Πληροφορίες
Τίτλος: Monster Hunter: World
Διαθέσιμο σε: PS4 / PC / Xbox One
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Capcom
Εκδότρια Εταιρεία: Capcom
Είδος: Action role-playing
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 26 Ιανουαρίου 2018 (PS4/XB1) / Φθινόπωρο 2018 (PC)
Εισαγωγή
Η σειρά Monster Hunter συστήθηκε στο κοινό για πρώτη φορά το 2004, μετατρέποντας τους παίκτες σε κυνηγούς, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με ευφάνταστα μυθικά πλάσματα που προκαλούν φόβο και δέος. Παρά το πιστό fanbase του, το franchise δεν κατάφερε ποτέ να γίνει μια “mainstream” αίσθηση στη Δύση.
Εν έτει 2018, το Monster Hunter: World έρχεται να κλείσει αυτό το χάσμα και να επιστρέψει τη σειρά εκεί που ξεκίνησε, στις οικιακές κονσόλες. Με άφθονο περιεχόμενο, σημαντικές αλλαγές και την ευκαιρία να ανεβάσει το όνομα Monster Hunter σε άλλο επίπεδο, το νέο κεφάλαιο είναι το φιλόδοξο εγχείρημα της Capcom για το νέο έτος. Είναι όμως η γη της Επαγγελίας που υποσχέθηκε η εταιρεία στο κοινό;
Σενάριο
Η ιστορία ξεκινάει σε ένα από τα πλοία του Fifth Fleet, που ταξιδεύουν με προορισμό το New World. Ένας από τους επιβάτες είναι και ο κυνηγός σας, ο οποίος έχει για συντρόφια του ένα αξιολάτρευτο αιλουροειδές, γνωστό ως Palico. Σκοπός του στόλου είναι να μάθουν τον λόγο πίσω από τη μετανάστευση των Elder Dragons στην εν λόγω περιοχή, καθώς το φαινόμενο επαναλαμβάνεται κάθε δέκα χρόνια.
Πριν όμως φτάσατε στο προορισμό σας, μια χαώδης μάζα, που αποδεικνύεται ότι είναι ένα παραμορφωμένο τέρας και ακούει στο όνομα Zorah Magdaros, έρχεται για να σπείρει τον πανικό ανάμεσα στο Fifth Fleet. Ως αποτέλεσμα, ο χαρακτήρας σας, μαζί με τη νέα του συνεργάτη (The Handler), φτάνουν μετά από μια μικρή καθυστέρηση στην Astera, το κέντρο των ερευνών σας. Εκεί, θα μάθετε πως ο Zorah Magdaros συνδέεται με το φαινόμενο της μετανάστευσης και θα κληθείτε να μάθετε τον λόγο πίσω από αυτό, ενώ θα εξερευνήσετε το νέο σας σπίτι από άκρη σε άκρη…
Το σενάριο του Monster Hunter: World είναι η πρώτη εμφανής βελτίωση του τίτλου. Με πιο στιβαρή δομή και ένα πιο σοβαρό λόγο για το ότι κυνηγάτε το ένα πλάσμα μετά από το άλλο, ο πήχης έχει ανέβει πιο ψηλά. Φυσικά, πιστό στο όνομα του, το World συνεχίζει να είναι ένα JRPG στο βάθος, με ό,τι συνεπάγεται αυτό, είτε είναι οι εγωκεντρικοί χαρακτήρες και οι διαχυτικοί τρόποι τους, είτε τα υπερβολικά όπλα. Η κεντρική πλοκή φτάνει με ευκολία τις 50 ώρες, ενώ εμπλουτίζεται από cutscenes υψηλής ποιότητας και διαλόγους με ουσία. Ως γνήσιο JRPG όμως, οι δευτερεύοντες διάλογοι δεν συνοδεύονται από voice overs, ενώ και ο παίκτης σας είναι σιωπηλός, χαρακτηριστικά που ίσως ξενίσουν μερικούς.
Gameplay
Ο πρώτος σας στόχος στο παιχνίδι δεν είναι άλλος από τα να δημιουργήσετε τον δικό σας χαρακτήρα. Με ένα αρκετά εκτενές character customization και ελευθερία επιλογών που δεν περιορίζεται από το φύλο που θα επιλέξετε, σίγουρα θα περάσετε πολλή ώρα διαμορφώνοντας το κυνηγό σας. Σε αντίθεση με άλλα παιχνίδια όμως, το Monster Hunter: World σάς ζητάει να επιλέξετε και την εμφάνιση του πιστού σας φίλου, του Palico. Και εδώ οι επιλογές είναι πολλές, ώστε να διαφοροποιήσετε τη γάτα σας ποικιλοτρόπως…
Όπως προδίδει και ο τίτλος, το κύριο μέλημα σας στο Monster Hunter: World είναι να κυνηγάτε τέρατα (ή να σας κυνηγούν…). Για να το καταφέρετε όμως αυτό, χρειάζεστε όπλα. Πέρα από το slinger, το οποίο είναι πάντα σε αναμονή στο χέρι του παίκτη σας για να το γεμίσετε με ammo κάθε τύπου, πριν τη πρώτη εξόρμηση σας θα έχετε την ευκαιρία να διαλέξετε το πρώτο σας όπλο.
Τα όπλα χωρίζονται σε 14 κατηγορίες και ποικίλουν από melee, σε ranged ή κάτι ενδιάμεσο, με τα πιο γνωστά να είναι τα shield and sword, longsword, bow, dual swords και bowgun. Μπορείτε να διαλέξετε ένα από αυτά και να επενδύσετε στο στιλ του ή να τα δοκιμάσετε όλα μέχρι να βρείτε το κατάλληλο. Αφότου επιλέξετε το όπλο σας, είστε έτοιμοι να εξερευνήσετε τον Νέο Κόσμο. Αυτό γίνεται μέσω quests ή μέσω expedition. Τα expedition είναι το free roam του Monster Hunter: World, όπου μπορείτε να εξερευνήσετε κάθε μια από τις έξι πελώριες περιοχές του παιχνιδιού, χωρίς να σας πιέζει ο χρόνος ή κάποιο task.
Αντίθετα, όλα τα quests έχουν χρονικό περιθώριο για να τα φέρετε εις πέρας (συνήθως 50 λεπτά), ενώ χωρίζονται σε: Assigned, Optional, Investigations και Events. Τα Assigned είναι τα main quests, δηλαδή το story mode, τα οποία συνήθως καταλήγουν σε κάποιο κυνήγι. Τα Optional είναι τα δευτερεύοντα quests που σας αναθέτουν τα NPC και τα Investigations είναι μια μορφή Bounty, ενώ τα λαμβάνετε από το Resource Center της Astera. Στη συνέχεια, έχουμε τα Events που είναι τα limited time quests του παιχνιδιού και σας προσφέρουν μοναδικά rewards. Τέλος, έχουμε το Arena, μπορείτε να το επισκεφθείτε και να εξολοθρεύσετε το στόχο που σας ζητάει για extra ανταμοιβές.
Αν δεν είστε οπαδοί του είδους και της ιδέας, είναι πολύ πιθανό τα quests να σας φανούν επαναλαμβανόμενα, ειδικά εφόσον η φύση του παιχνιδιού είναι να ολοκληρώνετε τα ίδια missions μέχρι να μαζέψετε τα υλικά που χρειάζεστε (grinding). Η ενόχλησή σας μπορεί να γίνει πιο έντονη, λαμβάνοντας υπόψιν πως ο τελικός στόχος είναι πάντα να αντιμετωπίσετε ένα τέρας, κάτι που είναι χρονοβόρο (μερικές φορές μπορεί να χρειαστεί να αξιοποιήσετε όλο τον χρόνο που σας δίνεται).
Παρόλα αυτά, αν επιλέξετε να γνωρίσετε τον πανέμορφο και επικίνδυνο κόσμο του Monster Hunter: World και ελπίζετε να επιβιώσετε, θα χρειαστεί να εξοπλιστείτε με healing items, βόμβες και πολλά ακόμα. Κάπου εδώ έρχεται το crafting system, με ένα απλοϊκό και εύχρηστο μενού για να κατασκευάσετε potions, παγίδες, τρόφιμα, όπλα και armors για εσάς και το Palico σας.
Δυστυχώς, δεν μπορούμε να πούμε πως το UI (User Interface) είναι το ίδιο εύχρηστο, καθώς είναι γεμάτο με σημαντικά features (gestures, chat κλπ.), όμως θέλει αρκετές ώρες για να εξοικειωθείτε μαζί του. Παράλληλα, το combat system, ο κεντρικός κορμός του gameplay, αν και παρουσιάζει βελτιώσεις και είναι διασκεδαστικό, σίγουρα θα μπορούσε να είναι πιο κοντά στα standard της εποχής, χωρίς να χάσει τη ταυτότητα του, με λίγο πιο ομαλή κίνηση, καθώς υπήρχαν φορές που έμοιαζε επιτηδευμένα αργό, όχι όμως με τη καλή έννοια.
Περνώντας στο multiplayer, το νέο Monster Hunter έρχεται να ενώσει όλους τους παίκτες, επιτρέποντας cross-region play και δίνοντάς σας την ευκαιρία να παίξετε όλα τα mode με τους φίλους σας ή με άλλα άτομα που συναντάτε online. Αδικαιολόγητα όμως, αν θέλετε να φέρετε παρέα σε ένα main quest, θα πρέπει πρώτα να παρακολουθήσετε το cutscene της αποστολής και έπειτα να καλέσετε τους συμπαίκτες σας. Αν πάλι είστε solo players, τότε έχετε τη δυνατότητα να ολοκληρώσετε κάθε mission μόνοι σας ή ακόμα και να παίξετε τελείως offline. Η επιλογή είναι δική σας.
Τεχνικός Τομέας
Ένα από τα καλύτερα χαρακτηριστικά του τίτλου είναι η αίσθηση του ενιαίου, ζωντανού και συνεχόμενα μεταβαλλόμενου κόσμου, που συνοδεύεται από ένα εξαιρετικό soundtrack και ηχητικά εφέ που προκαλούν δέος. Με ένα πραγματικά ρεαλιστικό οικοσύστημα που όλα μπορούν να συμβούν, με πλάσματα που έχουν αποδοθεί με κάθε λεπτομέρεια και αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, μπορούμε να πούμε πως η Capcom εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τη νεότερη γενιά κονσολών και αυτό φαίνεται.
Η 8η γενιά επέτρεψε την απεικόνιση γιγαντιαίων περιοχών, χωρίς loading screens. Φυσικά, υπάρχουν όρια, ο χάρτης κάθε περιοχής έχει τα όρια του, ενώ οι ίδιες οι περιοχές δεν ενώνονται μεταξύ τους. Αν επιλέξετε να ασχοληθείτε με τον τίτλο στις elite πλατφόρμες (PS4 Pro και Xbox One X), τότε τα αποτελέσματα θα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακά.
Συγκεκριμένα, με βάση την έκδοση του PlayStation 4 Pro, μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε καλύτερο resolution, framerate και γραφικά. Το resolution mode τρέχει στα 1800p και 30-35 fps, ενώ το frame rate mode τρέχει στα 1080p και 40-50 fps. Το graphics mode τρέχει στα 1080p, με τα fps να κυμαίνονται ανάμεσα στα 30 με 50. Το μεγαλύτερο ελάττωμα του τίτλου σχετικά εντοπίζεται στο ασταθές fps και στο LOD (Level of Detail), με τα ιπτάμενα πλάσματα ειδικά να χάνουν αισθητά frames όσο περισσότερο απομακρυνόμασταν, κάτι που δεν θα έπρεπε να είναι αντιληπτό στον παίκτη, όμως το αποτέλεσμα, σαν σύνολο, παραμένει μοναδικό.
Παράλληλα όμως, υπήρχαν περιπτώσεις που η κάμερα πάσχιζε να αντεπεξέλθει, κάτι που παρατηρήθηκε μόνο όταν ερχόμασταν αντιμέτωποι με μεγάλους στόχους. Η κατάσταση χειροτέρευε ιδιαίτερα όταν παγιδευόμασταν σε κλειστούς χώρους μαζί τους, καταλήγοντας έως και εκνευριστική.
Συμπέρασμα
Το Monster Hunter: World δεν είναι αλάνθαστο, έχει προβλήματα και κάποια χαρακτηριστικά που χρήζουν εκσυγχρονισμού, όμως αυτό δεν σημαίνει πως δεν είναι ένα παιχνίδι άξιο προσοχής. Αρκετά φιλικό προς τους νέους παίκτες και παράλληλα όλα όσα λάτρεψαν οι βετεράνοι του franchise, το World ήρθε για να μείνει.
Ένα JRPG με όλα όσα αγαπάμε στο είδος, το οποίο μπορούμε να μοιραστούμε κάθε στιγμή με τους φίλους μας. Είναι ακριβώς ο τίτλος που χρειαζόταν η Capcom για να επαναπροσδιορίσει τη σειρά Monster Hunter για την παγκόσμια αγορά. Είναι, λοιπόν, η γη της Επαγγελίας; Ίσως όχι για όλους. Είναι όμως πολύ κοντά σε αυτό που έταξε η εταιρεία και αυτό που τελικά παρέδωσε, φαινόμενο που σπανίζει τελευταία…