Πληροφορίες

Τίτλος: Watch Dogs Legion
Διαθέσιμο σε: PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X
Δοκιμάστηκε σε: PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: Ubisoft Toronto
Εκδότρια Εταιρεία: Ubisoft
Είδος: Action / Adventure / Shooter
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 29 Οκτωβρίου 2020 (PC / PS4 / XB1)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Watch Dogs είναι μια σειρά παιχνιδιών που “εγκαταστάθηκε” στις ζωές μας το 2014, παντρεύοντας τη sandbox περιπέτεια με το hacktivism. Έχοντας ως βασικό όπλο τις… ψηφιακές ευκολίες του ηθικού hacking, ο παίκτης αντιμετωπίζει τους “κακούς” σκορπώντας το χάος, καθώς σαμποτάρει οτιδήποτε είχε το θράσος να εμπίπτει στο λεγόμενο “Internet of Things”.

Στη σύντομη ζωή του, το franchise έχει εξελιχθεί και έχει παρουσιάσει δύο τίτλους εντελώς διαφορετικού ύφους. Η σκοτεινή ιστορία εκδίκησης του Aiden Pearce στο μουντό Σικάγο δίνει τη σκυτάλη στο παρδαλόχρωμο αντάρτικο που στήνει ο Marcus Holloway στο San Francisco [Watch Dogs 2 – Review], για να φτάσουμε, αισίως, στο 2020 αναμένοντας την κυκλοφορία του τρίτου, κατά σειρά, Watch Dogs με τον υπότιτλο “Legion”.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μεταφερόμαστε, αυτήν τη φορά, σε ένα δυστοπικό Λονδίνο της post-Brexit εποχής, όπου η τεχνολογία έχει κυριεύσει τις ζωές των ανθρώπων και όλοι είναι φακελωμένοι σε ένα κρατικό δίκτυο παρακολούθησης με την κωδική ονομασία ctOS. Η δεδομένη κοινωνικοπολιτική αστάθεια σε αυτόν τον φανταστικό κόσμο δεν αποδίδεται μόνο στην παραβίαση της ιδιωτικότητας και των δικαιωμάτων “νέας γενιάς” από ένα αυταρχικό καθεστώς, αλλά και στο γεγονός ότι τα αυτοματοποιημένα συστήματα έχουν αντικαταστήσει τον άνθρωπο. Drones που κάνουν παραδόσεις μόνα τους, ταξί χωρίς οδηγό και διάφορες άλλες φουτουριστικές πατέντες συνθέτουν μια ρεαλιστική απεικόνιση ενός μέλλοντος όπου τα πάντα πήγαν στραβά. Φυσικά, η ανεργία βρίσκεται στα ύψη, ο κόσμος νιώθει ανασφάλεια καθώς παρακολουθείται, ενώ αθώοι κατηγορούνται από το κράτος για αδικήματα που δεν διέπραξαν ποτέ.

Ήδη από το δεύτερο παιχνίδι, γίναμε μάρτυρες ενός κυβερνοπόλεμου ανάμεσα στο Σύστημα και μιας οργάνωσης εξεγερμένων πολιτών, της DedSec, η οποία απαρτίζεται από hackers και έχει σκοπό να σαμποτάρει και να ρίξει αυτό το τυρρανικό καθεστώς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ειδοποιός διαφορά με τα προηγούμενα παιχνίδια, βέβαια, είναι πως στο Legion δεν έχουμε στον έλεγχό μας κάποιον ήρωα με προσωπική ατζέντα, που θέλει να εκδικηθεί ή να καθαρίσει το όνομά του. Αυτήν τη φορά, πρωταγωνιστής είναι η κοινωνία στο σύνολό της!

Ο παίκτης μπορεί να ελέγξει αμέτρητους NPCs, αφού τους εντάξει στο δυναμικό της DedSec, συσπειρώνοντας τον κόσμο γύρω από έναν κοινό σκοπό. Κάθε χαρακτήρας βέβαια έχει τη δική του προσωπικότητα και τα ανάλογα κίνητρα στη ζωή, οπότε κάποιοι θα θέλουν να βοηθήσουν αυτόβουλα και άλλοι θα πρέπει να πειστούν.

Είχαμε τη χαρά να δοκιμάσουμε μια πρόσφατη έκδοση του Watch Dogs Legion, για να σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις από παιχνίδι. Λόγω της ιδιαίτερης κατάστασης που βιώνουμε με τον COVID-19, η δοκιμή έγινε σε συνθήκες game streaming, αντί της παραδοσιακής συνάθροισης σε κάποια πόλη του εξωτερικού, όπου συνηθίζαμε να παίζουμε τοπικά. Παρότι το previewing από τον καναπέ μας, κάτω από το κλιματιστικό και με έναν κουβά fast food ήταν μια ευχάριστα πρωτόγνωρη διαδικασία χωρίς άγχη και μπελάδες, οι περιορισμοί που έθεσε το εξ αποστάσεως παιχνίδι ήταν σημαντικοί και πρέπει να επισημανθούν προς αποφυγή παρεξηγήσεων. Για παράδειγμα, το input lag που επέφερε η σύνδεση internet με την πλατφόρμα streaming έγινε εμφανές στο gameplay, μειώνοντας την απόκριση. Ευτυχώς, η ποιότητα του οπτικοακουστικού υλικού δεν επηρεάστηκε, αφού μας αποστάλθηκε απευθείας από τη Ubisoft, ωστόσο δεν κατέστη δυνατό να διαμορφώσουμε απόλυτα γνώμη για το shooting ή την οδήγηση, όσον αφορά την απόκριση και το πόσο ευχάριστα γίνονται ανάμεσα σε όλα τα υπόλοιπα mechanics. Οπότε, όσοι  δείτε το βίντεο, να γνωρίζετε πως δεν ήμασταν μεθυσμένοι, αλλά ΕΦΤΑΙΓΕ ΤΟ ΛΑΓΚ (όσο κλισέ κι αν ακούγεται…)

Το demo που παίξαμε είχε διάρκεια περίπου 4 ώρες, περιελάμβανε 4 story missions και μπόλικες δευτερεύουσες δραστηριότητες, όπως recruitment missions (στρατολόγηση πολιτών), εξατομίκευση των χαρακτήρων, mini games και άλλα πολλά.

Το session άνοιξε με μια αποστολή όπου μαθαίνουμε ότι η DedSec πέφτει θύμα σκευωρίας όταν κατηγορείται από το καθεστώς για βομβιστικές επιθέσεις. Καλούμαστε να αποσοβήσουμε την επικείμενη επίθεση στη Βουλή, στα υπόγεια της οποίας έχει τοποθετηθεί εκρηκτικός μηχανισμός.

Η πρώτη γεύση που παίρνουμε είναι ικανοποιητική, τουλάχιστον σε τεχνικό επίπεδο, όπου γινόμαστε μάρτυρες έντονου ray tracing σε σκηνές με αντανακλάσεις στο νερό, με λάμψεις και εφέ που υποδεικνύουν μια ομαλή μετάβαση στη νέα γενιά, καθώς επιβεβαιώθηκε η χρήση ray tracing στις εκδόσεις του παιχνιδιού για PC και κονσόλες νέας γενιάς. Τα μοντέλα των χαρακτήρων θυμίζουν έντονα προηγούμενα παιχνίδια της εταιρείας, δίνοντας την εντύπωση πως έχουν σχεδιαστεί σε κάποιον generator, χωρίς τη χρήση κάποιου πραγματικού προσώπου. Αυτό, φυσικά, δεν αλλάζει ούτε αργότερα, προβληματίζοντάς μας σχετικά με το πόσο immersive μπορεί να γίνει ένα story mode όπου οι πολυάριθμοι “πρωταγωνιστές” έχουν αυτή την generic εικόνα.

Βγαίνοντας στον ανοιχτό κόσμο του, το Legion μας καλωσορίζει σε ένα επιβλητικό Λονδίνο με μια χαοτική ομορφιά που μας “ψάρωσε”. Η λεπτομέρεια στους δρόμους είναι θεαματική, με μια ιδιαίτερα πυκνή δόμηση και μια συνολικά αντιπροσωπευτική μεταφορά της πόλης, παρά τις φουτουριστικές παρεμβάσεις.

 

Ο κόσμος είναι απίστευτα ζωντανός, με άπειρα πράγματα που μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε, κάτι που δημιουργεί ένα νέο χάος, αυτήν τη φορά, όμως, αποδιοργανωτικό. Το HUD, οι ενδείξεις και τα button prompts γεμίζουν απειλητικά την οθόνη, βάζοντάς μας σε μια διαδικασία γνωριμίας με τους μηχανισμούς που ενδέχεται να κρατήσει αρκετά λεπτά.

Καθώς εξοικειωνόμαστε, αντιλαμβανόμαστε πως αυτό το “ζαλιστικό” HUD είναι, πρακτικά, η βιτρίνα ενός πολύ σύνθετου συστήματος “profiling”. Με το πάτημα ενός πλήκτρου, μπορούμε να σκανάρουμε κάθε πολίτη, κάτι που ήταν δυνατό και στα προηγούμενα παιχνίδια, με τη διαφορά όμως πως, πλέον, ένα νέο υπομενού (deep profiling) γίνεται διαθέσιμο. Σε αυτό μπορούμε να μάθουμε ποια είναι γνώμη του ατόμου για την οργάνωσή μας, καθώς και το πώς μπορούμε να δώσουμε ένα δέλεαρ, αφενός για να μας συμπαθήσει, αφετέρου να μας βοηθήσει στις αποστολές μας. Μάλιστα, υπάρχει και αναλυτικό πρόγραμμα με τη ρουτίνα του ατόμου, που μπορούμε να το συναντήσουμε, αλλά και διάφορες άλλες πληροφορίες που καθιστούν τον κάθε NPC μοναδικό.

Η παραπάνω διαδικασία δεν είναι απλώς ένα gimmick, αλλά η ραχοκοκαλιά του Legion, μιας και κάθε αποστολή απαιτεί διαφορετική προσέγγιση και αξιοποίηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των μελών της ομάδας μας. Για παράδειγμα, η είσοδός μας σε ένα εργοτάξιο γίνεται ευκολότερη όταν χειριζόμαστε έναν οικοδόμο, σε ένα νοσοκομείο με γιατρούς και ούτω καθεξής.

Συναντήσαμε ειδικές ζώνες διαβαθμισμένης πρόσβασης, όπου η είσοδος με μη εξουσιοδοτημένο χαρακτήρα σήμανε συναγερμό και η αποστολή μας έληξε πρόωρα και άδοξα, όχι όμως για πολύ. Στο νέο Watch Dogs δεν συναντήσαμε “Game Over” οθόνες. Για όσο υπάρχουν μέλη, η αποστολή σας συνεχίζεται. Ο χαρακτήρας σας μπορεί να τραυματιστεί, να συλληφθεί ή γενικότερα να πάψει να είναι διαθέσιμος για τον οποιονδήποτε λόγο. Τότε, διαλέγουμε ένα άλλο διαθέσιμο μέλος της DedSec από το μενού και μεταφερόμαστε σε εκείνον.

Όσο για τις απώλειες, ευτυχώς δεν είναι μόνιμες, σε αντίθεση με όσα διαβάζαμε σε παλαιότερα άρθρα, που έκαναν λόγο για “permadeath” και μη αναστρέψιμους θανάτους. Ο ανορθόδοξος τρόπος παιχνιδιού είναι η ειδικότητά μας, κάτι που φροντίσαμε να επιβεβαιώσουμε και στο Legion. Συλληφθήκαμε, σκοτωθήκαμε από σφαίρες, πέφτοντας από τον 4ο όροφο και γενικά δεν… ντραπήκαμε να αποτύχουμε, όμως, σε κάθε περίπτωση, οι χαρακτήρες μας επέστρεψαν λίγα λεπτά αργότερα, με ένα timer να εμφανίζει το ακριβές διάστημα της απουσίας ανά πάσα στιγμή.

Εξαιρετικά ενδιαφέρον βρήκαμε το γεγονός ότι μπορούμε να επισπεύσουμε τις διαδικασίες απελευθέρωσης των συντρόφων μας, στρατολογώντας δικαστικούς ή αστυνομικούς, ενώ είναι σίγουρο πως και τα υπόλοιπα επαγγέλματα θα παρέχουν αντίστοιχες διευκολύνσεις.

Εκτός από την επαγγελματική ταυτότητα των χαρακτήρων έχουμε και μοναδικά σετ από όπλα και skills για τον καθένα, τα οποία είναι και αναβαθμίσιμα μέσα από τα μενού. Το παιχνίδι προσφέρει τη δυνατότητα να δουλέψετε και συνδυαστικά, οπότε μπορείτε να ξεκινήσετε μια αποστολή με έναν χαρακτήρα, που θα ανοίξει τον δρόμο, αλλά να την ολοκληρώσετε με κάποιον άλλον που θα “τελειώσει τη δουλειά”.

Αν επιχειρήσετε να ολοκληρώσετε τις αποστολές αθόρυβα, η αίσθηση του παιχνιδιού θα σας θυμίσει Hitman, με επιρροές στο character switch από το GTA V, μόνο που σε αυτή την περίπτωση οι αστάθμητοι παράγοντες και η τυχαιότητα κάποιων συμβάντων αφαιρούν μέρος της κινηματογραφικότητας, προσδίδοντας βέβαια στη δυναμικότητα του gameplay.

Φυσικά, για τους πιο επιθετικούς παίκτες, υπάρχει ένα πλήρες, λειτουργικό και πλούσιο σε μηχανισμούς shooting system που εξυπηρετεί στην άμεση μάχη. Σε κλασικά μοτίβα, έχουμε ένα γνώριμο cover-based σύστημα με πολλά gadgets και φυσικά αμέτρητες περιβαλλοντικές παγίδες, έτοιμες να αξιοποιηθούν από τους επίδοξους χάκερ. Πρακτικά, οτιδήποτε ηλεκτρικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βόμβα ή αντιπερισπασμός, χωρίς να λείπουν και τα πιο εξειδικευμένα εργαλεία.

Οι γρίφοι υπό μορφή mini puzzle games επιστρέφουν, κάνοντας τα hacking objectives να μοιάζουν με… παρενθέσεις φρεσκάδας, που θα στρεσάρουν για λίγο το μυαλό σας καθώς κάνετε ένα διάλειμμα από την κανονική ροή του τίτλου. Στο demo συναντήσαμε, κυρίως, γρίφους που σχετίζονται με δίκτυα, στα οποία πρέπει να ελέγξουμε τα switches για να ολοκληρώσουμε το κύκλωμα, όμως περιμένουμε στην τελική έκδοση να κάνουν την εμφάνισή τους κι άλλα τέτοια mini-games.

Αρκετά ενδιαφέρουσα βρήκαμε και την αποστολή εντοπισμού με AR reconstruction, όπου συλλέξαμε στοιχεία από κάμερες για να ανασυνθέσουμε εικονικά τη σκηνή που ερευνούσαμε. Δεν ήταν, απαραίτητα, πρωτότυπο, αλλά είχε μια αρκετά ενδιαφέρουσα υλοποίηση και μας έδειξε ότι υπάρχει ποικιλία στα είδη αποστολών που γίνονται διαθέσιμα.

Συνολικά, το demo μάς ικανοποίησε στο τεχνικό και αισθητικό κομμάτι, παρουσιάζοντας ένα άρτιο αποτέλεσμα, όμορφο, με σύντομα loading times κατά τις εναλλαγές χαρακτήρων, και έναν πολυσύνθετο κόσμο με άπειρα σημεία διάδρασης. Ξενερώσαμε λίγο με τα μοντέλα ορισμένων χαρακτήρων που χειριστήκαμε, ενώ είμαστε σκεπτικοί για τον τρόπο που θα διαχειριστούν στην Ubisoft αυτό το μοντέλο αφήγησης. Περάσαμε υπέροχα, όμως, καθώς πειραματιζόμασταν με τις νέες ιδέες και τους μηχανισμούς στο Legion και ανυπομονούμε να μάθουμε περισσότερα για το παιχνίδι μέσα στους επόμενους μήνες, όταν η εταιρεία θα ανακοινώσει το πλάνο της για τις online λειτουργίες του, αλλά και το multiplayer.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης