Του Βασίλη Τατσιόπουλου
Πληροφορίες
Τίτλος: Rocket Arena
Διαθέσιμο σε: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Final Strike Games
Εκδότρια Εταιρεία: Electronic Arts
Είδος: Third-person shooter
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 14 Ιουλίου 2020
Τα “hero shooters” είναι πια γνωστά σε όλους και φυσικά έχουν υπάρξει αρκετά, αλλά και πολλές παραλλαγές τους. Είναι τίτλοι που βασίζονται στη γνώση του χάρτη, στην τελειοποίηση του χειρισμού ξεχωριστών χαρακτήρων με μοναδικές ιδιότητες, και, βέβαια, στα αντανακλαστικά του παίκτη. Με ήδη εδραιωμένους τους τιτάνες του είδους, και στοιχεία του να παρεισφρέουν και σε παρόμοιας λογικής παιχνίδια, όπως τα battle royale, δύσκολα φαντάζεται κανείς να ξεκινά ένα νέο hero shooter. Επίσης, δύσκολα φαντάζεται ένα νέο hero shooter να καταφέρνει να βρει τη θέση του στην αγορά αυτή.
Η νέα προσπάθεια της ΕΑ, λοιπόν, το Rocket Arena, κυκλοφορεί και δοκιμάζει την τύχη της, αλλάζοντας ελαφρώς κάποια χαρακτηριστικά του είδους. Αρχικά, το ότι το παιχνίδι έρχεται επί πληρωμή και περιλαμβάνει (cosmetic) microtransactions, είναι σίγουρα μία παράξενη επιλογή, και μία που του αφαιρεί πόντους. Αν όχι πόντους σε ποιότητα, σαφώς όσον αφορά το αν χωρά στην αγορά αυτήν τη στιγμή.
Το Rocket Arena λοιπόν είναι ένα παιχνίδι γνώριμο, ως επί το πλείστον. Διαλέγουμε από ένα ρόστερ χαρακτήρων και παίζουμε σε ένα από τα modes προσπαθώντας να χαρίσουμε στην ομάδα μας (των τριών ατόμων) τη νίκη. Βλέπουμε τη δράση σε τρίτο πρόσωπο και κάθε χαρακτήρας, εκτός από τις ξεχωριστές του ικανότητες στη μάχη, έχει και διαφορετικούς μηχανισμούς κίνησης στον χώρο. Σαν βάση έχουμε τις ρουκέτες και, ακόμα και όσοι ήρωες δεν ρίχνουν πυραύλους, τα όπλα τους μοιάζουν στη συμπεριφορά με τέτοιους. Πυροβολώντας το έδαφος κερδίζουμε ύψος, ρίχνοντας σε έναν τοίχο απομακρυνόμαστε από εκείνον, ενώ αν τον χτυπάμε με κατάλληλη κλίση σκαρφαλώνουμε σιγά-σιγά προς τα πάνω. Κάποιοι χαρακτήρες πετούν, άλλοι κινούνται πιο αργά και γενικά υπάρχει ένας για κάθε τύπο παίκτη.
Στο ένα mode απλώς κερδίζουμε πόντους κατατροπώνοντας τους εχθρούς, ενώ στα άλλα υπάρχουν πιο εξειδικευμένες προκλήσεις: σε ένα πρέπει να προστατεύουμε συγκεκριμένα σημεία, σε άλλο να μαζεύουμε νομίσματα, ή να ρίχνουμε μία μπάλα στο «τέρμα». Τίποτα που δεν έχουμε ξαναδεί, όλα όμως διασκεδαστικά, διαχρονικά. Οι μηχανισμοί κίνησης των χαρακτήρων ταιριάζουν με το level design, κάθετα και οριζόντια, ενώ οι σπέσιαλ κινήσεις τους είναι καλοστημένες και επαρκώς εμπνευσμένες.
Το σημαντικότερο στοιχείο του Rocket Arena είναι το πώς κερδίζουμε μία μονομαχία. Αντί να σκοτώνουμε τους αντιπάλους προκαλώντας τους ζημιά με κάθε χτύπημα, όποτε τους πετυχαίνουμε γεμίζουμε την μπάρα τους. Μόλις αυτή φτάσει στο φουλ, το επόμενο χτύπημα τους εκσφενδονίζει στον ουρανό και μας δίνει έναν πόντο, εν είδει “kill”. Πρακτικά, δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά από τα συνηθισμένα, καθώς πρόκειται απλώς για μία αντιστροφή. Ωστόσο, δίνεται έτσι μια πιο ανάλαφρη διάσταση, καθίσταται το παιχνίδι φιλικό προς μικρότερες ηλικίες, και επίσης η διαδικασία «εξόντωσης» ενός αντιπάλου είναι ιδιαίτερα διασκεδαστική. Ακόμα, το τελευταίο χτύπημα που μας στέλνει ψηλά, δίνει τη δυνατότητα να δούμε τον χάρτη πανοραμικά για λίγο, μέχρι να επιστρέψουμε μέσα του για να συνεχίσουμε τη μάχη.
Μπορεί να μην είναι μεγάλη η αλλαγή, όμως τελικά όλο το gameplay αποκτά έναν πολύ ευχάριστο «αέρα», ενώ είναι πάντοτε γρήγορο και ικανοποιητικό. Οι μόνες περιπτώσεις που ενοχλούν ελαφρώς είναι όταν ένας χαρακτήρας έχει ξεκάθαρο πλεονέκτημα λόγω των ιδιοτήτων του. Για παράδειγμα, μία ηρωίδα που πετάει πάνω σε hoverboard αποτελεί σίγουρη επιλογή στο mode που ρίχνουμε μπάλες στον στόχο, καθώς κινείται πολύ γρήγορα και ξεφεύγει άνετα.
Οι μάχες, όταν συγκεντρώνονται όλα τα άτομα της ομάδας, όπως ας πούμε όταν προσπαθούν να «κερδίσουν» μια τοποθεσία στο ανάλογο mode, είναι πάντα διασκεδαστικές. Ο χειρισμός, οι μηχανισμοί και η εκμάθηση των ιδιοτήτων των χαρακτήρων δεν είναι δύσκολες διαδικασίες και σε μερικές ώρες θα έχετε μάθει τα πάντα. Παρ’ όλα αυτά, η τελειοποίηση χρειάζεται περισσότερο χρόνο και αφοσίωση, καθώς το σύστημα κίνησης και μάχης δίνει πολλές δυνατότητες για ελιγμούς. Για παράδειγμα, όταν έχει γεμίσει η μπάρα μας και χρειάζεται ένα ακόμα χτύπημα για να εκτοξευτούμε εκτός χάρτη, αρχίζουμε να τρέχουμε για να ξεφύγουμε μέχρι να γλιτώσουμε και να μειωθεί η μπάρα εκ νέου. Εκεί, ένας παίκτης που γνωρίζει σε βάθος τα συστήματα, μπορεί να αρχίσει να ξεφύγει από τους αντιπάλους με χάρη, πετώντας δεξιά κι αριστερά, μπαίνοντας σε κρυψώνες, και αξιοποιώντας το πετυχημένο dodge mechanic.
Οι ιδιότητες των χαρακτήρων επίσης, αν και απλές, έχουν πολλές προοπτικές. Ένας χαρακτήρας δημιουργεί κλώνους του εαυτού του και εμείς χειριζόμαστε μία τον πραγματικό και μία την κόπια, αλλάζοντας με το πάτημα ενός κουμπιού. Άλλος πετάει ένα μηχάνημα τηλεμεταφοράς και να βρεθεί ξαφνικά εκεί, ξεφεύγοντας από μια ζόρικη στιγμή ή πηγαίνοντας απευθείας στον στόχο σε ένα από τα modes. Τέλος, είναι δυνατή η συνέργεια μεταξύ χαρακτήρων και ιδιοτήτων, με ευχάριστα αποτελέσματα που προσθέτουν μία στρατηγική νότα. Οπτικά, το Rocket Arena είναι ικανοποιητικό, αν και λίγο generic όσον αφορά τον σχεδιασμό των χαρακτήρων και του user interface.
Συμπέρασμα
Το Rocket Arena είναι ένα πολύ διασκεδαστικό online 3v3 multiplayer παιχνίδι, εύκολο, γρήγορο και με επαρκές βάθος στους μηχανισμούς. Δυστυχώς, για την ώρα δεν έχει πολύ περιεχόμενο, αλλά για τους fans του είδους, ιδίως μικρότερης ηλικίας ή γονείς, είναι καλή επιλογή.
Βαθμολογία: 7/10
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.