Οι αναλυτές της εταιρείας Canalys δηλώνουν ότι η αγορά των smartphones άρχισε πλέον την κάθοδο, με τους δύο μεγαλύτερους “παίκτες”, Apple και Samsung, να έχουν χάσει τα ποσοστά που είχαν πέρυσι.

Η Apple κατάφερε να πλασαριστεί στην 1η θέση για το 4ο τρίμηνο του 2018 και συνολικά στη 2η θέση για το 2018. Παρ’ όλα αυτά, η πτώση της σε ετήσια βάση αγγίζει το 7%, ενώ το μερίδιο της Samsung επίσης έπεσε κατά 5%. Στην αντίπαλη γωνία, τα κινεζικά brands δείχνουν να κερδίζουν έδαφος.

Το iPhone XR ήταν το κορυφαίο μοντέλο της Apple με 22 εκατ. κομμάτια, ενώ από τα premium μοντέλα, το iPhone XS Max έφτασε τα 14 εκατ. και ήταν αρκετά πιο δημοφιλές από το μικρότερο μοντέλο, iPhone XS, που έφτασε τα 9 εκατ.

Οι απογοητευτικές πωλήσεις στην Κίνα αποτελούν πλήγμα για την Apple, καθώς συνέβαλαν στο 15% της πτώσης των πωλήσεων iPhone, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Δυστυχώς, η Apple αποφάσισε πριν μερικούς μήνες ότι δεν θα ανακοινώνει πλέον επισήμως αριθμούς, οπότε όλοι οι υπολογισμοί έρχονται από αναλυτές.
Συγκεκριμένα, η Canalys, η εταιρεία που παρέχει τα νούμερα που έχουμε, πιστεύει ότι η Apple χρειάζεται να προσφέρει και φθηνότερα iPhone στην αγορά, το οποίο βασίζουν στις υψηλότερες πωλήσεις του iPhone XR.

Όσον αφορά τη Samsung, οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 23 εκατ. σε σχέση με το 2017 και έφτασαν τα 294 εκατ., πιο κάτω από τους στόχους τους για το 2018 που ήταν στα 320 εκατ. Η εταιρεία ήδη έχει δηλώσει τη στροφή της πλέον στις φθηνότερες entry-level και mid-range σειρές, δίνοντάς τους πλουσιότερα χαρακτηριστικά, όπως είδαμε πρόσφατα από τη νέα σειρά “Galaxy M”, θυσιάζοντας τα περιθώρια κέρδους για να ανακτήσει το χαμένο έδαφος.

Η Huawei είδε εντυπωσιακή αύξηση που φτάνει το 34,5% σε ετήσια βάση και ακόμα μεγαλύτερη κατά το 4ο τρίμηνο του 2018 (47,3%). Έσπασε το ρεκόρ της για το μερίδιο στην αγορά της Κίνας, ενώ κατάφερε να πωλήσει περισσότερα τηλέφωνα εκτός Κίνας (40% εγχώριες πωλήσεις έναντι 60% στον υπόλοιπο κόσμο).

Η Canalys σημειώνει ότι η εικόνα της Huawei ως τεχνολογικός πρωτοπόρος με τις πολλαπλές κάμερες και τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στα κινητά, έχει βελτιώσει το brand image της. Παρ’ όλα αυτά ο εμπορικός πόλεμος ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα θα αποτελέσει πρόκληση για την εταιρεία μέσα στο 2019.

Την 4η θέση για το 2018 κατέκτησε η Xiaomi, περνώντας την Oppo, καθώς σημείωσε επίσης εξαιρετική αύξηση στις πωλήσεις της, με ποσοστό που φτάνει το 31,6%. Η Oppo είδε σημαντική αύξηση κατά το 4ο τρίμηνο (20,6%), αλλά συνολικά για το 2018 ανέβηκε κατά 6,9%, το οποίο της στοίχισε την 4η θέση και έτσι βρίσκεται στην 5η. Το 2019 θα έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, καθώς πρόσφατα η εταιρεία απέκτησε έδρα στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης