Πληροφορίες‌

Τίτλος:‌ MXGP 2020
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PlayStation 5 
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Milestone S.r.l.
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Milestone S.r.l.
Είδος:‌ Racing
Ηλικίες:‌ ‌‌3+‌ ‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 16 Δεκεμβρίου 2020

 

 

Όσο τετριμμένο κι αν ακούγεται πια, βασικό γνώρισμα της ιταλικής Milestone είναι η “ηχηρή” παρουσία της στην ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών μηχανοκίνητου αθλητισμού και δη σε εκείνα των δύο τροχών. Στα περιουσιακά της στοιχεία συγκαταλέγονται -μεταξύ άλλων- οι σειρές τίτλων MotoGP, Ride, Monster Energy Supercross και MXGP.
 

Την “τιμητική” της αυτή τη φορά έχει η σειρά MXGP και η κυκλοφορία του MXGP 2020. Η πιο πρόσφατη προσθήκη στην επίσημη σειρά του παγκοσμίου πρωταθλήματος Motocross είναι διαθέσιμη από τον περασμένο Δεκέμβριο στα περισσότερα συστήματα, ενώ περίπου έναν μήνα αργότερα διατέθηκε η “next gen” έκδοση του PlayStation 5 (πάνω στη οποία βασίζεται η παρούσα κριτική). Πριν προχωρήσουμε στην άποψή μας, αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για το πρώτο βιντεοπαιχνίδι μοτοσυκλετών που κατέφθασε στη νέα γενιά κονσολών.  Έτσι, οι λάτρεις του είδους και κάτοχοι του νέου συστήματος ψυχαγωγίας έχουν έναν λόγο παραπάνω να δείχνουν ενδιαφέρον για την εμπειρία που προσφέρει το MXGP 2020.

Κατά γενική ομολογία, η εν λόγω σειρά δεν βρίσκεται ανάμεσα στα κορυφαία racing franchises από άποψη κοινού ή εσόδων. Διαθέτει όμως τη δική της βάση παικτών και αποτελεί μία ακόμη πρόταση προς τους λάτρεις των μηχανών. Αρχίζοντας από το περιεχόμενο του MXGP20 και τα modes του, δεν υπάρχουν διαφορές σε σχέση με την περσινή κυκλοφορία της σειράς. Ομοίως με το MXGP19, στα Quick Modes εμπεριέχονται τα κλασσικά Grand Prix, Championship και Time Attack. Το καθιερωμένο Career μπορεί να δηλώνει παρών αλλά η συνολική εμπειρία του είναι  απλοϊκή κι απογοητευτική. Μοιάζει πολύ με το απλό Championship και οι ελάχιστες διαφορές αφορούν κυρίως τη δυνατότητα επιλογής ομάδας και χορηγού με τα χρώματα των οποίων θα αγωνίζεστε. Δεν υπάρχουν λεπτομέρειες όπως συνεντεύξεις, ύπαρξη ανταγωνισμού ή άλλα στοιχεία που έχουμε δει σε αντίστοιχα modes άλλων racing τίτλων. Ο εμπλουτισμός του Career κρίνεται απαραίτητος στις επόμενες κυκλοφορίες.

Από εκεί κι έπειτα έχουμε τα Playground και Track Editor. Το Playground προσφέρει ελεύθερη οδήγηση σε μία μεγάλη έκταση γης, τοποθετημένη σε κάποιον εξοχικό, παραθαλάσσιο οικισμό της Νορβηγίας. Με πυκνή βλάστηση, χωμάτινο έδαφος, λόφους και πολλές ευκαιρίες για άλματα είναι το ιδανικό μέρος για να βελτιώσει κανείς τις δεξιότητές του στους μηχανισμούς χειρισμού του παιχνιδιού και να τραβήξει μερικές όμορφες φωτογραφίες, με background τη φύση, μέσω του διαθέσιμου Photo Mode. Επιπρόσθετα, μπορείτε να δημιουργήσετε διάφορα Challenges τα οποία θα “ανέβουν” στους servers της Milestone για να παιχθούν από τον υπόλοιπο κόσμο διαδικτυακά ή να ολοκληρώσετε αντίστοιχα Challenges άλλων παικτών. Το συγκεκριμένο mode διαθέτει προοπτικές εξέλιξης που θα μπορούσαν να ανεβάσουν επίπεδο τον ίδιο τον τίτλο, αλλά παρέμεινε στο σύνολό του ίδιο με το αντίστοιχό του MXGP19. Ακόμη κι έτσι αποτελεί ένα ευχάριστο διάλλειμα από τους συνεχόμενους αγώνες των ανταγωνιστικών modes.
 

Ο Track Editor, επίσης, παρέμεινε στο σύνολό του απαράλλακτος πλην μικρών προσθηκών στις πιθανές παραμετροποιήσεις. Μάλιστα, αυτή τη φορά απουσιάζει το οποιοδήποτε tutorial αν και δεν κρίνεται απαραίτητη λειτουργία. Ο σχηματισμός της δικής σας πίστας γίνεται με απλά κι εύκολα βήματα. Οι διαθέσιμες λεπτομέρειες σας επιτρέπουν να δημιουργήσετε και να μοιραστείτε με τους υπόλοιπους παίκτες τις εμπνευσμένες σας διαδρομές, με κλιμακούμενες διάρκεια και δυσκολία, σύμφωνα με τα δικά σας γούστα.
 

Τέλος, το multiplayer mode που υπάρχει χαρακτηρίζεται με επιείκεια παραμελημένο. Περιορίζεται σε lobbies αγώνων που δημιουργούν οι ίδιοι οι παίκτες. Δεν υπάρχει κάποιο Ranked σύστημα ή οι οποιεσδήποτε λεπτομέρειες που θα μπορούσαν να προτρέψουν τους παίκτες να παίξουν διαδικτυακά ξανά και ξανά. Δυστυχώς, το mode είναι σχεδόν άδειο από κόσμο τις πρώτες εβδομάδες διάθεσης του MXGP20. Τις περισσότερες φορές που δοκιμάσαμε να παίξουμε υπήρχαν από δύο έως και κανένα lobby με δύο ή τρεις παίκτες να συμμετέχουν σε κάθε ένα. Στα ευχάριστα της υπόθεσης, κατά τη διάρκεια ενός διαδικτυακού αγώνα δεν παρατηρούνται lags ή αποσυνδέσεις.
 

Αν μπορούμε να πούμε πως διαθέτει κάποιο “ατού” στα περιεχόμενά του το παιχνίδι, αυτό είναι το επίσημο και πλήρες ρόστερ οδηγών, κατασκευαστών, χορηγών και  ακριβών διαδρομών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Motocross. Το άλλο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του είναι το επαρκές customization. Μέσα από μία ικανοποιητική σειρά από επίσημα ρούχα και αξεσουάρ που θα αγοράσετε στο εσωτερικό store του MXGP20 (χρησιμοποιώντας credits που συλλέγετε εντός του παιχνιδιού), μπορείτε να ντύσετε ποικιλοτρόπως τον αναβάτη και τη μηχανή σας. Φυσικά, όλα αυτά δεν είναι νέες προσθήκες και μπορεί κανείς να τα βρει και στο MXGP19.
 

Μπορεί από άποψη περιεχομένου να υπάρχει σημαντικό υστέρημα, όμως στο gameplay η κατάσταση είναι διαφορετική. Οι μηχανισμοί οδήγησης δείχνουν πως έχουμε να κάνουμε με μία αξιόλογη προσέγγιση προσομοίωσης που προσπαθεί παράλληλα, με τη προσθήκη βοηθητικών ρυθμίσεων, να γίνει ελκυστική σε πιο αρχάριους παίκτες. O χειρισμός της μηχανής είναι απαιτητικός, ακόμη και με τις βοηθητικές ρυθμίσεις ενεργοποιημένες. Χαρακτηριστικά, παίζουν σημαντικό ρόλο στις στροφές η ξεχωριστή χρήση οπίσθιου και μπροστινού φρένου, η στιγμή που θα πατήσετε το γκάζι βγαίνοντας από αυτές και η κλίση της μηχανής κατά την προσεδάφιση μετά από κάθε άλμα. Άλλωστε, οι χωμάτινες διαδρομές των αγώνων είναι γεμάτες από απότομες στροφές και άλματα.
 

Ο χειρισμός είναι αρκετά ακριβής, με τα διαφορετικά μοντέλα μηχανών να χρήζουν ελαφρώς ξεχωριστής προσέγγισης. Σημαντικότερο ρόλο έχουν οι μηχανικές παραμετροποιήσεις της μηχανής σας, τις οποίες θα βρείτε μέσα στα μενού. Ρυθμίζοντας τις αναρτήσεις, τα φρένα, τις ταχύτητες κ.α. πριν από κάθε αγώνα, η μηχανή θα αλλάξει οδηγική συμπεριφορά. Άλλες πίστες είναι τεχνικές, ενώ άλλες ευνοούν τις μεγαλύτερες ταχύτητες. Θα χρειαστεί να “πειραματιστείτε” με τις ρυθμίσεις ώστε να βρείτε το πλεονέκτημα που χρειάζεστε. Πιστέψτε μας, στους αγώνες του MXGP η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά και θα μάθετε αμέσως γιατί.
 

Στο ίδιο μοτίβο με το MXGP19, η αντίπαλη AI συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Ένας αρχάριος παίκτης θα χρειαστεί αρκετές προσπάθειες και αξιοσέβαστη εκμάθηση της οδήγησης πριν καταφέρει να πάρει την πρώτη του νίκη, ακόμη και στο χαμηλότερο επίπεδο δυσκολίας. Ακόμη κι όταν συνηθίσει κάποιος την οδήγηση, μία πτώση είναι αρκετή για να χαθεί το προβάδισμα. Αυτομάτως, η αυξημένη πρόκληση συνεχίζει να δρα αποθαρρυντικά προς τους αρχάριους του είδους και όσους ψάχνουν μία arcade εμπειρία. Κάπου εδώ έρχεται ένα από τα ισχνά arcade στοιχεία που εντοπίσαμε και αφορά τις πτώσεις. Σε αντίθεση με τη γενική ιδέα της προσομοίωσης που επικρατεί, τα physics της πτώσης δρουν εν μέρει αντίστροφα. Ναι μεν χρειάζεται προσοχή σε στροφές και άλματα για να μην πέσετε από τη μηχανή σας, όμως στις επαφές μεταξύ δύο οχημάτων οι αναβάτες πέφτουν πολύ δυσκολότερα. Παράλληλα, σε περίπτωση που πέσετε από τη μηχανή ή βγείτε εκτός πίστας το παιχνίδι σας επαναφέρει σχεδόν αμέσως πίσω στη σωστή πορεία. Τέλος, στο πλαίσιο διευκόλυνσης συνεχίζει να υπάρχει η επιλογή του rewind ώστε να γυρίσετε μερικά δευτερόλεπτα πίσω τον αγώνα και να διορθώσετε τις λάθος επιλογές σας.
 

Η ατμόσφαιρα που δημιουργείται μέσα στους αγώνες, δυστυχώς, δεν θα καταφέρει να σας απορροφήσει. Για ακόμη μία χρονιά δεν υπάρχει ο οποιοσδήποτε σχολιασμός που θα μπορούσε να δώσει μία τηλεοπτική προσέγγιση. Οι φωνές του κοινού απουσιάζουν στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, ενώ όταν ακούγονται δεν πείθουν. Ο ήχος που κυριαρχεί καθόλη τη διαδρομή της διαδρομής είναι το βουητό των εξατμίσεων και το σύρσιμο των ελαστικών πάνω στο χωμάτινο έδαφος. Όσοι δεν έχουν συνηθίσει τον ήχο μίας Motocross μηχανής ίσως να βρουν ενοχλητικό το βουητό που παράγουν οι εξατμίσεις, ενώ ακόμη και οι “βετεράνοι” δεν αναμένεται να ικανοποιηθούν από την μέτρια πιστότητά του. Τα εφέ που υπάρχουν είναι τα απολύτως απαραίτητα. Τα καιρικά φαινόμενα περιορίζονται σε ηλιόλουστο ή βροχερό καιρό. Ακόμη και με βρεγμένο τερέν, η αλλαγή στη συμπεριφορά του χωμάτινου εδάφους δεν είναι ιδιαίτερη. Η βροχή θα μπορούσε να αποδοθεί ρεαλιστικότερα την ώρα που οι -κοντινές στην κάμερα- σταγόνες της απεικονίζονται με υπερβολικά μεγάλο μήκος και πάχος σε γκρίζα απόχρωση. Τα εφέ σύννεφου σκόνης που σηκώνονται πίσω από τα λάστιχα των μηχανών είναι ιδιαιτέρως λιτά και δυσδιάκριτα. Τουλάχιστον, γίνεται μία προσπάθεια να αποδοθεί η λάσπη και το χώμα που φεύγουν τριγύρω στο πέρασμα των μηχανών μέσα από τους στιγμιαίους καφετί λεκέδες που εμφανίζονται τριγύρω στην οθόνη.
 

Από τους λίγους τομείς που στέκεται στο ύψος του το MXGP20 είναι αυτός της τεχνικής απόδοσης. Στο PS5 η εμπειρία μας ήταν καθόλα απρόσκοπτη, με σταθερό frame rate στα 60 καρέ και δυναμική 4K ανάλυση. Ταυτόχρονα, δεν εντοπίσαμε το παραμικρό bug. O SSD δίσκος του PS5 καταφέρνει να λύσει το πρόβλημα των υψηλών χρόνων loading που παρατηρήθηκε στο MXGP19. Αυτή τη φορά τα πάντα φορτώνονται εντός ολίγων δευτερολέπτων. Στον αντίποδα, δεν μπορούμε να πούμε πως οι δημιουργοί του τίτλου εκμεταλλεύτηκαν την ισχύ της κονσόλας στον τομέα των γραφικών. Οι υφές του περιβάλλοντος δεν θυμίζουν σε καμία περίπτωση προϊόν νέας τεχνολογίας. Με εξαίρεση την απόδοση των μηχανών και των οδηγών που είναι αξιόλογη, τα textures των λοιπών επιφανειών είναι σε πολλές περιπτώσεις “χοντροκομμένα” και πρόχειρα σχεδιασμένα. Τα όμορφα εφέ αντανάκλασης στην επιφάνεια του νερού και τις μικρές λίμνες λάσπης μέσα στις διαδρομές είναι ό,τι καταφέραμε να ξεχωρίσουμε.
 

Το τελευταίο θετικό στοιχείο του MXGP20 εντοπίζεται στις νεοσύστατες λειτουργίες απτικής ανάδρασης του DualSense χειριστηρίου. Με τις σχετικές ρυθμίσεις ενεργοποιημένες, οι δονήσεις που πρόκειται να δεχτείτε εναρμονίζονται με τα τραντάγματα των μηχανών πάνω στις τραχιές χωμάτινες επιφάνειες, ενώ η πίεση στις σκανδάλες L2/R2 προσομοιώνουν με ικανοποίηση εκείνη που πρέπει να ασκηθεί σε γκάζι και φρένο μίας πραγματικής μηχανής. Εν ολίγοις, οι λειτουργίες του χειριστηρίου καταφέρνουν -σε συνδυασμό με τους ποιοτικούς μηχανισμούς χειρισμού- να επιτύχουν υψηλά επίπεδα ρεαλισμού κι αυθεντικότητας στην αίσθηση οδήγησης.
 

Συμπέρασμα
 

Στο σύνολό του, το MXGP 2020 μοιάζει με τον προκάτοχό του. Συνεχίζει να “πάσχει” από έλλειψη περιεχομένου, “μουντή” ατμόσφαιρα κι οπτικοακουστική μετριότητα. Η τεχνολογία του PS5 καταφέρνει να βελτιώσει το προϊόν τεχνικά, ενώ οι απτικές λειτουργίες του DualSense χειριστηρίου και η ποιοτική συμπεριφορά οδήγησης είναι τα στοιχεία που καταφέρνουν να ξεχωρίσουν στη φετινή έκδοση του franchise.
 

Βαθμολογία:   6/10

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.