Πληροφορίες
Τίτλος: Knack 2
Πλατφόρμες: PlayStation 4
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 4
Εταιρεία Ανάπτυξης: SIE Japan Studio
Εκδότρια Εταιρεία: Sony Interactive Entertainment
Είδος: Action, Platformer
Ηλικίες: 7+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 6 Σεπτεμβρίου 2017
Εισαγωγή
To Knack ξεκίνησε ως ένα από τα δυο ολοκαίνουργια αποκλειστικά του PlayStation 4 που κυκλοφόρησαν ταυτόχρονα με την κονσόλα προκειμένου να την προωθήσουν. Ο τίτλος είχε εντυπωσιάσει τότε με τα γραφικά του, αλλά θα μπορούσε να πει κανείς πως ήταν και μια επίδειξη προκειμένου να παρουσιαστούν οι δυνατότητες της νέας κονσόλας. Δυστυχώς, ο τίτλος δεν κατάφερε να ξεχωρίσει για κάτι πέρα από αυτό. Φαίνεται, όμως, πως αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο στη δημιουργία ενός sequel, και τέσσερα χρόνια μετά τη κυκλοφορία του, έρχεται το Knack 2.
Αν θέλετε να δείτε περισσότερα για το Knack 2 και άλλα παιχνίδια για το PlayStation 4, πατήστε εδώ.
Σενάριο
Το δεύτερο μέρος της σειράς βρίσκει τον Knack και τους πρωταγωνιστές που γνωρίσαμε στον πρώτο τίτλο, δηλαδή τον Lucas και τον θείο του Ryder, να βρίσκονται σε μία πόλη, στην οποία έχουν εισβάλλει κάποια ρομπότ και την καταστρέφουν μανιωδώς. Μετά από ένα σύντομο tutorial, γίνεται μια αναδρομή έξι μηνών προκειμένου να μάθουμε πώς ξεκίνησαν όλα. Εκεί βρίσκουμε τους ήρωες να πηγαίνουν σε μια περιπέτεια προκειμένου να ανακαλύψουν νέα αρχαιολογικά ευρήματα. Στο δρόμο τους βρίσκουν ορισμένα ρομπότ που είχαν χρησιμοποιηθεί σε έναν μεγάλο πόλεμο και από τότε είχαν απενεργοποιηθεί. Αυτό φυσικά αλλάζει και ο Knack έρχεται αντιμέτωπος με αυτά τα ρομπότ τα οποία ενεργοποιήθηκαν μυστηριωδώς.
Μπορούμε να πούμε πως οι χαρακτήρες που τριγυρίζουν τον Knack δεν μας έλειψαν και σίγουρα δεν υπάρχει κανένα ίχνος συναισθήματος, παραμένοντας αδιάφοροι. Η ιστορία σίγουρα έχει καλύτερη ροή και συνοχή σε σύγκριση με τον πρώτο τίτλο, αλλά και πάλι δεν θα λέγαμε πως είναι το καλύτερο χαρακτηριστικό του τίτλου.
Gameplay
Για όσους δεν γνωρίζουν, η σειρά Knack αποτελεί ένα action platformer στο οποίο οι παίκτες χειρίζονται τον ομώνυμο ήρωα, του οποίου το σώμα αποτελείται από relics. Αυτό του δίνει τη δυνατότητα να αλλάζει μεγέθη προκειμένου να περάσει από διάφορα μονοπάτια. Το σύστημα μάχης, στην αρχή, είναι πολύ απλό με τις επιθέσεις να περιορίζονται σε μπουνιά, κλωτσιά, slam και να μπορεί να πηδάει στον αέρα μέχρι δυο φορές. Ευτυχώς, αυτό αλλάζει και σύντομα οι μάχες γίνονται πιο ενδιαφέρουσες. Καθώς προχωράμε στην ιστορία του παιχνιδιού, ο Knack αποκτά νέες ικανότητες προσφέροντας πάρα πολλές επιλογές και συνδυασμούς στους τρόπους που μπορούμε να προσεγγίσουμε έναν εχθρό. Μερικές από αυτές είναι το να γραπώσει έναν εχθρό και να τον φέρει μπροστά του, να πετάξει ένα μπούμερανγκ και να ακινητοποιήσει τον εχθρό και άλλα. Δυστυχώς, δεν υπάρχει σύστημα lock on με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να επικεντρωθούμε στον εχθρό που θέλουμε.
Την επιστροφή τους κάνουν και οι διαφορετικές μορφές που παίρνει ο χαρακτήρας όταν βρίσκει λίθους με τους οποίους μπορεί να συνδυαστεί. Οι παγωμένες πέτρες, οι μαγνήτες και άλλα προσφέρουν νέες δυνατότητες και ικανότητες. Αρχικά βοηθούν στην επίλυση των puzzles, μιας και, για παράδειγμα, όταν είχαμε μαγνήτες πάνω μας, μπορούσαμε να σχεδιάσουμε μια γραμμή προκειμένου να μεταφερθεί ρεύμα και να ανοίξουν ορισμένες πύλες. Στη μάχη, προσφέρουν ξεχωριστές ικανότητες που μας φάνηκαν αρκετά χρήσιμες, όταν για παράδειγμα είχαμε τις παγωμένες πέτρες και μπορούσαμε να ακινητοποιήσουμε κάποιους εχθρούς παγώνοντας τους.
Μπορεί όλα αυτά να ακούγονται οικεία, ωστόσο έχουν γίνει κάποιες αρκετά μεγάλες και σημαντικές αλλαγές που κάνουν το παιχνίδι πιο προσιτό σε άπειρους παίκτες. Συγκεκριμένα, η ζωή πλέον αναπληρώνεται μετά από λίγη ώρα που δεν έχουμε λάβει κάποιο χτύπημα, κάτι που δεν γινόταν στον αρχικό τίτλο εκτός αν βρίσκαμε κάποιο κουτί με relics. Επιπλέον, η ενέργεια που λαμβάνουμε από τους κίτρινους κρυστάλλους πλέον αφορά την ασπίδα μας πριν αρχίσουμε να χάνουμε ζωή και δεν χρησιμοποιούνται για δυνατές κινήσεις.
Μία από τις μεγάλες προσθήκες του παιχνιδιού, είναι η ύπαρξη ενός skill tree. Συγκεκριμένα, όταν σκοτώνουμε τους εχθρούς ή βρίσκουμε αντίστοιχα κουτιά με ενέργεια, λαμβάνουμε relic energy. Όταν έχουμε αρκετή ενέργεια μπορούμε να αναβαθμίσουμε τον χαρακτήρα μας με διάφορους τρόπους. Συγκεκριμένα, υπάρχουν τέσσερα δέντρα με διαφορετικά power ups. Όλα ξεκινούν από το πρώτο δέντρο που αφορά τη ταχύτητα, συνεχίζει με τη δύναμη κ.ο.κ. Για να προχωρήσουμε όμως στα υπόλοιπα δέντρα πρέπει να ολοκληρώσουμε το πρώτο, με αποτέλεσμα να μην είναι τόσο ελεύθερο όσο θα θέλαμε. Το θετικό είναι πως οι αναβαθμίσεις δεν είναι διακοσμητικές και επηρεάζουν άμεσα το gameplay.
Την επιστροφή τους κάνουν τα gadgets και τα collectables τα οποία ξεκλειδώνονται όταν βρίσκουμε κρυμμένους θησαυρούς που βρίσκονται μέσα σε κάθε κεφάλαιο. Οι θησαυροί αυτοί βρίσκονται πάντα μέσα σε μικροσκοπικά ανοίγματα τα οποία μπορούν να είναι κρυμμένα με έξυπνο τρόπο ή να κάνουν μπαμ από δέκα χιλιόμετρα μακριά. Δυστυχώς, συνήθως ισχύει το δεύτερο. Το “social” σύστημα των θησαυρών διατηρείται και μας δίνει για άλλη μια φορά τη δυνατότητα να δούμε τι βρήκαν οι φίλοι μας στα συγκεκριμένα σημεία και να πάρουμε κάποιο άλλο αντικείμενο που μας ενδιαφέρει, αντί για αυτό που βρήκαμε.
Τα gadgets κάνουν διάφορα μικρο-πράγματα τα οποία δεν είναι ιδιαίτερα αισθητά, αλλά είναι αποδοτικά. Για παράδειγμα, ένα από αυτά ζαλίζει τους εχθρούς μας όταν σπάμε έναν κίτρινο κρύσταλλο με αποτέλεσμα να έχουμε πλεονέκτημα στη μάχη. Άλλο ένα μας επιτρέπει να πέσουμε στο κενό και να επανέλθουμε στη προηγούμενη θέση μας χωρίς να πάθουμε ζημιά. Γενικότερα είναι χρήσιμα, επιτρέπεται να είναι ενεργά όλα μαζί και μπορούμε ανά πάσα στιγμή να τα αφαιρέσουμε από τον χαρακτήρα μας. Τα collectables αφορούν για άλλη μια φορά διαφορετικές εκδόσεις του Knack που χρησιμοποιούν πολύτιμους λίθους και προσφέρουν ειδικές ικανότητες, κάτι που δεν φαίνεται να ολοκληρώνεται εύκολα ή να χρησιμοποιείται αν δεν κάνουμε πολλαπλά playthroughs.
Ένα μεγάλο κομμάτι που έχει προωθηθεί για το παιχνίδι ήταν η δυνατότητα του co-op παιχνιδιού. Ο δεύτερος παίκτης μπορεί να μπει ανά πάσα στιγμή μιας και δίνεται η δυνατότητα του drop in, drop out. Τελικά, δεν το προώθησαν άδικα μιας και το co-op είναι αρκετά διασκεδαστικό, ενώ δεν μένει στο ότι υπάρχει άλλος ένας χαρακτήρας που απλά επιτίθεται. Οι δημιουργοί φρόντισαν να υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ των χαρακτήρων με αποτέλεσμα ο καθένας να μπορεί να χτυπήσει τον συμπαίκτη του για πιο ισχυρές και έξυπνες κινήσεις. Για παράδειγμα, με μια απλή μπουνιά στο συμπαίκτη μας εκτοξεύουμε projectiles στους εχθρούς μας κάτι που βρήκαμε ιδιαίτερα δημιουργικό και το χρησιμοποιήσαμε αρκετά.
Ως προς το περιβάλλον, το παιχνίδι έρχεται με πολλές, ενδιαφέρουσες και πλούσιες περιοχές. Μπορεί η πίστα-κεφάλαιο να περιορίζεται σε μια συγκεκριμένη διαδρομή, ωστόσο το οπτικό αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό ανάλογα με την τοποθεσία που βρισκόμαστε. Κάθε περιοχή είναι γεμάτη με εμπόδια, πλατφόρμες και γρίφους. Μπορούμε να πούμε με ευκολία πως το κομμάτι του platforming στον συγκεκριμένο τίτλο είναι σε εξαιρετικά επίπεδα μιας και είναι αρκετά διασκεδαστικό, με κινούμενες πλατφόρμες και εμπόδια που παραπέμπουν σε Crash Bandicoot. Δεν μπορούμε να πούμε πως ισχύει το ίδιο και για τους γρίφους οι οποίοι λύνονται με αρκετή ευκολία μετακινώντας κουτιά και χτυπώντας διακόπτες.
Τεχνικός Τομέας
Προχωρώντας στον τεχνικό τομέα του τίτλου… Δεν ξέρουμε από που να ξεκινήσουμε. Αρχικά, η κάμερα παραμένει fixed, δηλαδή ακίνητη σε ένα συγκεκριμένο σημείο, και ορισμένες φορές ακολουθεί αυτόματα τον χαρακτήρα χωρίς να έχουμε καμία δυνατότητα στον συγκεκριμένο τομέα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην βλέπουμε καν τον χαρακτήρα μας σε ορισμένες περιπτώσεις. Ένα ανησυχητικό φαινόμενο ήταν στο τόσο διαφημισμένο co-op μιας και στις δύο ώρες παιξίματος το παιχνίδι σταμάτησε να λειτουργεί τρεις φορές, κάτι που δεν είχε συμβεί στις υπόλοιπες δέκα ώρες που παίζαμε χωρίς δεύτερο παίκτη. Τη κατάσταση σώζουν τα γραφικά που έχουν λεπτομέρεια και χτίζουν ένα περιβάλλον που θες να εξερευνήσεις.
Συμπέρασμα
Το Knack 2 είναι ένα αρκετά καλό platformer… και μέχρι εκεί. Ναι, έγιναν αρκετά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση με τη προσθήκη skill tree, το σενάριο και την αλλαγή βασικών πραγμάτων που έκαναν τον αρχικό τίτλο κυριολεκτικά ανισόρροπο. Από την άλλη, υπάρχουν πολλοί περιορισμοί και στο skill tree και στην πορεία κάθε πίστας, η στάσιμη κάμερα κάποιες φορές δεν βοηθάει καθόλου και οι χαρακτήρες που έχουν τοποθετηθεί στο σύμπαν παραμένουν παγερά αδιάφοροι και γενικότερα, ενώ υπάρχουν οι βάσεις.Αξίζει να σημειωθεί ότι σε σύγκριση με τον πρώτο τίτλο, είναι αρκετά πιο προσιτό σε μη εξοικειωμένους παίκτες και μικρά παιδιά.
Έχουν γίνει πάρα πολλές βελτιώσεις και αρκετές προσθήκες, όμως δεν καταφέρνει να ξεχωρίσει και να εντυπωσιάσει ούτε με την ιστορία του, ούτε με τους χαρακτήρες του. Οι οπαδοί του είδους θα το ευχαριστηθούν, ενώ προτείνεται και για τους υπόλοιπους αν θέλουν να περάσουν ευχάριστα τον χρόνο τους χωρίς… πολλά πολλά.