Η εταιρεία αναλύσεων CIRP πραγματοποίησε μια έρευνα στην Αμερική με δείγμα καταναλωτές που αγόρασαν iPhone, iPad, Mac ή Apple Watch κατά το τρίμηνο Απρίλιος-Ιούνιος. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι χρήστες έδωσαν περισσότερα χρήματα απ’ ότι τα προηγούμενα τρίμηνα.
Η τάση έως τώρα γενικά στη βιομηχανία είναι να μεγαλώνει ο κύκλος της αναβάθμισης, δηλαδή οι χρήστες κρατούν για περισσότερο καιρό τα τηλέφωνά τους, προτού προβούν σε αγορά νέου. Κατά το διάστημα των 12 μηνών, μέχρι τον Ιούνιο, το 37% των καταναλωτών που αγόρασαν νέο τηλέφωνο, είχαν προηγούμενη συσκευή που την κράτησαν έως και 2 χρόνια. Το 30% είχε συσκευή για 3 χρόνια ή και παραπάνω, προτού αγοράσει νέα.
Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ποια ήταν τα δημοφιλέστερα μοντέλα που πωλήθηκαν κατά το ίδιο τρίμηνο. Τα iPhone 12 Pro Max και iPhone 11 ήταν αυτά που σημείωσαν τις περισσότερες πωλήσεις, φτάνοντας το καθένα το 23% του συνόλου. Τα 4 μοντέλα iPhone 12 έφτασαν το 63%. Την ίδια περίοδο έναν χρόνο νωρίτερα, το iPhone 11 είχε φτάσει το 65% των πωλήσεων.
Τα λιγότερο δημοφιλή μοντέλα ήταν τα iPhone 12 mini και iPhone XR, τα οποία έφτασαν το 5%.
Η μέση τιμή πώλησης ανέβηκε σαφώς, αφού το δημοφιλέστερο μοντέλο ήταν και το πιο ακριβό και έφτασε πλέον τα 869 δολάρια, σημαντικά υψηλότερη τιμή σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Τέλος, σημειώνεται ότι η Apple αύξησε τις πωλήσεις της μέσω των δικών της καταστημάτων σημαντικά (τόσο online, όσο και σε φυσικό κατάστημα). Τα 2/3 του συνόλου στις ΗΠΑ βέβαια συνεχίζουν να πωλούνται μέσω των παρόχων.
Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης