Ακροδεξιοί εξτρεμιστές χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να επαναφέρουν τον Αδόλφο Χίτλερ στη ζωή ως περιεχόμενο προς κατανάλωση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η AI εκδοχή του ηγέτη του Τρίτου Ράιχ συγκεντρώνει πληθώρα βλεμμάτων στις διαδικτυακές πλατφόρμες, ενώ παράλληλα ωραιοποιεί την εικόνα του από «το χειρότερο πρόσωπο στην Ιστορία» σε «κάποιον που απλώς παρεξηγήθηκε στην εποχή του».
Η είδηση προέρχεται από μια μελέτη που πραγματοποίησε το μη κερδοσκοπικό think tank Ινστιτούτο Στρατηγικού Διαλόγου και πρωτοδημοσιεύτηκε από τη Washington Post, που περιγράφει λεπτομερώς πώς αυτό το νέο κύμα εξτρεμιστικής προπαγάνδας επελαύνει στο διαδίκτυο.
Χάρη στις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, ο Χίτλερ εκφωνεί πλέον τους λόγους του –συμπεριλαμβανομένης της ομιλίας του στο Ράιχσταγκ το 1939, όπου προέβλεπε το τέλος των Εβραίων στην Ευρώπη – σε άψογα αγγλικά, σε ήχο ή βίντεο για πλατφόρμες όπως το X, το TikTok, το YouTube και το Instagram.
Οι αναρτήσεις, οι οποίες κάνουν χρήση φθηνών και δημοφιλών εργαλείων κλωνοποίησης φωνής μέσω τεχνητής νοημοσύνης, έχουν αποσπάσει επαίνους στα σχόλια στο X και στο TikTok, όπως «Μου λείπεις θείε Α», «Ήταν ήρωας» και «Ίσως ΔΕΝ είναι ο κακός». Στο Telegram και στο dark web, οι εξτρεμιστές καυχιούνται ότι οι ομιλίες που έχουν χειραγωγηθεί με τεχνητή νοημοσύνη προσφέρουν έναν ελκυστικό και αβίαστο τρόπο να επαναδιατυπώσουν τις ιδέες του Χίτλερ για να ριζοσπαστικοποιήσουν τους νέους.
Viral στο TikTok, το X και το Instagram
Στο TikTok, το X και το Instagram, οι ομιλίες του Χίτλερ που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη δεν φέρουν συχνά τα χαρακτηριστικά της ναζιστικής προπαγάνδας. Ένα βίντεο που αναρτήθηκε στο TikTok τον Σεπτέμβριο απεικόνιζε τη σιλουέτα ενός άνδρα που φαινόταν να μοιάζει με τον Χίτλερ, με τις λέξεις: «Απλά ακούστε».
Με χαλί μια ήρεμη μελωδία, η AI φωνή του Χίτλερ μιλάει αγγλικά με τον χαρακτηριστικό ρυθμό του, απαγγέλλοντας αποσπάσματα από την ομιλία του 1942 που μνημονεύει το «πραξικόπημα της μπυραρίας» (Bürgerbräu-Putsch), ένα αποτυχημένο πραξικόπημα του 1923 που έκανε γνωστό τον Χίτλερ και το κόμμα του σε όλη τη Γερμανία. Το βίντεο, το οποίο δεν είναι πλέον online, είχε περισσότερες από 1 εκατομμύριο προβολές και 120.000 likes.
Η μελέτη του Ινστιτούτου Στρατηγικού Διαλόγου σημείωσε ότι το φιλοχιτλερικό περιεχόμενο στο σύνολο δεδομένων του έφτανε στο μεγαλύτερο κοινό στο X, όπου ήταν επίσης πιο πιθανό να προταθεί μέσω του αλγορίθμου της πλατφόρμας. «Μόλις 11 αναρτήσεις συγκέντρωσαν 11,2 εκατομμύρια προβολές σε διάστημα μιας εβδομάδας», αναφέρεται.