Πληροφορίες
Τίτλος: Resident Evil 2
Πλατφόρμες: PC / PS4 / Xbox One
Δοκιμάστηκε σε: PS4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Capcom R&D Division 1
Εκδότρια Εταιρεία: Capcom
Είδος: Survival Horror
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 25 Ιανουαρίου 2019
Είναι βράδυ Παρασκευής, έξω βρέχει ασταμάτητα και εδώ και μια ώρα εξερευνούμε τους διαδρόμους του αστυνομικού τμήματός της Raccoon City. Η πόλη είναι γεμάτη με zombies, όπως και το αστυνομικό τμήμα και εμείς πασχίζουμε να επιβιώσουμε.
Με πολλή προσοχή και ψάχνοντας το κάθε δωμάτιο για πυρομαχικά, φτάνουμε στον δεύτερο όροφο. Ανοίγοντας μια πόρτα συναντάμε έναν σκοτεινό διάδρομο, ο οποίος είναι αφύσικα ήσυχος. Ξεκινάμε να τον διασχίζουμε με προσοχή και όταν φτάνουμε στα μισά, στην άλλη άκρη του διαδρόμου ξεπροβάλλει ο ασταμάτητος διώκτης μας (κατά κόσμον Tyrant ή Mr. X), ένα πανύψηλο ανθρωπόμορφο πλάσμα που έχει έναν και μοναδικό σκοπό: να μας εξοντώσει.
Ο Mr. X αρχίζει να κατευθύνεται προς το μέρος μας και εμείς τρεπόμαστε σε φυγή, ο προηγούμενος προορισμός μας ξεχασμένος. Τα πυρομαχικά είναι μετρημένα, όπως και όλες οι υπόλοιπες προμήθειες και ενώ κατεβαίνουμε τη σκάλα, τα βαριά βήματα του Mr. X αντηχούν σε όλη την πτέρυγα… Καλώς ήρθατε στο Resident Evil 2 (remake).
Οι παραπάνω παράγραφοι είναι μόλις ένα απόσπασμα από το remake του Resident Evil 2, το οποίο ήρθε για να αναβιώσει ένα παιχνίδι – σταθμό που μας στοίχειωνε στα πρώτα gaming βήματα μας. Η Capcom δημιούργησε ένα remake που τιμάει το πρωτότυπο παιχνίδι, τους παίκτες που το έπαιξαν τότε και τους παίκτες που θα το παίξουν τώρα, ενώ παράλληλα παραδίδει μαθήματα για το πώς πρέπει να γίνονται τα remakes.
Έχοντας παίξει το original, όλοι οι φόβοι μας για την αλλοίωση του θρύλου, που ακούει στο όνομα Resident Evil 2, εξαλείφθηκαν στην πρώτη κιόλας ώρα. Ό,τι αλλαγές έγιναν, έγιναν για καλό. Το παιχνίδι είναι ταυτόχρονα γνώριμο, ασφυκτικά νοσταλγικό και άγνωστο. Άγνωστο όχι γιατί δεν γνωρίζεται, αλλά γιατί έχει διαμορφωθεί έτσι, ώστε να “απειλεί” ακόμα και τους βετεράνους του Resident Evil franchise.
Η ιστορία ξεκινάει με τον νεοσύλλεκτο αστυνομικό, Leon Kennedy και τη φοιτήτρια, Claire Redfield να καταφθάνουν στη Raccoon City, της οποίας οι κάτοικοι έχουν μολυνθεί από έναν ιό, που τους μετέτρεψε σε ζωντανούς – νεκρούς. Προσπαθώντας να βρουν ένα ασφαλές μέρος, αλλά και απαντήσεις, οι δυο τους κατευθύνονται στο αστυνομικό τμήμα της πόλης, μόνο και μόνο για να μπλέξουν ακόμα περισσότερο…
Η πλοκή έχει μείνει, κατά κύριο λόγο, απαράλλαχτη και χωρίζεται ανάμεσα σε τέσσερα διαφορετικά σενάρια, δυο για κάθε πρωταγωνιστή. Υπάρχουν μερικά κοινά σημεία, όμως ο κάθε χαρακτήρας έχει τη δικιά του ιστορία, χαρακτήρες που συναντάει και εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσει. Τα πιο κομβικά σημεία της ιστορίας έχουν μείνει ανέπαφα, όμως υπάρχουν κάποιες αλλαγές που βελτιώνουν την ποιότητα του σεναρίου, υψώνοντάς το στα σημερινά απαιτητικά standards. Οι αντιδράσεις των χαρακτήρων και η αλληλεπίδραση μεταξύ τους είναι πιο ρεαλιστική, όπως και ο τρόπος που συμβαίνουν κάποια πράγματα.
Παρόλα αυτά, το αστυνομικό τμήμα της Raccoon City δεσπόζει μπροστά μας σχεδόν απαράλλαχτο και πιο επιβλητικό από ποτέ, όπως και όλα τα πλάσματα που κρύβει. Οι πρωταγωνιστές μας περνάνε τα πάνδεινα εκ νέου και μας γίνονται ξανά αγαπητοί, αν και θα θέλαμε να υπήρχε περισσότερη αλληλεπίδραση ανάμεσα στα δυο σενάρια. Όταν και οι δυο παίκτες περνάνε από την ίδια τοποθεσία, κάνοντας τα ίδια πράγματα, σαν να μην υπάρχει ο άλλος, πρόκειται για μια χαμένη ευκαιρία να δημιουργηθεί κάτι πιο περίπλοκο, πλούσιο και ρεαλιστικό, που θα μπορούσε να βοηθήσει περαιτέρω στην εμβύθιση του παίκτη στον κόσμο που έχει δημιουργήσει η Capcom.
Όμως αυτό που πραγματικά έχει σημασία είναι ο τρόμος και η επιβίωση. Το Resident Evil 2 ήταν και είναι ένας από τους βασικότερους στυλοβάτες του survival horror. Παρόλο που το remake άφησε πίσω του τις στημένες κάμερες και τα tank controls, αντικαθιστώντας τα με την “πάνω από τον ώμο” οπτική, η Capcom φρόντισε να μας κάνει να νιώθουμε άβολα και ανασφαλείς σε κάθε μας βήμα.
Αυτό που έκανε το original τόσο “επικίνδυνο” ήταν οι περιορισμοί του. Όταν δεν μπορείς να δεις τι παραμονεύει στην επόμενη γωνία, τα γιατρικά σου έχουν σχεδόν τελειώσει και το τελευταίο σου save ήταν πριν από πολλή ώρα, αγχώνεσαι. Φυσικά, στο remake η οπτική μας έχει μεγαλώσει. Η κάμερα γυρνάει κατά βούληση και πλέον έχουμε τα autosaves, τι πειράζει αν πεθάνουμε στην επόμενη γωνία;
Αυτομάτως, το Resident Evil 2 εν έτει 2019 δεν γίνεται να κρατήσει όλους τους μηχανισμούς του πρότυπου. Έτσι, αναθεωρεί και το κάνει με επιτυχία. Το remake σπάει κάποια φράγματα ασφαλείας και σε συνδυασμό με τα περιορισμένα γιατρικά και πυρομαχικά, μάς οδηγεί στα μεγαλεία του κλασικού survival horror.
Τα loading screens του 1998 έχουν εξαφανιστεί. Πλέον, όλοι οι χώροι του Resident Evil 2 είναι μια ενιαία τοποθεσία, με το level design να διαπρέπει μεγαλειωδώς. Αυτό σημαίνει πως όταν εσείς μπορείτε να περάσετε μια πόρτα χωρίς καθυστέρηση, το ίδιο μπορούν να κάνουν και τα zombies και όλα τα υπόλοιπα πλάσματα.
Ο κίνδυνος σάς ακολουθά από δωμάτιο σε δωμάτιο, για αυτό πρέπει να σκεφτείτε καλά που θα πάτε, ποιους εχθρούς θα εξοντώσετε και ποιους έχετε την πολυτέλεια να προσπεράσετε, χωρίς να σας ακολουθήσουν στο επόμενο δωμάτιο. Έπειτα, η Capcom θέλησε να εξαλείψει την ελάχιστη αίσθηση ασφαλείας που μας αφήνουν οι ρεαλιστικοί εχθροί και οι στενοί, αφιλόξενοι χώροι, φέρνοντας τον απόλυτο κυνηγό στο διάβα μας.
Η στιγμή που ο πανικός καθιερώθηκε μέσα μας ήταν όταν επιστρέψαμε στην κεντρική είσοδο του αστυνομικού τμήματος (ένα από τα ελάχιστα safe rooms του original), με την αίσθηση ότι θα μπορέσουμε να ξαποστάσουμε για λίγο, μόνο και μόνο για να δούμε μια από τις πόρτες του πάνω ορόφου να ανοίγει και τον Mr. X να βαδίζει με θράσος προς το μέρος μας.
Ο Tyrant δεν νοιάστηκε ούτε για τη γραφομηχανή που κάνουμε save, ούτε για το σεντούκι, που αφήνουμε όσα αντικείμενα δεν θα μας χρειαστούν άμεσα, μιας και ο αριθμός των πραγμάτων που μπορούμε να κουβαλήσουμε είναι περιορισμένος. Όχι, στο remake δεν υπάρχει “safe” room. Φυσικά, οι αξέχαστοι γρίφοι του Resident Evil 2 επιστρέφουν, κάποιοι ελαφρώς αλλαγμένοι και κάποιοι εντελώς καινούργιοι. Άλλη μια έντονη δόση νοσταλγίας που έχει ενωθεί με το άγνωστο αρμονικά. Μην γελιέστε όμως. Ό,τι άβολο μηχανισμό αφαίρεσε η Capcom, τον αναπλήρωσε με έναν νέο, καταφέρνοντας να φέρει το survival horror στο επίπεδο που πρέπει. Έπειτα, όπως προαναφέραμε, κάποια πράγματα έχουν αντικατασταθεί για να ταιριάζουν στη σημερινή εποχή.
Οι τεράστιες αράχνες και τα κινούμενα φυτά έχουν αντικατασταθεί με… κάτι άλλο και αυτό λειτουργεί προς όφελος της συνολικής εμπειρίας. Η Capcom απέφυγε τα πράγματα που θα επιβάρυναν τη συνολική ποιότητα. Αντιθέτως, καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, βλέπουμε εξαιρετικά animations και physics, καθώς και ποιοτικές ερμηνείες από τους χαρακτήρες, κεντρικούς και μη.
Με τους εχθρούς να έχουν ένα πλούσιο μοτίβο απρόβλεπτων κινήσεων, είδαμε και μερικά απρόβλεπτα αποτελέσματα. Ορισμένες φορές, υπήρξαν προβλήματα στο clipping, με τα άκρα των εχθρών να περνάνε μέσα από αντικείμενα, όμως το συγκεκριμένο θέμα το θεωρούμε σχεδόν αμελητέο, μπροστά στο συνολικό αποτέλεσμα.
Η Capcom αξιοποίησε τη RE Engine στο έπακρο, δημιουργώντας κάθε αποπνικτική τοποθεσία εκ νέου. Το gunplay είναι απολαυστικό και ανταποκρίνεται εξαίρετα, με το περιορισμένο οπλοστάσιο να… ακρωτηριάζει τους εχθρούς με διαφορετικούς τρόπους. Κάθε σφαίρα καταστρέφει και ένα κομμάτι από τα zombies και η παραμόρφωση είναι τόσο ρεαλιστική, που καταλήγει να γίνει έως και αποκρουστική.
Όλα όσα προαναφέραμε ισχύουν για κάθε δυσκολία του Resident Evil 2 remake. Είτε παίζετε στο assisted, είτε στο normal και το hardcore, ο τρόμος θα αντηχεί σε κάθε δωμάτιο και η επιβίωση θα είναι ο βασικός σκοπός σας. Αν όμως νοσταλγείτε την εποχή που τα saves ήταν μετρημένα, τότε το hardcore είναι η απολυτή δυσκολία.
Στο hardcore τα μικρά και θαυματουργά ink ribbons επιστρέφουν, που σημαίνει ότι μαζί με όλα τα παραπάνω θα πρέπει να ανησυχείτε και για το πότε και που θα πάτησετε save. Το autosave εξαφανίζεται και ο πανικός με τη στρατηγική σκέψη διπλασιάζονται.
Η διάρκεια του κάθε σεναρίου κυμαίνεται γύρω στις 7 με 8 ώρες, την πρώτη φορά που θα παίξετε και μπορεί να μειωθεί στις 2 με 3 ώρες όταν ξέρετε τι να κάνετε. Παρόλα αυτά, το παιχνίδι προσφέρει τέσσερα διαφορετικά σενάρια, με ενδιαφέροντα collectibles και μερικά extra modes που προσφέρουν αρκετό replayability.
Στην αρχή του κειμένου αναφέραμε πως η Capcom παραδίδει μαθήματα για το πώς πρέπει να γίνονται τα remake. Δεν το είπαμε από επιπολαιότητα. Το remake του Resident Evil 2 έχει φτιαχτεί με σεβασμό προς το original και όπου έχει αλλάξει, έχει αλλάξει με πολλή προσοχή και φροντίδα. Αναμενόμενα όμως, η μεγαλύτερη διαφορά από το 1998 μέχρι τώρα είναι ο τεχνικός τομέας.
Με λίγα λόγια, η RE Engine προσφέρει ένα αιματηρό υπερθέαμα, με μερικά μικρά ελαττώματα. Το βασικότερο τεχνικό πρόβλημα του τίτλου εντοπίζεται στις αντανακλάσεις του περιβάλλοντος (screen space reflections), με μερικές από αυτές να μην αποδίδονται σωστά. Το πρόβλημα είναι λιγότερο εμφανές στις elite κονσόλες (PlayStation 4 Pro / Xbox One X), όμως παραμένει.
Στο PlayStation 4, οπού έγινε και το review, το παιχνίδι έχει ανάλυση 1080p, ενώ στις elite κονσόλες η ανάλυση είναι υψηλότερη. To PS4 Pro προσφέρει 1620p και το Xbox One X στοχεύει σε 4K, όμως παρατηρούνται μερικές ατέλειες. Όσον αφορά το frame rate, το απλό PS4 προσφέρει 45 με 50 fps, με μερικές πτώσεις στις πιο “απαιτητικές” σκηνές.
Από την άλλη, οι elite κονσόλες προσφέρουν σχεδόν σταθερά 60 fps, όμως σε ορισμένα σημεία παρουσιάζουν μικρές πτώσεις. Σε γενικές γραμμές, το Xbox One X φαίνεται να είναι η πιο σταθερή έκδοση.
Μια σύντομη, αλλά ειδική αναφορά θα θέλαμε να κάνουμε στον ήχο του remake. Η δουλειά που έχει γίνει είναι εξαιρετική, προκαλώντας ανατριχίλα (όπως και τα βήματα του Mr. X στο ξύλινο πάτωμα). Μάλιστα, πρόκειται για ένα από τα καλύτερα δείγματα binaural audio (3D ήχου) σε παιχνίδι και σας συνιστούμε να το παίξετε με ακουστικά για την καλύτερη (και πιο τρομακτική) δυνατή εμπειρία.
Συμπέρασμα
Το Resident Evil 2 του 2019 είναι το απόλυτο remake. Είναι φτιαγμένο με προσοχή και φροντίδα, ξυπνώντας αναμνήσεις εικοσαετίας και προσφέροντάς νέες που θα μας μείνουν χαραγμένες. Η Capcom μας υπενθυμίζει γιατί το Resident Evil franchise έχει καθιερωθεί δικαίως ως μια από τις σπουδαιότερες σειρές παιχνιδιών και μας προσκαλεί πίσω στο κλασικό, αγνό survival horror. Η Raccoon City σας περιμένει.
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του Review.