«Ψήφο εμπιστοσύνης» στις πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες, για την πληρωμή αγορών μέσω Ίντερνετ, δίνουν οι Έλληνες καταναλωτές, καθώς περισσότερο από το ένα τρίτο έχει χρησιμοποιήσει κάρτα για τις online συναλλαγές του. Με το δεδομένο ότι οι ηλεκτρονικές αγορές αναμένεται να σημειώσουν σταθερή αύξηση στην Ευρώπη, με ρυθμό 12% ετησίως έως το 2018, ο αριθμός των Ελλήνων, που χρησιμοποιούν κάρτες για τις online αγορές τους, αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά. Σύμφωνα με έρευνα, που πραγματοποίησε η First Data, παγκόσμιος πάροχος υπηρεσιών και λύσεων στην αγορά πληρωμών, τρεις στους πέντε χρήστες πιστωτικών καρτών και ένας στους δύο χρήστες χρεωστικών καρτών, στην Ελλάδα, προτίθενται να αυξήσουν τη χρήση των καρτών τους, εάν λάβουν τα κατάλληλα κίνητρα.
Πιο συγκεκριμένα, φαίνεται ότι η χρήση των χρεωστικών καρτών δείχνει να έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να αυξηθεί στην Ελλάδα, εφόσον όμως προσφερθούν κάποια κίνητρα (όπως συλλογή πόντων, προσφορές, μειωμένος ΦΠΑ), ιδιαίτερα για τους χρήστες ηλικίας 25-45 ετών. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι αν και 9 στους 10 Έλληνες γνώριζαν τις χρεωστικές/πιστωτικές κάρτες, μόλις οι μισοί κατείχαν χρεωστική κάρτα και μόνο το ένα τρίτο αυτών είχαν στην κατοχή τους μια πιστωτική κάρτα. Περισσότεροι από τους μισούς κατόχους χρεωστικών καρτών έχουν αυξήσει τη χρήση της κάρτας τους, τα τελευταία χρόνια, με στόχο την καλύτερη διαχείριση των εξόδων.
Στον αντίποδα, σύμφωνα με την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από την εταιρία ερευνών Μillward Brown για λογαριασμό της First Data Hellas, περίπου οι μισοί χρήστες πιστωτικών καρτών αναφέρουν μειωμένη χρήση της κάρτας ως μέσο ελέγχου των δαπανών τους.
Συνολικά, ο αριθμός των ενεργών ελληνικών πιστωτικών καρτών έχει υποστεί μείωση – περισσότερο από 50% – τα τελευταία πέντε χρόνια, ενώ έχουν μειωθεί κατά 40% τα ποσά που χρεώνονται στις κάρτες.
Έλλειψη ενημέρωσης
Η έρευνα κατέδειξε την έλλειψη επαρκούς ενημέρωσης από την πλευρά των τραπεζών προς τους καταναλωτές μη κατόχους καρτών, σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τα οφέλη, που θα μπορούσαν να απολαμβάνουν από τη χρήση καρτών.
Περίπου το 40% όσων δεν έχουν κάρτες, πιστεύουν ότι είναι σε θέση να διαχειρίζονται καλύτερα τις δαπάνες τους αν χρησιμοποιούν μετρητά για τις αγορές τους, παρ’ όλο που η χρήση της κάρτας, στην πραγματικότητα, προσφέρει τη δυνατότητα καλύτερης παρακολούθησης των εξόδων τους.
«Είναι φανερό ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο βελτίωσης σχετικά με την κατοχή και χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών στην Ελλάδα. Με την αναμενόμενη σημαντική αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου (ecommerce) κατά τα επόμενα χρόνια, δημιουργούνται προκλήσεις, αλλά και ευκαιρίες, για τους ελληνικούς Τραπεζικούς Οργανισμούς», σχολίασε, αναφερόμενος στα αποτελέσματα της έρευνας ο διευθύνων σύμβουλος της First Data Hellas, κ. Espen Tranoy.
Η έρευνα
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη διενέργεια τηλεφωνικών συνεντεύξεων σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.000 ατόμων στην Ελλάδα, γυναικών και ανδρών, ηλικίας μεταξύ 25 και 65 ετών. Το χρονικό πλαίσιο της έρευνας ήταν μεταξύ 25 Αυγούστου και 10 Σεπτεμβρίου 2014 και αφορούσε καταναλωτές κατοίκους Αττικής, Θεσσαλονίκης, Βόρειας Μακεδονίας (Υπόλοιπη Μακεδονία και Θράκη), Κεντρικής Ελλάδος (Ήπειρος, Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα), καθώς και Νότιας Ελλάδος (Πελοπόννησος και Κρήτη).
ΠΗΓΗ: Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας – ΣΕΠΕ (sepe.gr)