Άλλος ένας χρόνος πέρασε. Το 2010 αποτελεί πλέον παρελθόν, το οποίο από τεχνολογικής μεριάς θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν λίαν «διαδικτυακό», τουλάχιστον απ’ ό,τι δείχνουν τα νούμερα.
Τη χρονιά που πέρασε «κινήθηκαν» (αποστολή / λήψη) στο Διαδίκτυο 107 τρισεκατομμύρια email, ενώ ημερησίως η κίνηση ήταν στα 294 δισεκατομμύρια. Από όλο αυτό τον όγκο μηνυμάτων, δυστυχώς ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό της τάξεως του 89,1% ήταν κακόβουλα / περιττά μηνύματα (spam). Οι λογαριασμοί (account) ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (το 25% εξ αυτών είναι εταιρικοί) έφθασαν τα 2,9 δισεκατομμύρια, ενώ οι χρήστες email αγγίζουν το 1,88 δισεκατομμύριο παγκοσμίως!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όσοι χρησιμοποιούν, όμως, το Διαδίκτυο δεν είναι υποχρεωτικό ότι χρησιμοποιούν και email. Έτσι, το νούμερο για τους χρήστες του Διαδικτύου εν γένει ανεβαίνει ελαφρώς, φθάνοντας τους 1,97 δισεκατομμύρια χρήστες, από τους οποίους 475, 1 εκατομμύρια είναι στην Ευρώπη, σχεδόν οι μισοί στα 266,2 εκατομμύρια για τις Η.Π.Α. και 204,7 για τη Λατινική Αμερική και τέλος στην Αφρική υπάρχουν 110,9 εκατομμύρια, περίπου 63,2 στη Μέση Ανατολή και 21,3 εκατομμύρια στην Αυστραλία.
Περνώντας στη νέα μόδα επικοινωνίας για τα τελευταία χρόνια, οι λεγόμενες σελίδες / υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (social media), τα νούμερα για το 2010 εντυπωσιάζουν:

– 152 εκατομμύρια blogs
– 25 δισεκατομμύρια «tweets» (μηνύματα) στη σελίδα / υπηρεσία «Twitter»
– 600 εκατομμύρια χρήστες στο Facebook
– 250 εκατομμύρια οι νέοι χρήστες Facebook μόνο για το 2010
– 30 δισεκατομμύρια αρχεία «περιεχομένου» ανά μήνα στο Facebook (φωτογραφίες, σημειώσεις, σύνδεσμοι, κ.λπ.).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλα τα παραπάνω για να πραγματοποιηθούν απαιτείται η χρήση ενός προγράμματος «πλοηγού» (browser) σε έναν υπολογιστή / ταμπλέτα / κινητό τηλέφωνο. Έτσι ακόμα και οι διαφορετικές προτάσεις τέτοιων προγραμμάτων έχουν τα ποσοστά τους: πρώτος με αρκετή διαφορά παραμένει για πολλοστή συνεχόμενη χρονιά ο Internet Explorer της Microsoft με 46,9%, ακολουθεί, όπως πάντα τα τελευταία χρόνια, ο Firefox με 30,8%, η νέα είσοδος / «αουτσάιντερ» που ακούει στο όνομα Google Chrome είναι στο 14,9%, το Safari της Apple είναι στο 4,8% και τέλος, το Opera είναι στο 2,1%.

Επειδή οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, έχουμε παρακολουθήσει βίντεο στο Διαδίκτυο, το νούμερο για αυτή τη κατηγορία κυριολεκτικά απεικονίζει την επέκταση και διείσδυση του Internet στην καθημερινότητά μας: 2 δισεκατομμύρια βίντεο προβλήθηκαν μέσω Διαδικτύου το 2010. Μάλιστα, στη δημοφιλέστερη από όλες ιστοσελίδα προβολής βίντεο «YouTube», 35 ώρες βίντεο «ανεβαίνουν» από τους χρήστες ανά λεπτό!

Όπως παρατηρούμε λοιπόν, το 2010 ήταν άκρως ιντερνετικό με δραστήριους (και πολλούς) χρήστες. Οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης είχαν εκρηκτική αύξηση και συμμετοχή ατόμων (και εταιρειών), ενώ το αγαπημένο «σπορ» των χρηστών σχεδόν από τότε που ξεκίνησε ο Παγκόσμιος Ιστός (www – world wide web προ 20ετίας περίπου), ήτοι η αναζήτηση και προβολή βίντεο, έχει φτάσει στα 35 λεπτά νέου υλικού ανά λεπτό. Αναρωτιόμαστε ποια θα είναι τα νούμερα για το 2011…

(περισσότερες πληροφορίες: http://royal.pingdom.com/2011/01/12/internet-2010-in-numbers/)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης