Του Βασίλη Τατσιόπουλου
Πληροφορίες
Τίτλος: Nioh 2
Διαθέσιμο σε: PlayStation 4
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Team Ninja
Εκδότρια Εταιρεία: Sony Interactive Entertainment
Είδος: Action RPG / Hack n’ Slash
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: Αρχές 2020
Πριν από μερικές ημέρες, είχαμε την ευκαιρία, μετά από πρόσκληση της Sony, να παίξουμε το πολυαναμενόμενο Nioh 2 για το PS4, σε ένα εικοσάλεπτο demo. Βέβαια, το εικοσάλεπτο έγινε μία ώρα, αφού το τελικό boss του demo μού έκανε τη ζωή δύσκολη και με πείσμωσε για να το κερδίσω ξεκινώντας από την αρχή ξανά –κάτι που τελικά δεν κατάφερα. Όπως όλοι περιμέναμε, το Nioh 2 είναι αρκετά απαιτητικό, όχι όμως με κουραστικό ή άδικο τρόπο. Όπως και ο προκάτοχός του, έτσι και το νέο παιχνίδι της Team Ninja επηρεάζεται από τη σειρά Souls, αλλά και από το παρελθόν της εταιρείας για να δώσει μία σφιχτοδεμένη εμπειρία γεμάτη ατμόσφαιρα, ένταση, άγχος και την ανάγκη για ταχύτατα αντανακλαστικά.
Ξεκινώντας το demo βλέπουμε μία από τις νέες προσθήκες: τη δημιουργία χαρακτήρα. Στο πρώτο Nioh χειριζόμασταν έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα με το όνομα William. Αυτήν τη φορά μπορούμε να δημιουργήσουμε τον πρωταγωνιστή μας κατά βούληση -αν και η λειτουργία αυτή ήταν κλειδωμένη στο demo, δίνοντας μόνο μερικές προεπιλογές. Έτσι, αν και η έκταση των επιλογών εμφάνισης δεν ήταν εμφανής στο demo, είδαμε πως έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε το φύλο του χαρακτήρα μας και να αλλάξουμε τα χαρακτηριστικά του. Όπως και να ‘χει, η ύπαρξη του character creator είναι κάτι νέο για τη σειρά· το αν θα είναι μία ταιριαστή προσθήκη που θα βελτιώνει την εμπειρία, μένει να το δούμε στην ολοκληρωμένη έκδοση.
Φυσικά, η παραμετροποίηση της εμφάνισης του χαρακτήρα δεν είναι η μόνη νέα προσθήκη. Γενικά, το gameplay μοιάζει αρκετά με του πρώτου παιχνιδιού. Παρόλα αυτά, δεν λείπουν τα νέα χαρακτηριστικά. Η πιο εμφανής προσθήκη, που διαφοροποιεί τη ροή της μάχης, είναι μία νέα μπάρα που, μόλις γεμίσει, μας επιτρέπει να μεταμορφωθούμε σε δαίμονα Yokai, αλλάζοντας τις κινήσεις επίθεσης του χαρακτήρα μας και κάνοντάς τον ισχυρότερο, για σύντομο χρονικό διάστημα. Όσο έχουμε τη δαιμονική αυτή μορφή, αν δεχόμαστε χτυπήματα, το χρονικό περιθώριο στενεύει όλο και πιο γρήγορα, με αποτέλεσμα να απαιτούνται στρατηγικές κινήσεις. Η λεπτομέρεια αυτή έχει πολύ ενδιαφέρον, καθώς δεν μας επιτρέπει να νιώσουμε αήττητοι –πρέπει να μάθουμε να εκμεταλλευόμαστε την ισχύ που μας παρέχει η δαιμονική μορφή για να καταφέρουμε να τη χρησιμοποιήσουμε με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο στο σύντομο χρονικό διάστημα για το οποίο είναι διαθέσιμη.
Η γενικότερη αίσθηση που δίνει το gameplay μοιάζει πολύ με την αντίστοιχη του πρώτου Nioh, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα αρνητικό. Δεν περιμέναμε εξάλλου ριζικές αλλαγές. Βασικά, μόνο και μόνο το γεγονός πως θα παίξουμε περισσότερο Nioh, είναι ευχάριστη είδηση και οι όποιες προσθήκες καλοδεχούμενες. Συνολικά, πρόκειται για μία συνέχεια που φέρνει μαζί της πολλά από τα χαρακτηριστικά του πρώτου παιχνιδιού, γυαλίζοντάς τα εδώ κι εκεί. Το ίδιο ισχύει και για τον οπτικό τομέα του Nioh 2 που, με μία πρώτη ματιά, δείχνει πανομοιότυπος με του πρώτου. Με πιο προσεκτική παρατήρηση, όμως, βλέπει κανείς ότι κάποιες λεπτομέρειες έχουν βελτιωθεί. Για παράδειγμα, ο φωτισμός έχει ανανεωθεί και οι χώροι φαίνονται πιο λεπτομερείς στο μάτι. Το Nioh 2 δίνει στον παίκτη τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών modes απεικόνισης, στοχεύοντας είτε σε υψηλότερα frames με χαμηλότερη ανάλυση είτε σε πιο εντυπωσιακή εικόνα αλλά χαμηλότερες επιδόσεις. Οι αλλαγές στα γραφικά φαίνονται σε πραγματικό χρόνο όταν επιλέγουμε το κάθε mode και θα λέγαμε πως, για ένα παιχνίδι σαν το Nioh 2 που στηρίζεται στη γρήγορη δράση, το frame rate είναι σημαντικότερο από την ανάλυση. Ευτυχώς, τα animations είναι ομαλά και δεν παρατηρήσαμε τεχνικά προβλήματα.
Το gameplay, εκτός από τα αντανακλαστικά του παίκτη, είναι βασισμένο στο loot, την εύρεση και επιλογή ισχυρότερου και πιο αποδοτικού εξοπλισμού, αλλά και στην αναβάθμιση του χαρακτήρα και των ικανοτήτων του. Οι μάχες παραμένουν εξαιρετικά έντονες και διασκεδαστικές, ενώ το σύστημα ανάκτησης stamina πατώντας το κατάλληλο πλήκτρο μετά από την ολοκλήρωση των combos, δίνει περισσότερο βάθος. Η εναλλαγή στάσεων μάχης επιστρέφει και προσθέτει ακόμα μία πινελιά στρατηγικής στην ήδη απαιτητική μάχη. Γενικά, πρέπει ο παίκτης να γνωρίζει καλά τα όπλα και τα εργαλεία του, καθώς και τα μοτίβα επίθεσης των εχθρών, για να βγει νικητής. Συγκεκριμένα, στο demo, η μονομαχία με το boss διαρκεί πολύ, είναι εντυπωσιακή και δεν συγχωρεί το παραμικρό λάθος. Επίσης, ο σχεδιασμός των πλασμάτων που αντιμετωπίζουμε κλέβει πάντοτε την παράσταση.
Κρίνοντας με βάση το demo, το Nioh 2 πρόκειται να κινηθεί σε γνώριμα, για όσους έχουν παίξει το πρώτο, μονοπάτια, χωρίς να δοκιμάζει να ταρακουνήσει τον πυρήνα του ή να εισάγει μεγάλες αλλαγές και προσθήκες. Σε γενικές γραμμές, το δεύτερο κεφάλαιο της σειράς μοιάζει να κινείται σε ασφαλή μονοπάτια, μη βρίσκοντας τον λόγο να ρισκάρει. Οι νέες προσθήκες είναι σίγουρα διασκεδαστικές και διαφοροποιούν την εμπειρία λίγο, ώστε οι ήδη έμπειροι παίκτες να έχουν κάτι νέο να δουν. Αν σας άρεσε το πρώτο Nioh, αποκλείεται να μην απολαύσετε τη συνέχειά του, αφού πατάει σε καλοστημένους και στιβαρούς μηχανισμούς και μας βουτάει ξανά στη σκοτεινή, δαιμονική ατμόσφαιρα που αναμένεται να κερδίσει ξανά τις εντυπώσεις. Ένα από τα καλύτερα action παιχνίδια της γενιάς επιστρέφει και δείχνει εξίσου δυνατό.