες τις online πληρωμές, παρότι το 62% έχει παρατηρήσει σημαντική αύξηση στην πραγματοποίηση online συναλλαγών από τους πελάτες και το 50% πιστεύει ότι οι ηλεκτρονικές οικονομικές απάτες αυξάνονται.

Στην έρευνα συμμετείχαν πάνω από 5.500 στελέχη εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων 131 εκπροσώπων τραπεζών και υπηρεσιών πληρωμών από 26 χώρες. Τα αποτελέσματα της έρευνας αποκάλυψαν ό,τι πολλές τράπεζες και εταιρείες ηλεκτρονικών πληρωμών πασχίζουν να προστατεύσουν πλήρως τα συστήματα τους και τους πελάτες τους από την οικονομική απάτη, σε μια εποχή που οι πελάτες χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερες συσκευές για την εκτέλεση ενός συνεχώς αυξανόμενου αριθμού online συναλλαγών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα δύο τρίτα (65%) όσων συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι οι πελάτες τους χρησιμοποιούν διαφορετικές συσκευές για να πραγματοποιούν online πληρωμές, με συνεχόμενη αυξητική τάση στην ποικιλία των συσκευών. Ωστόσο, μόλις το 53% έχει υλοποιήσει σύστημα ελέγχου ταυτότητας δύο παραγόντων (ή αλλιώς δύο βημάτων). Επιπλέον, μόλις το 50% έχει υλοποιήσει μια εξειδικευμένη λύση για την καταπολέμηση της ηλεκτρονικής απάτης σε πραγματικό χρόνο, παρότι το 22% θεωρεί ότι αυτή είναι η πιο αποτελεσματική μορφή προστασίας. Λιγότερες από τις μισές εταιρείες (42%) επεκτείνουν μια τέτοια λύση στις συσκευές των πελατών τους και μόνο το 67% εφαρμόζει μια ασφαλή σύνδεση για όλες τις διαδικτυακές πληρωμές.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το 48% αποδέχεται πως απλώς μετριάζει τον κίνδυνο αντί να τον απομακρύνει εξ ολοκλήρου, ενώ το 29% δηλώνει ότι απαιτείται μικρότερο κόστος για την αντιμετώπιση περιστατικών οικονομικής απάτης όταν αυτά προκύψουν, σε σχέση με τις προσπάθειες προληπτικής αποτροπής τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η έρευνα δείχνει ότι οι τράπεζες και οι οργανισμοί ηλεκτρονικών πληρωμών δυσκολεύονται να διαχειριστούν την online οικονομική απάτη στο σημερινό διασυνδεδεμένο και πολυ-καναλικό περιβάλλον. Το 38% των οργανισμών με τους οποίους μιλήσαμε παραδέχτηκε ότι είναι όλο και πιο δύσκολο να διακρίνει αν μια συναλλαγή είναι δόλια ή γνήσια. Επίσης, είναι ανησυχητικό ότι μέγεθος της τάξης του ενός τρίτου επιλέγει την προσέγγιση ‘‘θα ασχοληθούμε με το ζήτημα, όταν αυτό προκύψει’’. Αν αναλογιστεί κανείς ότι η έρευνά μας αποκάλυψε 22,9 εκατομμύρια επιθέσεις χρηματοοικονομικών κακόβουλων προγραμμάτων εναντίον 2,7 εκατομμυρίων πελατών παγκοσμίως για το 2014, είναι σαφές ότι η αντιμετώπιση κάθε περιστατικού ξεχωριστά δεν αποτελεί βιώσιμη και μακροπρόθεσμη επιλογή. Οι πελάτες αξίζουν κάτι καλύτερο και το ίδιο ισχύει και για τους χρηματοοικονομικούς οργανισμούς», δήλωσε ο Ross Hogan, Head of Safe Money Business Development, Kaspersky Fraud Prevention, της Kaspersky Lab.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι οι «γενικού τύπου» λύσεις διαδικτυακής ασφάλειας δεν θεωρούνται αποτελεσματική μέθοδος για την πρόληψη των ολοένα και καλύτερα συγκαλυμμένων επιθέσεων phishing και κακόβουλων προγραμμάτων, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε οικονομική απάτη. Λιγότερο από το 10% των ερωτηθέντων συμφώνησε με αυτήν την επιλογή.

Περισσότερες πληροφορίες:

https://securelist.com/analysis/kaspersky-security-bulletin/68720/financial-cyber-threats-in-2014-things-changed/

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης