Το Διαδίκτυο αναμφίβολα επέφερε ολοκληρωτική αλλαγή στα πάντα. Από την επικοινωνία, την εργασία, τη διασκέδαση, έως και τις καταναλωτικές συνήθειες. Οι τελευταίες μάλιστα, όσο περνούν τα χρόνια, εκμεταλλεύονται ολοένα και περισσότερο τη δυνατότητα αγορών μέσω Internet, κυρίως λόγω της ευκολίας αλλά και των χαμηλότερων τιμών που προσφέρουν. Βέβαια, οι διάφοροι ψηφιακοί απατεώνες / hacker ελλοχεύουν σε κάθε «γωνιά» του Διαδικτύου, με αποτέλεσμα αρκετοί ψηφιακοί καταναλωτές να έχουν υποστεί απώλεια χρημάτων.

Πρόσφατη έρευνα της Kaspersky Lab και της B2B International διαπίστωσε ότι το 41% των Ευρωπαίων χρηστών που έχασε χρήματα σε περιπτώσεις απάτης σε online συναλλαγές, δυστυχώς δεν κατάφερε να πάρει πίσω όλο ή έστω μέρος του ποσού που χάθηκε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρότι πολλοί χρηματοοικονομικοί οργανισμοί δηλώνουν πρόθυμοι να επιστρέψουν τα χρήματα που χάνονται λόγω της ψηφιακής εγκληματικότητας, μόλις το 59% των Ευρωπαίων ανέφερε ότι κατάφερε να αποκαταστήσει πλήρως τις οικονομικές ζημιές που είχε υποστεί. Παράλληλα, το 4% των θυμάτων στην Ευρώπη έλαβε μόνο μερική αποζημίωση, ενώ το 27% δεν κατάφερε να πάρει πίσω απολύτως τίποτα. Οι απώλειες αυτές είναι σημαντικές, καθώς το μέσο ποσό που κλάπηκε από ψηφιακούς εγκληματίες ήταν περίπου 270 ευρώ, ενώ το 16% των ερωτηθέντων ανέφερε απώλειες άνω των 863,5 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κατάσταση επιδεινώνεται εξαιτίας του γεγονότος ό,τι δεν έχουν όλοι οι χρήστες πλήρη επίγνωση για την ύπαρξη του κινδύνου της ψηφιακής απάτης. Συγκεκριμένα, το 16% των ερωτηθέντων στην Ευρώπη πιστεύει ότι τα online εγκλήματα και η κλοπή χρημάτων είναι σπάνια γεγονότα, που δεν πρόκειται να συμβούν στους ίδιους. Ταυτόχρονα, μόνο το 22% φοβάται ότι μπορεί να αποτελέσει στόχο ψηφιακής επίθεσης. Ωστόσο, τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι περίπου το 27% των Ευρωπαίων χρηστών αντιμετώπισε οικονομικές ψηφιακές απειλές, τουλάχιστον μία φορά κατά το προηγούμενο έτος.

«Ακόμα και αν κάποιος είναι βέβαιος ότι η χρηματοοικονομική εταιρεία ή το ηλεκτρονικό κατάστημα θα επιστρέψει τα κλεμμένα χρήματα σε περίπτωση ηλεκτρονικής απάτης, θα πρέπει όλοι να είμαστε προσεκτικοί. Πράγματι μπορεί να υπάρξει πλήρη αποζημίωση, αν και τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτό συμβαίνει λίγο πάνω από τις μισές περιπτώσεις. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο χαμένος χρόνος και το άγχος δεν αποζημιώνονται. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην προστασία των εμπιστευτικών πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών δεδομένων», δήλωσε η Elena Kharchenko, Head of Consumer Product Management της Kaspersky Lab.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι καταναλωτές μπορούν να χρησιμοποιήσουν λύσεις που θα τους βοηθήσουν να προστατεύσουν τα δεδομένα και τα χρήματα τους, όπως διάφορα προγράμματα / σουίτες κατά των ψηφιακών απειλών, που ενσωματώνουν ειδικές τεχνολογίες, αναπτυγμένες με σκοπό την περαιτέρω ασφάλεια στις διαδικτυακές συναλλαγές.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης