Σύμφωνα με στοιχεία της Counterpoint Research, η παγκόσμια αγορά των smartphones συρρικνώθηκε κατά περίπου 2-3% το 2018. Σημαντική αύξηση είδε όμως η κατηγορία των premium smartphones (άνω των 400 δολαρίων).
H συγκεκριμένη κατηγορία είδε αύξηση της τάξης του 18% μέσα στο 2018. Υπεύθυνες γι’ αυτήν την αύξηση ήταν κατά κύριο λόγο η Apple και η Samsung, που συνδυαστικά ευθύνονται για το 73% όλων των πωλήσεων. Η Huawei είδε επίσης σημαντική αύξηση σε ετήσια βάση που φτάνει το 97% σε αυτήν την κατηγορία, με τις σειρές P20 και Mate 20 να βοηθούν στην αύξηση της μετοχής της εταιρείας κατά 10%.
Αν χωρίσουμε σε κομμάτια την premium κατηγορία, οι περισσότερες πωλήσεις ήταν στην κατηγορία 400-600 δολάρια. Η Apple συνεχίζει να ηγείται σε αυτόν τον τομέα, αλλά τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση την είδε η OnePlus, που βελτίωσε τις επιδόσεις της στην αγορά της Ινδίας, αλλά σημαντικό ρόλο έπαιξε και η συνεργασία της με την T-Mobile για την αγορά των ΗΠΑ.
Στην υποκατηγορία των smartphones άνω των 800 δολαρίων, η Apple ήταν ξεκάθαρος νικητής. Για την ακρίβεια, το μερίδιό της, σύμφωνα πάντα με την Counterpoint Research, έφτασε το 80%. Τα μερίδια της Samsung και της Huawei στο συγκεκριμένο κομμάτι δεν γνωστοποιήθηκαν, αλλά η κατηγορία αυτή γίνεται όλο και πιο δημοφιλής.
Πρώτη φορά είδαμε κινητά σε αυτές τις τιμές το 2017, κατά το οποίο το σύνολο των συσκευών έφταναν το 8%. Για το 2018 και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο του 2018, οι ultra-premium συσκευές έφτασαν νέο ρεκόρ με 48%.
Η Counterpoint Research πιστεύει ότι η ανοδική πορεία της υποκατηγορίας των ultra-premium smartphones θα συνεχιστεί, χάρη στις κυκλοφορίες των νέων 5G μοντέλων, αλλά και των αναδιπλούμενων τηλεφώνων. Και ενώ από την έρευνα φαίνεται ότι οι καταναλωτές δίνουν περισσότερα χρήματα για τις συσκευές τους, τα δεδομένα δείχνουν ότι κρατούν τις συσκευές τους περισσότερο καιρό.
Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης