Πληροφορίες
Τίτλος: Project CARS 3
Διαθέσιμο σε: PC / PlayStation 4 / Xbox One
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Slightly Mad Studios
Εκδότρια Εταιρεία: Bandai Namco Entertainment
Είδος: Racing
Ηλικίες: 3+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 28 Αυγούστου 2020
Η σειρά Project Cars στιγματίστηκε από τους πρώτους δύο τίτλους ως μια από τις απαιτητικότερες racing simulation σειρές της γενιάς. Λόγω του ρεαλισμού που προσέφερε, κέρδισε αρκετούς fans, όμως και επικριτές και όχι άδικα μιας και τα δύο πρώτα παιχνίδια ήταν υπερβολικά βασανιστικά για τον μέσο gamer. Η Slightly Mad Studios με το Project Cars 3 κάνει μια στροφή 180 μοιρών, αποφεύγοντας αυτήν την προσομοίωση της πραγματικής οδήγησης και πηγαίνει σε κάτι εμφανώς πιο προσιτό και arcade. Αυτό το γεγονός θα “σοκάρει” τους die-hard φίλους της σειράς, ιδιαίτερα όταν τρέξουν τον πρώτο αγώνα τους στο PC3. Πλέον, η Slightly Mad Studios έχει μπει σε διαφορετικό μονοπάτι και το πόσο επιτυχημένα θα πάρει αυτή τη στροφή είναι κάτι που θα αναλύσουμε στο τρέχον review.
Το Project Cars 3 αποτελεί σύμφωνα με τον CEO του στούντιο παραγωγής, τον πνευματικό διάδοχο του Need for Speed Shift. Αυτό από μόνο του αποκαλύπτει την πιο arcade φύση του παιχνιδιού. Η αλήθεια είναι ότι το νέο αυτό μέλος της σειράς έχει επιρροές και από άλλα racing games του είδους όπως τα Forza Motorsport ή το Grid. Το πρώτο πράγμα που παρατηρούμε είναι ο μετρητής XP που βρίσκεται στο πάνω μέρος της οθόνης και γεμίζει με τους τυπικούς τρόπους όπως για παράδειγμα, κάνοντας drifting, οδηγώντας σε υψηλές ταχύτητες, προσπερνώντας αντιπάλους και πραγματοποιώντας perfect turns. Το progression βασίζεται πλέον αποκλειστικά στα XP ενώ μάλιστα υπάρχει leveling όχι μόνο για τον οδηγό αλλά και για το κάθε όχημα ξεχωριστά. Πέραν αυτού, υπάρχουν τα credits για την αγορά νέων οχημάτων αλλά και για την αγορά αναβαθμίσεων.
Το Career Mode που αποτελεί το βασικότερο και μεγαλύτερο mode του Project Cars 3 έχει αναδημιουργηθεί από το μηδέν και πλεον χωρίζεται σε διάφορα events μοιάζοντας αρκετά σε αυτό του Gran Turismo. Πλέον δεν είναι όλες οι κατηγορίες ανοιχτές εξ αρχής αλλά θα ξεκινήσετε υποχρεωτικά από τη χαμηλότερη κατηγορία (Road E) και θα ανεβαίνετε σταδιακά τα events μέχρι τις πιο γρήγορες κατηγορίες. Η πρόοδος στο PC3 δεν βασίζεται τόσο στο αν κερδίζετε τον κάθε αγώνα αλλά περισσότερο στο αν ολοκληρώνετε τα τρία objectives του κάθε event. Κάθε objective από τα εκατοντάδες που υπάρχουν βοηθάει στο να ξεκλειδώσουν οι επόμενες κατηγορίες, όμως για τους πιο ανυπόμονους υπάρχει και η επιλογή για το “άνοιγμα” αυτών των κατηγοριών μέσω credits. Τα credits στο παιχνίδι κερδίζονται δύσκολα, έτσι είναι φυσιολογικό και θεμιτό να μένετε περισσότερο στο ίδιο όχημα και στην ιδια κατηγορία πριν μεταβείτε στην επόμενή.
Γενικά, το στήσιμο της καριέρας είναι αρκετά πιο άμεσο και προσιτό αλλά πάσχει από ορισμένες “ασθένειες” με την σημαντικότερη την έλλειψη επιλογής για αλλαγή των γύρων των αγώνων που στην πλειοψηφία τους είναι αρκετά μικροί σε διάρκεια και ολοκληρώνονται σε λίγα μόλις λεπτά. Εκτός από αυτό, οι φίλοι της σειράς θα πρέπει να συνηθίσουν την έλλειψη των pit stops των προηγούμενων παιχνιδιών αλλά και άλλων περιορισμών στο gameplay που θα αναφέρουμε παρακάτω. Τα events είναι πολυάριθμα χωρίς να έχουν όμως την απαιτούμενη ποικιλία για να υποστηρίξουν ένα τόσο μεγάλο career mode και διαχωρίζονται σε απλούς αγώνες, αγώνες sprint σε μη κυκλική πίστα, στα Breakouts κατά τα οποία μαζεύετε πόντους με το να σπάτε αντικείμενα στην πίστα, τα Pace Setter στο οποίο κάνετε τρεις γύρους προσπαθώντας να διατηρήσετε τον καλύτερο μέσο όρο των χρόνων σας και τέλος το Hot Lap.
Αυτό όμως που μπορεί να κρατήσει το ενδιαφέρον του παίκτη είναι η τεράστια ποικιλία στις τοποθεσίες και τις πίστες (συνολικά 121 layouts), η μεγάλη γκάμα οχημάτων (211 στο σύνολο με πολλά μοντέλα του 2020 και πολλά all time classics) και οι αλλαγές καιρικών συνθηκών, ώρας αλλά και εποχής. Όλα τα παραπάνω ήταν ήδη γνωστά βέβαια από τα προηγούμενα παιχνίδια και κυρίως από το Project Cars 2, αλλά είναι σίγουρα ευχάριστο ότι μπορούμε να τα βρούμε και εδώ.
Ο χειρισμός των οχημάτων επαναπροσδιορίστηκε από τη Slightly Mad Studios λαμβάνοντας υπόψη τα παράπονα κυρίως για την δυσκολία του χειρισμού με controller, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των προηγούμενων τίτλων. Πολλοί πάσχιζαν απλά να κρατήσουν το όχημα τους εντός δρόμου ή περνούσαν αμέτρητες ώρες στο menu για να βρουν τις κατάλληλες για αυτούς ρυθμίσεις. Πλέον, το κράτημα των οχημάτων είναι πολύ καλύτερο και το πάτημα αρκετά πιο σταθερό αν και για να επιτευχθεί αυτό αφαιρέθηκε ένα βασικό χαρακτηριστικό: η φθορά των ελαστικών. Ο χειρισμός και τα physics σε γενικές γραμμές είναι αρκετά καλού επιπέδου αν και υπάρχουν ακόμη περισσότερα features που αφαιρέθηκαν τελείως. Μέσα σε αυτά δυστυχώς και το damage των οχημάτων που είναι μόνο οπτικό και δεν έχει καμία επιρροή στο performance των οχημάτων.
Με την τροποποίηση των βοηθημάτων ή της δυσκολία της AI μπορεί πλέον και ο πιο αρχάριος παίκτης να κερδίσει αγώνες. Βέβαια, όσα περισσότερα assists ενεργοποιούμε, τόσο χαμηλότερα XP κερδίζουμε. Αυτό σημαίνει ότι οι καλύτεροι παίκτες κερδίζουν ελαφρώς καλύτερα rewards (έως και 30% περίπου περισσότερα XP). Όσον αφορά την AI των αντιπάλων, έχει και αυτή αναπροσαρμοστεί. Μπορούμε να πούμε πως ναι μεν είναι γενικα πιο έξυπνη, αλλά υπάρχουν κάποια “κενά” ή bugs με τους αντιπάλους να κάνουν υπερβολικά άκυρες μετακινήσεις πολλές φορές χτυπώντας μας χωρίς λόγο. Πάντως υπάρχει ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός αντιπάλων μέσα στην πίστα που μπορεί να φτάνει και τα 30 οχήματα ταυτόχρονα σε έναν αγώνα. Αν κάτι είναι αρκετά βελτιωμένο στο PC3 είναι ο τρόπος αναβάθμισης των οχημάτων με την εγκατάσταση νέων parts αλλά και οι επιλογές στην εξωτερική εμφάνιση των αυτοκινήτων.
Πέρα από το Career υπάρχουν τα κλασικά Free Race mode, αλλά και τα Online modes οπως τo Rivals στο οποίο πρέπει να καταχωρήσετε τον καλύτερο σας χρόνο στα online leaderboards με την ανταμοιβή να ποικίλει ανάλογα με το πού θα βρίσκεστε χρονικά σε σχέση με τους άλλους παίκτες. To online φυσικά έχει και real time racing μέσω του Quick race που σας “πετάει” αυτόματα στον επόμενο διαθέσιμο αγώνα (ανάλογα με το επίπεδό σας), τα Scheduled events, events δηλαδή που προγραμματίζονται περίπου κάθε δέκα λεπτά της ώρας στο στυλ αυτών που συναντήσαμε στο GT Sport, ενώ υπάρχουν και τα lobbies.
Φαίνεται πως αυτή η μετάβαση της Slightly Mad Studios στο sim-cade στυλ παιχνιδιού μεταφέρει και άλλα “κουσούρια” και αυτά είναι τεχνικής κυρίως φύσεως. Αρχικά, ο γενικοτερος οπτικός τομέας είναι σίγουρα πιο παρωχημένος σε σχέση με άλλα αντίστοιχα παιχνίδια, ενώ για κάποιο λόγο τα γραφικα του PC3 φαίνονται να είναι κατώτερα και από αυτά των προκατόχων του. Ναι μεν, σχεδιαστικά έχουμε πιο εξωτικές τοποθεσίες όσων αφορά της πίστες αλλά τεχνικά, η ανάλυση, οι σκιές, οι φωτισμοί και τα textures είναι αρκετά κατώτερα των περιστάσεων. Το παιχνίδι θέτει ως στόχο τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο και φαίνεται πως πασχίζει να τα κρατήσει όταν υπάρχουν αγώνες με πολλά οχήματα. Επίσης, στο PS4 που πραγματοποιήθηκε το review είχαμε πολλά crashes του παιχνιδιού, ακόμη και με τα τελευταία updates. Τέλος, κάτι ακόμη αξιοπερίεργο είναι πως δεν μπορούμε να δούμε το replay στο τέλος του αγώνα αλλά πρέπει να το αποθηκεύσουμε πρώτα και να το δούμε από το κεντρικό μενού ενώ και το Photo Mode είναι πολύ πρόχειρο και δυσλειτουργικό.
Συμπέρασμα
Το Project Cars 3 από την μια, είναι ικανό να “ξενερώσει” το φανατικό του κοινό και από την άλλη με την στροφή του σε πιο arcade στυλ μπορεί να κερδίσει ορισμένους νέους παίκτες. Είναι ένα racing game που δείχνει ότι βρίσκεται σε μεταβατικό – πειραματικό στάδιο, με πολλά προβλήματα και σοβαρές ελλείψεις αλλά πλούσιο περιεχόμενο και με δυνατές βάσεις όσον αφορά το στήσιμο των modes γενικότερα. Σίγουρα ακόμη δεν μπορεί ακόμη να σταθεί μπροστά στα μεγαθηρια του είδους (Forza, Gran Turismo, Dirt), όμως έχει τις προδιαγραφές με το επόμενο παιχνίδι της σειράς να φτάσει πιο κοντά τους. Μέχρι τότε, το Project Cars 3 μπορεί έχει τη θέση της “εναλλακτικής” επιλογής στους φίλους των αγώνων ταχύτητας.
Βαθμολογία: 7/10
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.