Του Παύλου Κρούστη

Τίτλος:‌ Marvel’s Avengers
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PlayStation 4, Xbox One, PC, PlayStation 5, Xbox Series X
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PlayStation 4 Pro
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Crystal Dynamics
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Square Enix
Είδος:‌ Looter/Brawler / Action/Adventure
Ηλικίες:‌ ‌‌16+‌ ‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 4 Σεπτεμβρίου 2020 (PS4/XB1/PC) / Τέλη 2020 (PS5/XBSX)
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Πάνε περίπου 3,5 χρόνια από τότε που η Square Enix έδειξε το πρώτο teaser για το παιχνίδι των Εκδικητών της Marvel. Δεν είχαμε πάρει καμία εικόνα τότε για το τι πρόκειται να δούμε, αλλά το αντίστοιχο κινηματογραφικό σύμπαν, αν μη τι άλλο δεν άφηνε το hype να πέσει με τίποτα. Χρειάστηκε αρκετός καιρός για να δούμε περί τίνος πρόκειται.

Οι fans της Crystal Dynamics που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι της ανάπτυξης έχουν λόγους για να είναι ενθουσιασμένοι, αφού τα αμέσως προηγούμενα παιχνίδια της εταιρείας είναι τα αριστουργηματικά Tomb Raider (2013) και Rise of the Tomb Raider, που μας γνώρισαν εκ νέου τη Lara Croft με μεγάλη επιτυχία. Μάλιστα η τεχνική υπεροχή που βασίζεται στη μηχανή γραφικών Foundation, γνωρίζαμε ότι θα αποτελεί υπόβαθρο και για τον νέο της τίτλο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πριν περίπου 1 χρόνο λοιπόν ήρθε το A-Day trailer που μας έδειξε ένα αρκετά σαφές κομμάτι για το νέο παιχνίδι. Αδιαμφισβήτητα τα production values είναι εκεί που πρέπει και το trailer συνδύαζε κινηματογραφικές σκηνές μπλεγμένες με χαοτική δράση σε gameplay. Η εταιρεία φρόντισε να δώσει μπόλικες πληροφορίες έκτοτε, αλλά και βίντεο, για να καταλάβουμε ακριβώς τι θα είναι το παιχνίδι.

Μιλάμε για ένα looter brawler (όχι shooter, όπως έχουμε συνηθίσει), στο ύφος των Destiny και The Division, ανάμεσα σε άλλα. Πρόκειται για ένα είδος που έκανε το peak του περίπου πριν 2 χρόνια, δημιουργώντας εθιστικό gameplay για τον παίκτη που εξερευνά το περιβάλλον του και μπλέκεται σε μάχες, κερδίζοντας εξοπλισμό και πόντους εμπειρίας για να μπορέσει να αντεπεξέλθει σε ακόμη δυσκολότερες μάχες κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Αυτός ο αγώνας για loot φαίνεται να είναι και στο επίκεντρο του Marvel’s Avengers, συνδυάζοντας όμως με κάπως καινοτόμο τρόπο την single player ιστορία, μαζί με multiplayer στοιχεία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για αρχή, η εικόνα που πήραμε από το παιχνίδι είναι γενναιόδωρη, αφού η Beta περιλαμβάνει την εισαγωγική single player αποστολή, που είδαμε στο trailer A-Day, κατά την οποία χειριζόμαστε όλους τους βασικούς Avengers (Thor, Iron Man, Hulk, Captain America και Black Widow), ενώ μπλεκόμαστε σε boss fight με τον Taskmaster. Σε αυτήν την πίστα, επικρατεί χάος, με κινηματογραφικά κοψίματα και ανελέητη δράση, καθώς το παιχνίδι μας περνά από χαρακτήρα σε χαρακτήρα με τη μορφή tutorial, ώστε να ρίξουμε μια πρώτη ματιά τόσο στις κινήσεις του καθενός, αλλά και στο πόσο διαφορετικά συμπεριφέρονται.

Όπως αναφέραμε και πιο πριν, το Marvel’s Avengers δεν βασίζεται σε shooter μηχανισμούς, αλλά σε brawler, κοινώς… το γνωστό «βρωμόξυλο». Υπάρχουν σαφώς και μακρινές επιθέσεις και κάποια πυροβόλα όπλα, αλλά έγκεινται στο ρεπερτόριο των κινήσεων κάποιων χαρακτήρων και δεν έχουν κομβικό ρόλο. Ο κάθε χαρακτήρας διαφέρει, όμως το σύστημα χειρισμού έχει περίπου ίδιο μοτίβο για όλους. Υπάρχουν οι ασθενείς/γρήγορες επιθέσεις, οι πιο δυνατές, η αποφυγή και ο καθένας διαθέτει μια μπάρα ενέργειας που γεμίζει όσο κάνετε… ηρωικές κινήσεις και χρησιμοποιείται με διαφορετικό τρόπο για τον καθένα, κρατώντας πατημένο το R2. Για παράδειγμα η μπάρα αυτή μπορεί να είναι η οργή του Hulk ή η ασπίδα του Iron Man με διαφορετικές χρήσεις για τον καθένα. Επιπρόσθετα έχουμε δύο ειδικές κινήσεις για τον κάθε χαρακτήρα, αλλά και μία Ultimate. Αυτές οι 3 τελευταίες διαθέτουν cooldown meters και θυμίζουν αντίστοιχα παιχνίδια της κατηγορίας.

Οι μάχες θυμίζουν κάτι από παλιότερες εποχές, καθώς δεν έχουν την αίγλη των πρόσφατων παιχνιδιών Batman ή Spider-Man και μπορείτε απλά να επιδοθείτε σε button-mashing. Φυσικά, δεν προτείνεται, καθώς μπορείτε να παίξετε πολύ πιο στρατηγικά, χρησιμοποιώντας αντεπιθέσεις, αποφυγές και άλλα εργαλεία ενάντια στην σχετικά καλή ποικιλία εχθρών που αντιμετωπίσαμε στην Beta. Οι εχθροί εκτείνονται από ανθρώπους μέχρι ρομπότ και drones, ενώ υπάρχουν και ενισχυμένες εκδόσεις αυτών.
 

Όλα αυτά φυσικά δεν τα είδαμε μόνο στην αρχική πίστα, καθώς η Beta περιλαμβάνει μία δεύτερη που σας βάζει στον ρόλο της Ms. Marvel (και όχι Captain Marvel) και του Hulk, καθώς ψάχνετε κάποια εργαστήρια. Εδώ κάπου αρχίζουμε και απογοητευόμαστε, καθώς πέρα από το σύστημα μάχης, που είδαμε ότι έχει ένα δεύτερο επίπεδο, εντοπίσαμε ότι το level design δεν έχει ίχνος βάθους. Αντ’ αυτού ακολουθεί λογική MMO παιχνιδιού και απλά σας ξαμολά σε άδειες πίστες που περιλαμβάνουν κυρίως κάποια κουτιά. Κατά τη διάρκεια της Beta που παίξαμε κι άλλες πίστες, εντοπίσαμε μόνο κάποιες πόρτες που άνοιγαν με διακόπτες και… αυτό ήταν όλο. Δυστυχώς, για όσους περιμένετε κάποια σημαντική περιπέτεια με διάφορα περιστατικά που θα σας αναγκάσουν όχι μόνο να παλέψετε, αλλά και να σκεφθείτε ως Avenger, θα απογοητευθείτε. Τουλάχιστον αυτό καταλάβαμε από την Beta.

To παιχνίδι ανοίγει το multiplayer του έπειτα από τις δυο αποστολές αυτές και μας εμφανίζει το War Table. Σκεφθείτε τους πλανήτες του Destiny. Μας δίνει περιοχές και κάθε περιοχή περιλαμβάνει διαφόρων ειδών αποστολές. Στην Beta υπάρχουν πάνω από 10 να δοκιμάσετε, όμως όλες ακολουθούν MMO λογική πέραν 2-3 εξαιρέσεων. Είδαμε μια “iconic” αποστολή φτιαγμένη για τον Hulk, αλλά ακολουθούσε τα χνάρια της 2ης απλά ίσως με κάποια επεξηγηματικά cutscenes, η οποία συμπεριλάμβανε ακόμη ένα boss fight. Αντίστοιχα υπάρχουν κάποιες “multiplayer campaign missions”, οι οποίες δεν καταλάβαμε αν θα είναι υποχρεωτικές ή όχι για τη βασική ιστορία του παιχνιδιού. Επίσης είδαμε ένα δωμάτιο «προπόνησης» που μας έβαζε αντιμέτωπους με διάφορα κύματα εχθρών. Οι υπόλοιπες αποστολές ακολουθούσαν λογικές διαφόρων «λειτουργιών» παιχνιδιού, όπου θα έπρεπε να παίξετε άμυνα ή να κρατήσετε τρεις περιοχές δικές σας κλπ, ενώ τέλος υπήρχε και μία αποστολή που απαιτούσε σημαντικά υψηλότερο level για τον χαρακτήρα μας και φαινόταν σαν “raid” ή κάτι τέτοιο (δεν καταφέραμε να παίξουμε ακόμη).

Το Marvel’s Avengers φαίνεται να θέλει να αναμείξει την αίγλη ενός AAA action-adventure με τη λογική του Destiny και των αντίστοιχων looter παιχνιδιών. Δεν μπορέσαμε να καταλάβουμε ακριβώς την ποσοστιαία συνταγή με την οποία θα πραγματοποιηθεί αυτό, αλλά σίγουρα κάποιος θα μπορεί να απολαύσει την ιστορία και μόνος του, αφού σε όσες πίστες είναι απαραίτητο, θα συνοδεύεται από bots. Στις multiplayer πίστες θα μπορούν να παίξουν έως και 4 παίκτες.

Αυτό που μας έμεινε από το παιχνίδι είναι ο εξαιρετικός οπτικοακουστικός τομέας. Έχουμε εξαιρετικά μοντέλα, θαυμάσια animations, πολύ καλά voice-overs και κάποια συμπαθητικά cutscenes με ωραία σκηνοθεσία. Τα εφέ και το επίπεδο καταστροφής είναι σε πολύ καλά επίπεδα, όμως όπως προαναφέραμε το level design είναι παρμένο από… MMO. Ίσως θύμισε κάτι από Anthem, από την κακή όμως πλευρά, που δεν περιλαμβάνει ενδιαφέρουσες δραστηριότητες.

Αυτό που μας άρεσε αρκετά είναι η μάχη, η οποία έχει κάτι ανάμεσα από την απλότητα ενός MMO κι ενός AAA action-adventure, με στοιχεία που μπορεί να λατρέψει κανείς -ειδικότερα με παρέα-, αλλά και να μισήσει. Αν συμπεριλάβουμε σε αυτό και το γεγονός ότι το loot που βρίσκει ο παίκτης δεν μπορεί να εμφανιστεί επάνω στον χαρακτήρα (λόγω δικαιωμάτων και… εμφάνισης των πρωταγωνιστών μας), τότε μάλλον κάτι χάνεται για όσους προτιμούν τις κινηματογραφικές single player εμπειρίες ή τον εθισμό των looter shooters.

Για όλους τους παραπάνω ενδοιασμούς θα πρέπει να περιμένουμε την τελική έκδοση του παιχνιδιού που αναμένεται να κυκλοφορήσει σε μερικές ημέρες.

H πρόσβαση στην Beta μάς παραχωρήθηκε μέσω κωδικού για τις ανάγκες του preview.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης