Πληροφορίες
Τίτλος: NieR: Automata
Διαθέσιμο σε: PC / PlayStation 4
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Platinum Games
Εκδότρια Εταιρεία: Square Enix
Είδος: Action RPG
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 10 Μαρτίου 2017
Εισαγωγή
Το NieR σαν όνομα ίσως να μη σας λέει πολλά, ακόμ κι αν ασχολείστε ενεργά με τον χώρο των video games. Πρόκειται για Action-RPG τίτλο που κυκλοφόρησε το 2010 σε Xbox 360 και PlayStation 3, χωρίς να στεφθεί με ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία. Οι κριτικές που απέσπασε τότε ήταν μέτριες -κυρίως για το gameplay του- ενώ και η Square Enix, εκδότρια εταιρία του NieR, δεν το προώθησε δυναμικά. Όμως, το NieR αποδεικνύεται ιδιαίτερο κομμάτι της προηγούμενης γενιάς κονσολών πλέον. Οι περισσότεροι παίκτες που του έδωσαν μία ευκαιρία, από τότε το χαρακτηρίζουν ως ένα από τα πιο υποτιμημένα παιχνίδια της προηγούμενης γενιάς.
Δείτε περισσότερα παιχνίδια για PlayStation 4 και PC ΕΔΩ.
H Square Enix φάνηκε να λαμβάνει σοβαρά υπόψη της αυτόν τον χαρακτηρισμό και δεν παραιτήθηκε από το συγκεκριμένο project. Έτσι, τον Μάρτιο του 2017 φτάνουμε στην κυκλοφορία του NieR: Automata, sequel του NieR, σε PlayStation 4 και PC. Στην ανάπτυξη του τίτλου αυτή τη φορά βρέθηκε η Platinum Games (Bayonetta, Metal Gear Rising) και οι ελπίδες για ένα καλύτερο αποτέλεσμα ήταν πολλές. Χωρίς περαιτέρω εισαγωγές, στις παρακάτω γραμμές θα μάθετε την άποψή μας για το νέο αυτό παιχνίδι.
Ιστορία
Σε μία ασυνήθιστη και μοναδική ανάπτυξη, το παιχνίδι «απαιτεί» να πραγματοποιήσετε πολλαπλά playthroughs για να βιώσετε στο έπακρον τις ανεπανάληπτες στιγμές που έχει να προσφέρειΧιλιάδες χρόνια μετά τα γεγονότα του NieR, στο Automata οι άνθρωποι δεν κατοικούν πια στη Γη. Εξωγήινοι εισέβαλλαν στον πλανήτη χρησιμοποιώντας σαν όπλο τους μηχανικά όντα. Για να επιζήσει, η αποδεκατισμένη ανθρωπότητα εγκατέλειψε τη Γη και πλέον κατοικεί στη Σελήνη. Στην προσπάθεια να αντεπιτεθούν, οι άνθρωποι δημιούργησαν τα ανδροειδή YoRHa, τα οποία στέλνουν σε βίαιες αποστολές στη Γη. Θα βρεθείτε στον ρόλο της 2B, ενός θηλυκού ανδροειδούς κατασκευασμένο για μάχες. Στην αντεπίθεση κατά των μηχανών στη Γη θα σας συντροφεύσει το αρσενικό ανδροειδές 9S, ειδικευόμενο στην ανίχνευση.
Το χαρακτηριστικότερο σημείο αναφοράς του NieR: Automata είναι η ιστορία του και τα εύσημα πηγαίνουν στον Yoko Taro (director και σεναριογράφος της σειράς). Σε μία ασυνήθιστη και μοναδική ανάπτυξη, το παιχνίδι «απαιτεί» να πραγματοποιήσετε πολλαπλά playthroughs για να βιώσετε στο έπακρον τις ανεπανάληπτες στιγμές που έχει να προσφέρει. Σε κάθε playthrough, το κουβάρι ξετυλίγεται, τα δεδομένα αλλάζουν και μαθαίνετε νέα στοιχεία, πολλές φορές αναπάντεχα. Δεν ξαναπαίζετε το ίδια γεγονότα από την αρχή οπότε μην ανησυχείτε.
«Συγκλονιστικό» είναι η λέξη που επιλέγουμε για να χαρακτηρίσουμε το όλο σεναριακό concept. Συγχωρέστε μας που δεν προσφέρουμε περισσότερες σεναριακές λεπτομέρειες, αλλά πιστεύουμε πως το καλύτερο είναι να ανακαλύψετε οι ίδιοι την κάθε σχετική πτυχή σε έναν τομέα που όμοιό του θα κάνουμε καιρό να ξαναδούμε σε παιχνίδι. Από άποψη διάρκειας, το πρώτο playthrough διαρκεί από δεκαπέντε έως είκοσι ώρες περίπου την στιγμή που μία πλήρης ενασχόληση μπορεί να προσφέρει περισσότερες από πενήντα ώρες.
Η ιστορία, φυσικά, δεν είναι άρτια. Πέρα από τους κεντρικούς χαρακτήρες που αποδίδονται καλογραμμένα σαν ρόλοι, οι δευτερεύοντες παρατηρούνται αρκετά «άχρωμοι». Η θεματολογία μίας εξωγήινης επίθεσης στη Γη και η κυριαρχία των μηχανών είναι επίσης κορεσμένη τα τελευταία έτη. Ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του Automata που προαναφέραμε, όμως, είναι αρκετός για να καλύψει όποια μικρή ατασθαλία και να καταστήσει από μόνος του τον τίτλο ως μία αναγκαία εμπειρία για όλους.
Gameplay
Περνώντας στο δεύτερο σημείο αναφοράς, το gameplay, μπορούμε να πούμε πως το Automata κάνει σωστά ότι ο προκάτοχός του δεν κατάφερε. Μιλάμε για την μίξη διαφόρων στοιχείων που το πρώτο NieR δεν είχε καταφέρει να ταιριάξει. Η εμπειρία της Platinum Games όμως αποδείχθηκε καταλύτης στο Automata κι έτσι η ποικιλία στοιχείων που παρουσιάζεται «δένει» αρμονικά.
Έχουμε να κάνουμε με ένα ακόμη παιχνίδι ανοιχτού κόσμου για φέτος σε άποψη τρίτου προσώπου. Στη μεγαλύτερη διάρκεια του θα έρθετε σε επαφή με μία πλήρως τρισδιάστατη κάλυψη με απόλυτη ελευθερία κίνησης στην κάμερα. Σε αυτό το κομμάτι οι μάχες διαθέτουν γρήγορο ρυθμό και έχουν hack n’ slash χαρακτήρα με έντονα shooting στοιχεία. Για τις μάχες σώμα με σώμα μπορείτε να εξοπλιστείτε με ξίφη, ακόντια και bracers. Για το shooting θα χρησιμοποιείτε τα βοηθητικά ρομποτάκια που αιωρούνται δίπλα σας, γνωστά ως pods. Τα pods μπορούν να πυροβολούν ταυτόχρονα με τις δικές σας melee επιθέσεις και συμβάλουν τα μέγιστα στη πορεία μιας μάχης.
Oι melee επιθέσεις χαρακτηρίζονται από heavy και light, ενώ μπορείτε να εναλλάσσετε τα όπλα που θα βρίσκονται στις θέσεις των δύο αυτών επιθέσεων, έχοντας ως αποτέλεσμα διαφορές στην ισχύ, το μέγεθος των συνεχόμενων δυνατών χτυπημάτων και την τεχνική. Οι συνδυασμοί επιθέσεων είναι αρκετοί και ικανοποιούν. Γενικότερα, η μάχες σώμα με σώμα χαρακτηρίζονται από έναν συνδυασμό μικρών combos και αποφυγής των εχθρικών επιθέσεων. Η αλήθεια είναι πως το ύφος αυτό μας προσέφερε πολλές στιγμές απόλαυσης.
Ο χαρακτήρας μίξης διάφορων στοιχείων έχει ως αποτέλεσμα το gameplay -μεταξύ άλλων- να μετατρέπεται κατά περιπτώσεις σε μία side-scrolling λογική, να παρουσιάζει τον χαρακτήρα ενός παιχνιδιού από άποψη top-down κάμερας ή να αλλάζει σε ένα είδος arcade shooter. Όπως ήδη αναφέραμε, η Platinum Games κατάφερε να συνδυάσει όλα αυτά τα διαφορετικά στοιχεία με επιτυχία. Η εναλλαγή τους πραγματοποιείται ακούραστα, η δόση της κάθε διαφορετικής προσέγγισης είναι αυτή που πρέπει κάθε φορά ώστε να τονώνεται το ενδιαφέρον, ενώ οι hack n’ slash και shooting μηχανισμοί είναι το ίδιο στιβαροί σε όλες τις περιπτώσεις. Τα παραπάνω στοιχεία «τιμώνται» και με ξεχωριστά boss fights που υπάρχουν. Οι μάχες αυτές κλιμακώνουν τη δράση ενώ η A.I. των αντιπάλων βρίσκεται σε αξιόλογα επίπεδα.
Ο χαρακτήρας μίξης διάφορων στοιχείων έχει ως αποτέλεσμα το gameplay να μετατρέπεται κατά περιπτώσεις -μεταξύ άλλων- σε μία side-scrolling λογική, να παρουσιάζει τον χαρακτήρα ενός παιχνιδιού από άποψη top-down κάμερας ή να αλλάζει σε ένα είδος arcade shooterΔε θα μπορούσαν να λείπουν και τα RPG στοιχεία. Μέσω πόντων εμπειρίας που αποκτάτε θα βλέπετε το επίπεδό σας να ανεβαίνει, βελτιώνοντας τα στατιστικά σας. Μπορείτε επίσης να ανεβάσετε το επίπεδο του οπλισμού σας, κάνοντάς τα πιο ισχυρά μέσω μίας μορφής crafting, χρησιμοποιώντας αντικείμενα που βρίσκετε, αλλά και gold. Στον ανοιχτό κόσμο θα κληθείτε να ολοκληρώσετε μία σειρά από quests. Ενώ, τα quests βοηθούν στο να κατανοήσετε καλύτερα τον κόσμο του παιχνιδιού, θα αντιληφθείτε πως συχνά θα πηγαινοέρχεστε μεταξύ των ίδιων σημείων για να τα ολοκληρώσετε, κάτι που δεν μας άρεσε. Τα skills στο Automata διαθέτουν κι αυτά με τη σειρά τους έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, αφού εμφανίζονται με την μορφή chips που εγκαθιστάτε ανάλογα με τις ανάγκες σας στο ανδροειδές σας. Πέραν των υπόλοιπων στοιχείων, στο gameplay προστίθεται κι ένα είδος mini-game ψαρέματος σε πολύ βασική μορφή, χρήσιμο για να ανακαλύψετε μερικά έξτρα αντικείμενα.
Τεχνικός Τομέας
Το οπτικοακουστικό αποτέλεσμα του NieR: Automata έχει τόσο δυνατά στοιχεία όσο και αδυναμίες. Η έμπνευση των τοπίων ενός κόσμου που εδώ και χιλιάδες χρόνια έχει εγκαταλειφθεί από τον άνθρωπο δεν πρωτοτυπεί, αλλά βαδίζει σωστά. Κατεστραμμένα κτίρια τυλιγμένα από πλούσια βλάστηση, ισοπεδωμένες γέφυρες, γειτονιές που έχουν μετατραπεί σε ερήμους και δάση συνθέτουν -μεταξύ άλλων- αυτό το «μετα-αποκαλυπτικό» σενάριο. H μηχανή γραφικών που ανέπτυξε ειδικά για το συγκεκριμένο παιχνίδι η Platinum Games λειτουργεί ευεργετικά. Οι επιφάνειες του περιβάλλοντος είναι λεπτομερείς με μία ελαφριά έλλειψη από την απαραίτητη λεπτομέρεια στα τοπία που βρίσκονται μακριά από τον παίκτη. Οι χρωματισμοί τους είναι έντονοι και τα εφέ φωτισμού αποδίδουν μερικές πανέμορφες εικόνες. Οι κινήσεις των χαρακτήρων προσδίδονται ικανοποιητικά λόγω των λεπτομερών animations που υπάρχουν.
Από την άλλη, το σημαντικότερο τεχνικό πρόβλημα φαίνεται να είναι η πτώση των καρέ. Ιδιαίτερα όταν εμφανίζονται στην οθόνη πολλοί εχθροί ταυτόχρονα θα παρατηρήσετε τα καρέ να πέφτουν από τον στόχο των εξήντα ανά δευτερόλεπτο, ενοχλώντας ελαφρώς στο μάτι τον θεατή. H κριτική μας βασίστηκε στην έκδοση του απλού PlayStation 4. Σύμφωνα με αναφορές, η ροή των καρέ στην έκδοση του PlayStation 4 Pro είναι αρκετά ομαλότερη. Ηχητικά, το soundtrack που θα βρείτε στο NieR: Automata χαρακτηρίζεται ως ένα από τα ομορφότερα που έχουμε ακούσει σε παιχνίδι τελευταία. Με εμφανείς ιαπωνικές επιρροές, ταιριάζει «γάντι» στην μελαγχολική ατμόσφαιρα που κυριαρχεί στο παιχνίδι.
Συμπέρασμα
To NieR: Automata βρήκε την αναγνώριση που δεν κατάφερε να αποκτήσει ο προκάτοχός του. Διαθέτει μία μεγάλη ποικιλία από στοιχεία στο gameplay, τα οποία η Platinum Games καταφέρνει να «δέσει» αρμονικά μεταξύ τους σε ένα σύνολο σταθερών μηχανισμών. To σενάριο είναι το σημείο αναφοράς του τίτλου. Με την δομή, το ύφος και τα πολλαπλά playthroughs του αποτελεί εμπειρία που κάθε gamer πρέπει να βιώσει, μιας και δύσκολα θα ξαναδούμε κάτι παρόμοιο σύντομα.
Σίγουρα υπάρχουν τομείς στους οποίους θα μπορούσαμε να δούμε κάτι καλύτερο (πτώση των καρέ, backtrack, κορεσμένη θεματολογία, «άχρωμοι» δευτερεύοντες χαρακτήρες), αλλά στο σύνολο της η εμπειρία που αποκομίσαμε μας ωθεί στο να σας παροτρύνουμε να παίξετε το NieR: Automata με την πρώτη ευκαιρία που θα σας δοθεί. Χωρίς αμφιβολία, είναι ένα ακόμη μικρό «διαμάντι» στο καλεντάρι των κυκλοφοριών για το 2017.
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του Review.